Anonym skriver:
Det håber jeg virkelig du har ret i, at det her er bunden, men føler heller ikke det kan blive meget værre.
Jeg vil godt give min mand en ting til hans fødselsdag, men tror jeg må aftale med ham at vi ikke skal give hinanden noget til jul. Er bare sååå bange for han alligevel køber noget til mig, og så har jeg ikke noget til ham, sådan noget kan jeg slet ikke have.
Mine forældres gaver er slået sammen så vi har købt en fælles ting i stedet for de får en hver i år, så sparede vi 200 kr på det.
Mine søskende føler jeg ikke vi kan undlade, da vi skal hjem til dem og holde jul, og de kun er henholdsvis 2år, 5år og 12år så de skal da have en lille ting til jul.
Så er jeg der hvor jeg tænker om ikke vores datter (som jo kun er 9 mdr.) behøver en i år... men jeg blier bare så trist om hjerter hvis jeg ikke engang kan give mit eget barn en lille ting... 
Føler slet ikke man kan overskue det hele.
Hej med dig! Økonomi er ikke værd at bekymre sig om!! man må spare alt det man kan og sørge for at bevare overblikket og ikke leve over evne og derudover kan man ikke gøre mere! Bekymringer fører ingen vegne. Personligt synes jeg gaver til 200 kroner er store gaver at give især når i skal give så mange så vær kreativ det er tanken der tæller ikke det antal kroner der blev brugt!!!
Her er det også småt med penge og vi giver kun børnene i familien gaver og dem har jeg valgt at sy selv i år! (er ellers ikke den store syerske men resultatet er blevet fint). Vores yngste har lige haft 1 års fødselsdag og der valgte vi at give hende en pegebog (70 kr) og så en stor kasse med blandet lego duplo som vi havde opbevaret fra de store. Alt i fin stand og så gjorde vi lidt ekstra ud af indpakningen og sådan i stedet
hun var så tilfreds!
vi giver heller ikke hinanden gaver som sådan og det er fuldt indforstået, vi har snakket om det og det er efterhånden vanen og at vi hellere fokuserer på at lave god mad og hygge om hinanden 
så vær kreativ!!! og lad være med at tro at alle hellere vil have dyre gaver man bare lige har købt for tænk hvor dejligt det er at modtage noget som giveren har kræset for kun for din skyld!!
og måske skal du overveje det med su-lånet?? det er også en tanke vi gør os i øjeblikket!

Anmeld