Kan ikke sove om natten af bekymringer!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2011

jydeinden

Cheyana skriver:

Hvorfor råder folk imod SU lån? Selv bankrådgivere råder folk til at få overført deres banklån til SU lån i stedet, fordi renten er meget lavere. Og så får du 2 år efter endt studie, før du skal betale lånet tilbage. Det synes jeg er en meget fair deal Er dog ikke selv på SU-lån da jeg helst vil prøve at klare mig uden, men har hørt godt for det fra mine klassekammerater. Det tricky ved SU lån er jo bare, at du ikke går ind og låner f.eks. 50000 kr. - du låner et ekstra beløb hver måned, f.eks. 1500 kr. eller 3000.

ifølge den hjemmeside jeg tjekkede er det altså mere end 2 år du har til at betale tilbage

jeg kan ikke se de større ulemper ved su lån self skal man tænke sig om, men hvis man sidder hårdt i den så kan lån være en god ting indtil man finder en anden løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2011

Pianisten

jydeinden skriver:

ifølge den hjemmeside jeg tjekkede er det altså mere end 2 år du har til at betale tilbage

jeg kan ikke se de større ulemper ved su lån self skal man tænke sig om, men hvis man sidder hårdt i den så kan lån være en god ting indtil man finder en anden løsning

Nå jamen så er det jo kun godt - det er også ved at være noget tid siden jeg var inde og kigge på det sidst

Anmeld

10. december 2011

Na-Wi

Jeg syntes virkelig i skal overveje su lån.. Det er alligevel et par tusinde mere om måneden og det lyder til at i hårdt har brug for dem..

Hvad med at sælge ud af jeres ting? Det gør jeg altid når der er noget jeg gerne vil have og ikke har råd.. Det kan jo være alt som børnetøj, legetøj, dit tøj, parfumer og jeg kunne blive ved Man kan næsten sælge alt

Er der ikke noget med at man på facebook kan lave en lille ønskeseddel til sit barn og så kan folk donere hvis de har noget man kan bruge.. Jeg syntes jeg har læst om sådan en gruppe.. Så kan du da prøve at se om i ikke kan få en lille ting til jeres datter i kan give i julegave 

Ellers kan i lave en masse suppe og spise rugbrød så kan man også sparer nogle penge.. Eller i kan spørge familien om de ikke giver aftensmad engang imellem, nogen siger at gratis mad smager bedst ..

Jeg håber i snart får styr på det hele så i ikke skal bekymre jer så meget..

Knus herfra  

Anmeld

10. december 2011

Sukkerblomst

Undskyld...... forstår ikke hvorfor dobbelt så mange gange

Anmeld

10. december 2011

Zeus

Cheyana skriver:

Modvind? Du mener medvind?

Altså jeg ser sådan på det, at kniber økonomien, ja så må man altså droppe gaver. Jeg ved godt, hvor ondt det gør at have tanken hængende over hovedet på sig om at man ikke har råd til at give de folk man elsker gaver, men dine søskende, hvor gamle er de? Hvis du er kreativt anlagt, kan du lave mange af gaverne selv og spare penge der. Der er jo heller ingen der siger du BEHØVER at give gaver for 200 kr. pr. person? Nu er jeg godt nok single, men før da jeg kom sammen med min ex og vi havde lejlighed sammen, aftalte vi faktisk med alle dem der var 18+ at vi ikke havde råd til at være på gaver med dem. Og det havde vi ikke, vi var begge på SU. Og dem som var under 18, fik (får) bare en lille ting. Børn har det jo også sådan, at det tit ikke er størrelsen, men gørelsen, forstår mig ret - nogen gange kan en gave til 30 kr. skabe mere lykke end en til 500 kr.  

Det sidste kan jeg i hvert fald skrive under på.. Forrige jul gav vi Isabella en spille konsol til 400 kr + 100 kr for lader, kan ikke lige huske hvad den hedder, og den ænsede hun knap nok, fordi gaven efter var en blokfløjte til 30 kr, som hun var heeeeeelt vild med

Anmeld

10. december 2011

jydeinden

Cheyana skriver:

Nå jamen så er det jo kun godt - det er også ved at være noget tid siden jeg var inde og kigge på det sidst

hehe på borger.dk kan man se en oversigt over hvor lang tid man har til at betale tilbage, og medmindre man låner mere end 40.000 så har man 7 år til at betale tilbage i

Anmeld

10. december 2011

Giraffen

Anonym skriver:

Alle råder os fra at tage SU-lån, og min mand er dybt imod det. Dog har jeg selv overvejet det.  Men kan ikke finde ud af om det vil være godt for os, eller gøre det hele værre.

Jeg vil mene at når han nu er vinterfyret og nok får job igen så snart han kan så kan det være en god mulighed.

Vi valgte det fordi vi skal bruge penge til en ny bil - vi kunne nok godt lige skraaaabe pengene sammen på anden vis men jeg sover bedst om natten når jeg ved vi har noget på kistebunden til fx en uforudset regning, så derfor har vi valgt at gøre det.

Jeg vurderer at jeg med min uddannelse kan få en stilling der giver noooget mere end de 4800 efter skat som SU giver derfor ser jeg det ligeså meget som en investering i uddannelsen som et lån.

Hvad er årsagerne til at I er blevet frarådet det? og hvad har din kæreste af alternative forslag? 

Anmeld

10. december 2011

Giraffen

Cheyana skriver:

Hvorfor råder folk imod SU lån? Selv bankrådgivere råder folk til at få overført deres banklån til SU lån i stedet, fordi renten er meget lavere. Og så får du 2 år efter endt studie, før du skal betale lånet tilbage. Det synes jeg er en meget fair deal Er dog ikke selv på SU-lån da jeg helst vil prøve at klare mig uden, men har hørt godt for det fra mine klassekammerater. Det tricky ved SU lån er jo bare, at du ikke går ind og låner f.eks. 50000 kr. - du låner et ekstra beløb hver måned, f.eks. 1500 kr. eller 3000.

det er rigtig at det er lidt tricky med at man max låner x antal om måneden, men tilgengæld kan man søge med tilbagevirkende kraft så man første gang får et større engangsbeløb

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Jeg vil mene at når han nu er vinterfyret og nok får job igen så snart han kan så kan det være en god mulighed.

Vi valgte det fordi vi skal bruge penge til en ny bil - vi kunne nok godt lige skraaaabe pengene sammen på anden vis men jeg sover bedst om natten når jeg ved vi har noget på kistebunden til fx en uforudset regning, så derfor har vi valgt at gøre det.

Jeg vurderer at jeg med min uddannelse kan få en stilling der giver noooget mere end de 4800 efter skat som SU giver derfor ser jeg det ligeså meget som en investering i uddannelsen som et lån.

Hvad er årsagerne til at I er blevet frarådet det? og hvad har din kæreste af alternative forslag? 

Jeg er blevet opdraget til at man ikke skal tage lån, så der har jeg meget svært ved den tanke.  Min kærestes bror tog su lån og han fraråder os det?? (min mand og broderen der har snakket, så ved faktisk ikke hvorfor )

Anmeld

10. december 2011

Anonym trådstarter

Sukkerblomst skriver:

Hvis jeg havde et barn på 9 måneder og selvom jeg havde penge vil jeg ikke give hende gave. Hun er ligeglad og hun mangler sikkert ingenting. Iøvrig får hun sikkert mange gaver fra de andre i familien.

Min søsters børn fik først gave fra dem da de blev 4 år, fordi hendes børn alligevel ikke havde styr på hvilken gave der var fra hvem. Det havde vi andre det altså fint nok med.

Hi hi har liige snakket med mine forældre, og de har sagt at min lillebror på 2 år ikke behøver noget.  Sååå puuhaaa det var en mindre. Vores datter har jeg det bare virkelig svært med ikke at kunne give hende, for selvom hun nu er 9mdr. så er det eneste jeg personlig har købt til hende en kjole til 150kr i sommers... (vi har fået så meget af alle mulige ) og jeg har bare en købe trang til hende nu til jul, desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.