hvilket mdr er det mindste min barn kan komme på dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Koen.

Lærke var 16 mdr da hun startede, lillebror som kommer til maj vil hvis alt går vel starte op omkring 6-7 mdrs alderen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

Clisolka

Her i kommunen skal de små mindst være 6 mrd. gamle. Min datter startede i vuggestue da hun var 10 mrd. Det var en passende tid -for både hende og jeg 

Anmeld

9. december 2011

CaWi

Det er vist forskelligt fra kommune til kommune, hvad de anbefaler.

Har dog læst et sted, at man jo mere eller mindre betaler sig fra, at få passet et spædbarn. Altså at det er dyrere hvis barnet er under de 6 måneder.

Anmeld

9. december 2011

Tona

bvn skriver:

Jeg har tænkt meget over når min prins kommer til verden og skal finder ud af hvor længe jeg skal have barneorlov og jeg elsker mit arbejde. og arbejde kun 20 timer om uge..

så vil høre jeres meningen...

Så vidt jeg ved kan et barn tidligst optages i DP når det er 6 mdr gammel. Hvis moren er handicappet/syg kan barnet optaget på dispensation fra 4 mdr  

Anmeld

9. december 2011

Maja88

AnneBJ skriver:

Felix starter når han er præcis 9 mdr.

det samme her....

men tror faktisk de må starte med 4 måneder.. men er synd

Anmeld

9. december 2011

sne190810

Maja88 skriver:

det samme her....

men tror faktisk de må starte med 4 måneder.. men er synd

Hvorfor er det synd?

Jeg spørger bare af nysgerrighed, ikke for at hagle dig ned  

Anmeld

9. december 2011

Maja88

sne190810 skriver:

Hvorfor er det synd?

Jeg spørger bare af nysgerrighed, ikke for at hagle dig ned  

ja kom så for hurtigt afsted...

altså min personlige holdning er at børn har det bedst det første halve år med sin primære omsorgsperson... (typisk mor)... og jeg vil også SELV synes det ville være mega hårdt..

sagde inden jeg fik Aprilla at hvis det passede med mine semestre ville jeg kun holde 6 måneders barsel, men jeg er blevet klogere. Hun er nu 9 måneder og er netop startet i DP, da jeg starter i skole den 23 januar- laaang indkøring

Anmeld

9. december 2011

An&Jo

så vidt jeg er orienteret er der faktisk ikke en reel grænse for hvornår børn må starte.. i nogen kommuner skal man dog betale for en dobbeltplads hvis man vil have barnet afsted inden det er 6 måneder gammelt..

nogengange kan man som forældre blive tvunget til at starte tidligere op på arbejde end egentlig planlagt på grund af økonomien, eller nedskæringer der gør at man måske er bange for at miste sit job??

jeg selv hører til en lille gruppe af kvinder der ikke orker at gå hjemme i et helt år, og næste gang jeg skal have en baby satser jeg på en far der vil tage barslen når jeg har overstået de måneder jeg er tvunget til at tage..

Anmeld

9. december 2011

Mor-til-asta-09

bvn skriver:

Jeg har tænkt meget over når min prins kommer til verden og skal finder ud af hvor længe jeg skal have barneorlov og jeg elsker mit arbejde. og arbejde kun 20 timer om uge..

så vil høre jeres meningen...

min datter startede da hun var 7 mdr, og det passede så perfekt for os.. Jeg startede på arbejde halvtid, så jeg havde nogle flere dage hjemme om aftenen ( er kok, så arbejder altid aften ) Så i vores familie var det det der passede bedst... Og er sikker på det har hjulpet hende til at være sådan som hun er den dag idag...

Anmeld

9. december 2011

MortilCilas

Min søn var 8½ måned, og for mig var det for tidligt, at "give slip", men for ham, har det været fantastisk, han har kun haft to dage, med en masse pyller, og der var han over 10 måneder Så jeg tror det er forskelligt, og hvordan man tager det som forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.