hvilket mdr er det mindste min barn kan komme på dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2011

Nemesis

du kan aflevere til pasning fra 6 mdr. Jeg vil dog lige sige at selvom du kun arbejder 20 timer så er det svært at hente og få mere tid med prinsen for så sover han og kan derfor først hentes når han vågner, så man ender alligevel med reelt at have sit barn passet mellem 8.30-9 stk til 14-15 alt efter hvornår han vågner.

Så persobligt synes jeg det er tidligt at aflevere sit barn, men for nogle ER det jo sådan. 

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2011

elin1976

bvn skriver:

Jeg har tænkt meget over når min prins kommer til verden og skal finder ud af hvor længe jeg skal have barneorlov og jeg elsker mit arbejde. og arbejde kun 20 timer om uge..

så vil høre jeres meningen...

Min søn var lige blevet 10 mdr... I min vugger er det meget gennemsnitlig ved 9-10 mdr.

Anmeld

9. december 2011

Benjamins'mor

Altså der går jo en grænse ved 5 mdr.

Anmeld

9. december 2011

Polkaprik

Mener ikke at vi i min kommune har nogle regler for hvor tidligt de må starte. DP-tilbuddet  er til børn fra 0 til 3 år.

Som oftest starter børnene når de er mellem 9 og 12 måneder. Men jeg har da haft et barn der startede da hun var 6 måneder. Det har været den bedste og nemmeste indkøring af et barn jeg har haft!

At jeg ikke selv ville kunne undvære mit barn allerede fra 6 måneders alderen er så en anden sag

Anmeld

9. december 2011

Rødhætte

bvn skriver:

Jeg har tænkt meget over når min prins kommer til verden og skal finder ud af hvor længe jeg skal have barneorlov og jeg elsker mit arbejde. og arbejde kun 20 timer om uge..

Nu ved jeg ikke med dagplejer, men jeg arbejder i vuggestue hvor vi har haft et barn helt ned til 3 mdr. Ellers er der mange der starter omkring de 8-10 mdr. Min søn er 10 mdr når han starter

Anmeld

9. december 2011

Frk-Lotusblomst

Jeg selv vil kun, når tiden kommer, holde ½ års barsel.. Og det synes jeg sagtens du kan, barnet behøver jo ikke komme i fuldtidsdagpleje ..

Anmeld

9. december 2011

JeNoVa

bvn skriver:

Her, hvor jeg bor, er det almindeligt at børn kommer i pleje, når de er 2-3 måneder gamle. Min førstfødte var 3 måneder gammel, da jeg skulle tilbage på arbejde, og mine tvillinger var 4 måneder gamle.

Jeg synes selv, det er for tidligt, men jeg har ikke haft andre muligheder, da pengene jo også skal hentes ind, og barslen er bare ikke længere på disse kanter.

Jeg elsker også selv mit arbejde, og jeg ville have foretrukket, at mine børn var 6 månder gamle, før jeg skulle tilbage. Et helt års barsel ville have været for længe for mig.

Anmeld

9. december 2011

maria87

min nevø er kun 7 måneder, og han er lige startet i dagpleje  synes selv det er tidligt, men er det egentlig ikke hvis man skal tilbage på arbejdet. 

Anmeld

9. december 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Mener der lyder en grænse på 6 mdr.

Min bebs - som kommer om ikke så forfærdeligt længe mere - vil skulle starte op når hun er 6-7 mdr

Anmeld

9. december 2011

NinaNymannMadsen

jeg har hørt at barnet skal være fyldt 24 eller 26 uger hvertfald før det måtte komme afsted i dagpleje/vuggestue første gang.

min den store kom i dagpleje da hun var lidt over 6 måneder gammel og den lille skal også starte når hun er omkring de 6 måneder.

jeg starter dog i skole allerede når den mindste er 3 måneder da min kæreste tager resten af barslen med hende.

vi har kun haft god erfaring med at den store kom afsted så tidligt, hun er så glad for at være der, har aldrig været ked af at vi gik når hun var afleveret og hun leger bare så godt og har bare det bedste bånd med DPmor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.