Rygestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Zeus

Himmelsmil skriver:

nej det vidste jeg faktisk ikke... hvor vildt! er det sket for nyligt? 

Jeg googlede ham da jeg læste bogen, og der stod i hvert fald, at han var død af det.. Men tror det er et par år tilbage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Røverdatter

Zeus skriver:

For mit eget vedkommende, så har jeg prøvet lidt af hvert de sidste par år... Hypnose, nicotinell plaster + inhalator + tyggegummi, og rygestop piller

Og jeg er næsten stensikker på, at det meste af mit er psykisk afhængighed, for substitutterne (hedder det det??) virker overhovedet ikke. Jeg kan slet ikke mærke nikotinen når jeg har plaster på, men ryger bare endnu mere når jeg så opgiver

Derfor håbede jeg virkelig også at hypnosen virkede, hvilket den også gjorde til dels, da jeg fra den ene dag til den anden gik ned på 4 smøger fra 20.. Desværre havde jeg ikke råd til at komme afsted igen, da jeg havde fået af vide af hende, at det kun krævede en enkelt gang, så det var hvad der var penge til.. Tror måske jeg ville have haft godt af, at komme afsted 2-4 gange..

Pillerne virkede mega godt den første gang, men det var mit første forsøg, så det var mere for at prøve det, end det var for at stoppe.. Men de virkede! Anden gang virkede de overhovedet ikke, og igen kunne jeg ikke mærke forskel..

Allan Carr's bog har jeg også læst, både den alm og den til kvinder..

Så nu er jeg ved at lande på ren og skær viljestyrke, men puha. Når det kommer til smøger, er jeg rent ud sagt et pjok! Havde der været et behandlingshjem for rygere, så var jeg sprunget til

hmm, nå.. bogen virkede åbenbart ikke hos dig 

Anmeld

8. december 2011

Zeus

Himmelsmil skriver:

hmm, nå.. bogen virkede åbenbart ikke hos dig 

Jeg har en veninde der stoppede efter at have læst den

Den ér virkelig god, og det kan da være jeg skal finde den på biblioteket igen. Måske var jeg bare ikke helt klar til at stoppe da jeg læste den

Jeg er SÅ træt af at ryge, og vil SÅ gerne stoppe, jeg er bare..... Det er SÅ pokkers svært!!!

Jeg stoppede faktisk med at ryge, i 2 1/2 time idag

Anmeld

8. december 2011

delimus

Stoppede den dag jeg  fandt ud af at jeg var gravid! 

De første 3 måneder var rigtig hårde, for der røg min mand stadig, men så holdte han også 

Men hvor er det åndsvagt!!!!! 

Man kan holde for et andet lille væsen der vokser inde i maven, men at gøre det for sin egen sundheds skyld det magter man ikke..... Tsk tsk tsk  Nå, men nu er vi stoppet og håber så meget at vi ikke falder i igen 

Anmeld

8. december 2011

Røverdatter

Zeus skriver:

Jeg har en veninde der stoppede efter at have læst den

Den ér virkelig god, og det kan da være jeg skal finde den på biblioteket igen. Måske var jeg bare ikke helt klar til at stoppe da jeg læste den

Jeg er SÅ træt af at ryge, og vil SÅ gerne stoppe, jeg er bare..... Det er SÅ pokkers svært!!!

Jeg stoppede faktisk med at ryge, i 2 1/2 time idag

Ja det er mega svært at stoppe... Men jeg må sige at bogen tog godt fat i mig... Men jeg havde også selv lysten, og havde lige været til skanderborg festival hvor jeg havde røget igennem... Derefter fik jeg bare nok.. Det smagte ikke godt mere..

Jeg  for at du en dag for nok og stopper for good... selvom 2 1/2 time da er okay  hihi

Anmeld

8. december 2011

Zeus

delimus skriver:

Stoppede den dag jeg  fandt ud af at jeg var gravid! 

De første 3 måneder var rigtig hårde, for der røg min mand stadig, men så holdte han også 

Men hvor er det åndsvagt!!!!! 

Man kan holde for et andet lille væsen der vokser inde i maven, men at gøre det for sin egen sundheds skyld det magter man ikke..... Tsk tsk tsk  Nå, men nu er vi stoppet og håber så meget at vi ikke falder i igen 

Jeg undrer mig også..

Når jeg cykler op af bakken på vej hjem (og så slem er den altså heller ikke!), og jeg ikke kan komme hele vejen op, så ved jeg da udemærket godt at det er fordi jeg ryger.. Eller når jeg har stivfrosne tæer om aftenen, så ved jeg jo også det er fordi jeg ryger.. Eller - årh der er så mange eksempler, og alligevel kan det være så svært at stoppe??
Der er jo for pokker INGEN SOM HELST gevinst i at fortsætte, tværdimod, og alligevel har jeg det som om jeg skal kravle op af Mount Everest på mine bare knæ, når jeg skal til at stoppe..

Jeg vil enormt gerne være ikke-ryger, og hvis jeg kunne hoppe selve ryge-stoppet over, så ville det have været perfekt

Anmeld

8. december 2011

Kloster

Hej.

Jeg har trykket: Viljestyrke - for min egen skyld. Men det var det nu ikke helt... Det var også for mine drenges skyld, for min mands skyld, for min families skyld og for alle der elsker mig, holder af mig, alle der indåndede min røg og alle de læger, sygeplejersker, ssa'er og ssh'er, der ville skulle hjælpe mig, når jeg blev syg og havde brug for andre...

Med andre ord, så opbyggede jeg simpelthen et mindre had og forkvalmet syn på mit rygning. Jeg blev flov over min afhængighed og jeg følte mig virkelig skyldig overfor alle andre, der var sammen med mig, når jeg havde et behov for en cigaret.

Jeg tog beslutningen i oktober 09' om at stoppe d. 1. januar 10'. I det her 3 måneder opbyggede jeg min egen foragt over mit misbrug og jeg planlagde mit liv uden smøgerne. Jeg ville bytte vanen ud og jeg ville fokuserer på noget helt andet. Så det blev nærmest byttet ud. Jeg glædede mig til d. 1. januar, hvor jeg endelig skulle stoppe. Og de sidste par uger røg jeg ikke så meget. Hadede de klamme smøgere, der gjorde mig og mine omgivelser mere og mere syge - langsomt var jeg skyld i andres og mig selv i sygdom.

Jeg stoppede d. 1. januar 2010 og jeg er stadig røgfri. Savner det ikke. Føj... Har stadig en foragt for de cigaretter. Og jeg kommer aldrig til at ryge igen. Min mand tog så skridtet her i august 11' hvor han også er stoppet. Jeg er SÅ stolt!! jeg føler at vi er en sund familie, der har valgt at leve sundt - for os selv og dem vi elsker.

Moralprædiken moralprædiken moralprædiken....

Men jeg ville virkelig ønske, at alle de sygere jeg elsker, kunne se den borger, jeg har på aflastning på "mit" plejehjem lige pt. Hun har 34% lungekapacitet tilbage, bruger ilt i minimun 16 timer i døgnet, får 3 forskellige inhalationer 8 gange i døgnet og går i panik nærmest hver gang hun er vågen. Den panik burde rygere se. Hun kan ikke holde sine proteser inde i sin mund, hendes øjne bliver helt sorte, hun kurer rundt i sengen, mens hun flår sin undertrøje i stykker fordi, hun føler den hæmmer hende i at kunne trække vejret.

Åh hvor er det hårdt at se på, for jeg kan kun hjælpe hende ved at beroligere hende med stemmen og en hånd at holde i. Det er yderest frustrerende for pårørende at se på det.

Ved godt det er hårdt skrevet, men det er børn og mand der kommer til at stå med den syge ryger, når skaden er sket. Øv hvor ville jeg ønske alle bare kunne stoppe med at ryge.

Rygestop-støv til alle jer rygere, der ønsker at stoppe

Anmeld

8. december 2011

Zeus

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har trykket: Viljestyrke - for min egen skyld. Men det var det nu ikke helt... Det var også for mine drenges skyld, for min mands skyld, for min families skyld og for alle der elsker mig, holder af mig, alle der indåndede min røg og alle de læger, sygeplejersker, ssa'er og ssh'er, der ville skulle hjælpe mig, når jeg blev syg og havde brug for andre...

Med andre ord, så opbyggede jeg simpelthen et mindre had og forkvalmet syn på mit rygning. Jeg blev flov over min afhængighed og jeg følte mig virkelig skyldig overfor alle andre, der var sammen med mig, når jeg havde et behov for en cigaret.

Jeg tog beslutningen i oktober 09' om at stoppe d. 1. januar 10'. I det her 3 måneder opbyggede jeg min egen foragt over mit misbrug og jeg planlagde mit liv uden smøgerne. Jeg ville bytte vanen ud og jeg ville fokuserer på noget helt andet. Så det blev nærmest byttet ud. Jeg glædede mig til d. 1. januar, hvor jeg endelig skulle stoppe. Og de sidste par uger røg jeg ikke så meget. Hadede de klamme smøgere, der gjorde mig og mine omgivelser mere og mere syge - langsomt var jeg skyld i andres og mig selv i sygdom.

Jeg stoppede d. 1. januar 2010 og jeg er stadig røgfri. Savner det ikke. Føj... Har stadig en foragt for de cigaretter. Og jeg kommer aldrig til at ryge igen. Min mand tog så skridtet her i august 11' hvor han også er stoppet. Jeg er SÅ stolt!! jeg føler at vi er en sund familie, der har valgt at leve sundt - for os selv og dem vi elsker.

Moralprædiken moralprædiken moralprædiken....

Men jeg ville virkelig ønske, at alle de sygere jeg elsker, kunne se den borger, jeg har på aflastning på "mit" plejehjem lige pt. Hun har 34% lungekapacitet tilbage, bruger ilt i minimun 16 timer i døgnet, får 3 forskellige inhalationer 8 gange i døgnet og går i panik nærmest hver gang hun er vågen. Den panik burde rygere se. Hun kan ikke holde sine proteser inde i sin mund, hendes øjne bliver helt sorte, hun kurer rundt i sengen, mens hun flår sin undertrøje i stykker fordi, hun føler den hæmmer hende i at kunne trække vejret.

Åh hvor er det hårdt at se på, for jeg kan kun hjælpe hende ved at beroligere hende med stemmen og en hånd at holde i. Det er yderest frustrerende for pårørende at se på det.

Ved godt det er hårdt skrevet, men det er børn og mand der kommer til at stå med den syge ryger, når skaden er sket. Øv hvor ville jeg ønske alle bare kunne stoppe med at ryge.

Rygestop-støv til alle jer rygere, der ønsker at stoppe

Årh hvor er jeg bare glad for det du skriver

Jeg er nemlig også begyndt at foragte mine smøger, lugten på mine fingre og mit tøj, den formue jeg bruger på det, og synes faktisk jeg er begyndt at få dårligere selvtillid fordi jeg er så afhængig..

Så det giver da lidt kampgejst at dit forløb har været som det var, for kan da se nogen lighedstegn

Anmeld

8. december 2011

JeNoVa

Jeg stoppede med at ryge efter 15 års dedikeret rygning - uden tilbagefald. Det, der hjalp mig, var en blanding af viljestyrke og selverkendelse.

Jeg satte en dato et halvt år forinden, og så brugte jeg ellers det halve år på virkelig at mærke efter, hvorfor jeg røg, hvorfor jeg ville stoppe, og hvorfor jeg ville være ked af at stoppe. Mit forbrug blev betydeligt øget til slut, hvor jeg var helt oppe på to pakker om dagen, og så blev jeg så træt af smøgerne, at jeg stoppede en hel måned før, datoen var sat.

Desuden er jeg af den overbevisning, at det er nemmere at kvitte en vane, hvis man erstatter den med en ny. Så jeg besluttede mig for at æde og motionere mig igennem den første tid af rygestoppet. Jeg åd masser af æbler, gulerødder, jordbær, kirsebær, agurk, appelsiner osv. den første tid, og hver gang jeg fik en inderlig lyst til en cigaret, skulle jeg f.eks. gå eller cykle en tur.

Jeg har nu været røgfri i 3,5 år, og jeg tænder aldrig en cigaret igen.

Anmeld

8. december 2011

Zeus

JeNoVa skriver:

Jeg stoppede med at ryge efter 15 års dedikeret rygning - uden tilbagefald. Det, der hjalp mig, var en blanding af viljestyrke og selverkendelse.

Jeg satte en dato et halvt år forinden, og så brugte jeg ellers det halve år på virkelig at mærke efter, hvorfor jeg røg, hvorfor jeg ville stoppe, og hvorfor jeg ville være ked af at stoppe. Mit forbrug blev betydeligt øget til slut, hvor jeg var helt oppe på to pakker om dagen, og så blev jeg så træt af smøgerne, at jeg stoppede en hel måned før, datoen var sat.

Desuden er jeg af den overbevisning, at det er nemmere at kvitte en vane, hvis man erstatter den med en ny. Så jeg besluttede mig for at æde og motionere mig igennem den første tid af rygestoppet. Jeg åd masser af æbler, gulerødder, jordbær, kirsebær, agurk, appelsiner osv. den første tid, og hver gang jeg fik en inderlig lyst til en cigaret, skulle jeg f.eks. gå eller cykle en tur.

Jeg har nu været røgfri i 3,5 år, og jeg tænder aldrig en cigaret igen.

Jeg er faktisk også oppe på 15 år allerede Jeg startede da jeg var 12, og er 27

Jeg er bange for at jeg er for utålmodig med hensyn til at skulle sætte en dato et par mdr frem i tiden, jeg vil gerne have gjort tingene nu. Men altså, det har jo tydeligvis ikke hjulpet indtil videre

Kunne være man skulle give det et forsøg, og så TRO på det Hvordan kom du frem til det med de 6 mdr? Det lyder nemlig af laaang tid, i forhold til Kloster der valgte en dato 3 mdr frem i tiden..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.