kræsne børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Nej, det er de ikke. Men nogen dage kan de lige pludselig ikke lide det de fik igår, men der bliver ikke serveret andet end, hvad der står på bordet. De er 2 år og 8 mdr. samt 4 år.

Præcis det samme her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

chael

millesofie skriver:

hvad siger i til denne debat?

det er jul og kræsne børn giver udfordriner

herhjemme er problemmet ris'alamente (eller hvordan det nu staves) og så kødet  ja forskellige hjemmebagte småkager er heller ikke sagen for herren  så vi klares os igennem så godt vi kan

men hvordan ser det ud hos jer

er jeres børn kræsne og er det dem alle?

her er det kun den ene

Ja de er kræsne. Det har de ikke altid været, men det er kommet.

Juleaftens maden der skal der nok være lidt de kan få ned. Lidt kartofler med sovs.

Desserten, den er de nok heller ikke vilde med, men så får de nok en is istedet.

*Camilla

Anmeld

8. december 2011

DK

Jeg tror ikke at Kirstine er mere kræsen end andre børn.

Hun vil helst have hendes grøntsager rå (meget alm.?) Hun kan heller ikke lide ris a la mande (også meget alm?) Hun kan så ikke lide pandekager og æbleskiver og andre kager generelt, men det ser jeg ikke som det største problem. Hun kan lide salat og hvidløg og spiser stærk mad. Hun elsker al slags fisk,skaldyr og lam. Hun spiser ALT traditionelt mad (tarteletter, flæskesteg, medister osv). Hun kan ikke lide ris hvilket er træls, men det er noget hendes far har "lært" hende (han kan nemlig heller ikke fordrage ris). Kirstine er lidt kræsen mht frugt. Hun spiser ikke appelsiner, bananer, ananas eller andre mere eksotiske ting er no go. Æbler, vindruer, meloner og jordbær glider dog glædeligt ned.

Men om hun er kræsen? Almindeligt børnekræsen over for nye ting hun ikke kender og mad der ser anderledes ud end det hun får serveret derhjemme. Men jeg synes ikke at hun som sådan er kræsen. For mig er et kræsent barn, et barn der f.eks. KUN spiser kartofler og kylling og nægter at spise alt andet mad (udover slik) 

Jeg har hørt at alle børn gennemgår en mad-skeptisk periode, men hvis de spiste maden som små 0-3 år, så vil de lære at spise det igen som unge voksne.

Kirstine får her ikke anden mad. Hvis vi får ex. ris, så må hun dog gerne få rugbrød til den sauce med kød der nu er. Det er jo ikke usundt. Jeg respektere hendes klare nej'er, men prøver altid at skubbe hendes grænser (selv med pandekager og æbleskiver)

Hun fik ikke anden dessert her til juleaften. Hvis hun siger nej er det sådan det er. Men hun må gerne få en lille bitte portion at stikke til/smage på, og se om mon  mandlen er deri (vi har 100% fair mandel-ræs hos os). Hos sin far til jul får hun is med en hel mandel i(kedeligt og snyd og tager al glæden fra traditionen er min mening om det, men det bestemmer han jo hos dem). Kirstine elsker gås og kartofler og brun sauce.

Anmeld

8. december 2011

Pige2009

Laura er ikke kræsen, men hun spiser ikke så gerne ris Hvorfor er det et problem, at han ikke kan lide ris a la mande?

Anmeld

8. december 2011

millesofie

Baagøe skriver:

Laura er ikke kræsen, men hun spiser ikke så gerne ris Hvorfor er det et problem, at han ikke kan lide ris a la mande?

det er det heller ikke, vi gør det ikke til et problem. det bliver serveret og vil man vinde mandelgaven så må man spise, der kommer nemlig også andre der ikke har det så godt med ris'a la mende inkl migselv  men ja det er altså det man får juleaften  

men det var heller ikke ment som et problem, mere i sjov for har man kræsne børn så er man jo i det og sådan er det jo nu engang bare  

Anmeld

8. december 2011

SaNiNa

Nicklas er bestem ikke kræsen, men han har kød dag, grønsag dage og sådan har det altid været.

Han spiser stort set alt eller det moderen spiser jeg ved ikke lige hvorfor men det jeg ikke er så vild med er han heller ikke vild med.

Ris ala mande er Nicklas bestem ikke vild med, men tror det er pga fløden for han er heller ikke til lagkage.

Anmeld

8. december 2011

K.Rehder

Vi er så velsignet at have en datter der spiser alt, og jeg mener ALT, lige fra blåmuslinger til oliven og hundens kødben og stueplanter hvis hun kan komme til det...hahaha Hun er skis'me en dejlig unge haha

Anmeld

8. december 2011

Maja_4000

Nu er Caroline ikke så gammel , men indtil nu har hun spist alt hvad hun er blevet tilbudt Både oliven , løg osv :b

Anmeld

8. december 2011

millesofie

DK skriver:

Jeg tror ikke at Kirstine er mere kræsen end andre børn.

Hun vil helst have hendes grøntsager rå (meget alm.?) Hun kan heller ikke lide ris a la mande (også meget alm?) Hun kan så ikke lide pandekager og æbleskiver og andre kager generelt, men det ser jeg ikke som det største problem. Hun kan lide salat og hvidløg og spiser stærk mad. Hun elsker al slags fisk,skaldyr og lam. Hun spiser ALT traditionelt mad (tarteletter, flæskesteg, medister osv). Hun kan ikke lide ris hvilket er træls, men det er noget hendes far har "lært" hende (han kan nemlig heller ikke fordrage ris). Kirstine er lidt kræsen mht frugt. Hun spiser ikke appelsiner, bananer, ananas eller andre mere eksotiske ting er no go. Æbler, vindruer, meloner og jordbær glider dog glædeligt ned.

Men om hun er kræsen? Almindeligt børnekræsen over for nye ting hun ikke kender og mad der ser anderledes ud end det hun får serveret derhjemme. Men jeg synes ikke at hun som sådan er kræsen. For mig er et kræsent barn, et barn der f.eks. KUN spiser kartofler og kylling og nægter at spise alt andet mad (udover slik) 

Jeg har hørt at alle børn gennemgår en mad-skeptisk periode, men hvis de spiste maden som små 0-3 år, så vil de lære at spise det igen som unge voksne.

Kirstine får her ikke anden mad. Hvis vi får ex. ris, så må hun dog gerne få rugbrød til den sauce med kød der nu er. Det er jo ikke usundt. Jeg respektere hendes klare nej'er, men prøver altid at skubbe hendes grænser (selv med pandekager og æbleskiver)

Hun fik ikke anden dessert her til juleaften. Hvis hun siger nej er det sådan det er. Men hun må gerne få en lille bitte portion at stikke til/smage på, og se om mon  mandlen er deri (vi har 100% fair mandel-ræs hos os). Hos sin far til jul får hun is med en hel mandel i(kedeligt og snyd og tager al glæden fra traditionen er min mening om det, men det bestemmer han jo hos dem). Kirstine elsker gås og kartofler og brun sauce.

det lyder da også helt alm

herhjemme har vi et kræsnet barn ( han spiser kun : leverpostej, toastbrød,kylling i karry med ris, spegetti med brunsovs, kartoffelmos, tatelletter dvs også høns i arspargs, nuddelsuppe med kyllig smag, ckokoladekage, hvid og lys ckokolade, vingummier og pandekager med vanilie is eller trefarvet. DET ER ALT HVAD HAN SPISER, man kan ikke få ham til at smage noget nyt) han har så også en børneangst sygdom og et kontrol-gel pga sin manglende evne til at kontrolere sin egen tale ude i virkeligheden. så herhjemme er det mere BARE HAN SPISER  men selv da han var helt lille var han meget kontrolerende omkring mad og han har aldrig spist frugt, det er altid røget op igen, meget irreterende især fordi vi spiser meget frugt

men der bliver ikke lavet speciel mad, det er jeg nemlig dybt i mod

den lille tøsepige hun spiser stort set alt. dog er æbleskiver heller ikke lige hende  og grønsagerne må også gerne være rå

Anmeld

8. december 2011

Na-Wi

Desværre ja.. Vi kæmper en kamp herhjemme for at få knægten til at spise lidt forskelligt, men han vil simpelthen ikke.. Noget så simpelt som kartofler, ris og pomfritter rører han ikke, og jeg er ved at rive håret ud af hovedet på mig selv over det.. Kød er han heller ikke stor fan af så det er absolut ikke nemt..

Jeg har det også bare super dårligt med at lægge ham i seng uden at han har spist lidt mad, selvom mange mennesker siger at det skal man..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.