Jeg fatter det altså ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

dorthemus

lotchen skriver:

Det er ikke størrelsen af indkomsten, der er afgørende for mig, det er helhedsvurderingen - er jeg på nuværende tidspunkt hvor jeg planlægger at få det her barn i stand til at forsørge det? Nogen er jo bedre til at få det til at løbe rundt end andre. Økonomi er ikke alt, men en dårlig økonomi kan godt nok ødelægge meget

Jamen helt sikkert! Prøvede nu også bare at forklare mit udgangspunkt hvor økonomi selvfølgelig var et faktum men ikke det afgørende. At få børn er jo "en del af livet" fir mange mennesker. Der er bløde værdier og det helt nære og følelser, og det der bringer mennesker/par sammen og alt det der Nu kender jeg ikke dine venner, men måske er det det der ligger til grund for deres beslutning?! Folk får jo også børn i krigsområder og i de fattigste egne af verden....et sidespring, men det kan da også få mig til at undre mig engang imellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

klmf

Ciss skriver:

Jeg tænker, at hvis livssituationen er vanskelig osv, så er det bedste, som er sket dem, og lyspunktet i tilværelsen muligvis barnet. Og så er der jo mange som mener, at det ikke er så heldigt med enebørn, og af den grund gerne vil have flere. Så må man jo gøre en vurdering af, hvad som er vigtigst i livet osv.

Absolut ikke enkelt med flere børn på meget lav indkomst, men livet har andre aspekter end økonomi. Det er ikke den eneste afgørende faktor for, om folk får flere børn. Jeg vil ikke fordømme folk for at ønske sig flere børn, selvom økonomien er dårlig.

Enig i at økonomien ikke er alt og jeg fordømmer på ingen måde ønsket om flere børn (jeg ønsker mig da også 1 mere) - men jeg undrer mig over ansvarsfralæggelsen af noget så grundlæggende som det at kunne forsørge sine børn og manglende reflektion over at hvis man ikke kan forsørge det første barn er det så virkelig en god ide at få det næste. Det er nok mest bare en undren

Anmeld

8. december 2011

klmf

dorthemus skriver:

Jamen helt sikkert! Prøvede nu også bare at forklare mit udgangspunkt hvor økonomi selvfølgelig var et faktum men ikke det afgørende. At få børn er jo "en del af livet" fir mange mennesker. Der er bløde værdier og det helt nære og følelser, og det der bringer mennesker/par sammen og alt det der Nu kender jeg ikke dine venner, men måske er det det der ligger til grund for deres beslutning?! Folk får jo også børn i krigsområder og i de fattigste egne af verden....et sidespring, men det kan da også få mig til at undre mig engang imellem

Åh jamen jeg er jo altid en fortaler for de bløde værdier Men nogle gange så undrer jeg mig bare... Og prøver at sætte ord på for måske at blive lidt klogere på menneskene i vores verden

Anmeld

8. december 2011

klmf

Ditte_Marie skriver:

Jeg synes at det lyder meget uansvarligt..

Inden vi besluttede os for at jeg skulle have fjernet min spiral - lagde jeg flere forskellige budget'er (alt efter hvilket indkomst jeg endte med), og det kunne sagtens løbe rundt uanset hvad.

Jeg ville ikke sætte et barn i verden, og være i tvivl om, hvorvidt jeg havde råd eller ej. Økonomi kan ødelægge alt.

He he, vi havde også gang i de store regneark inden der blev lavet baby Budget på barsel og 1 på job, budget med 2 jobs, budget med 1 job og 1 på dagpenge, budget med 1 på job og 1 på SU - så var der ligesom lidt at vælge imellem

Anmeld

8. december 2011

lilledittemor

lotchen skriver:

He he, vi havde også gang i de store regneark inden der blev lavet baby Budget på barsel og 1 på job, budget med 2 jobs, budget med 1 job og 1 på dagpenge, budget med 1 på job og 1 på SU - så var der ligesom lidt at vælge imellem

præcis

Anmeld

8. december 2011

klmf

dorthemus skriver:

Hov glemte lige den der med de fattigste egne - det er nok en historie helt for sig med en verden til forskel fra os i kultur, traditioner osv. Men så er der jo lige vores egen krigstid, blev der ikke lavet mange babyer bag mørklægningsgardinerne??

Anmeld

8. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lotchen skriver:

Enig i at økonomien ikke er alt og jeg fordømmer på ingen måde ønsket om flere børn (jeg ønsker mig da også 1 mere) - men jeg undrer mig over ansvarsfralæggelsen af noget så grundlæggende som det at kunne forsørge sine børn og manglende reflektion over at hvis man ikke kan forsørge det første barn er det så virkelig en god ide at få det næste. Det er nok mest bare en undren

Super godt skrevet. - Og jeg er helt enig.

Anmeld

8. december 2011

gonefishing

Benjamins'mor skriver:

Altså, nu fandt jeg først ud af jeg var gravid omkring abort grænsen, men jeg brugte meget tid på at snakke med kommunen om hvordan og hvorledes, er 17. Og ja, jeg ved godt jeg nok ikke har beskyttet mig godtnok, men det kan jeg love for jeg har gjort efter jeg har født, og vi skal ikke have en til før jeg er blevet 18 og der er kommet lidt mere struktur i vores økonomi, vi er også begge på kontanthjælp, men vil nu ikke sige vi ingen penge har, for det har vi. Kæresten er under uddannelse, så han har fået bevilliget kontanthjælp af sin søde sagsbehandler fordi vi har et barn, og jeg er jo som sagt under 18, så kan ikke få SU eller lign. endnu. Men er så på barsel.

jo men der er forskel på folk der prøver at ændre deres situation og er fornuftige, som du lyder til at være. Og så er der dem der er 100pct ligeglade og bare ikke orker at komme ud og få et job. 

Anmeld

8. december 2011

MortilCilas

Jeg tænkte ikke på min økonomi med barn1. men han kom også meget pludseligt, og var jeg ikke blevet gravid, havde jeg ikke kunne bo hvor jeg boed, da jeg ville få så lidt i kontanthjælp. Men da jeg gik fra faren havde jeg pludselig mange flere penge udbetalt.

Men en jeg kender, regned med at hun ville få mere end 6000kr på kontanthjælp, og man får ikke mere, så hende og kæresten skal købe det der intet koster, låne og købe brugt, da de ikke har penge til det. Og jeg synes det er uansvarligt!!!

Jeg ved med sikkerhed at næste gang skal jeg overveje om jeg har råd til at få et barn mere, det andet kan du ko ikke byde et barn!!!

Anmeld

8. december 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey

Der er jo nogle mennesker, som af forskellige grunde, ikke magter eller formår at tænke så langt...- man kan kalde det uansvarligt, men som regel virker det ikke uansvarligt i deres øjne.

Personligt regnede vi ikke så meget på det, - for når alle andre kunne, kunne vi vel også, men må da sige at det er lidt mere stramt for tiden, end jeg havde regnet med, da jeg nu er på barselsdagpenge, men vi klarer den og må jo bare prioterer vores forbrug på en anden måde !

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.