Jeg fatter det altså ikke....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. december 2011

klmf

Kender et par, der har et barn - de er begge på kontanthjælp uden den store udsigt til at det ændrer sig. De bor i en skodlejlighed og klager konstant over at de ikke har penge til noget som helst. Nu har de så fået den idé at de vil have et barn mere Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan synes at det er en god beslutning? Man kan ikke forsørge sig selv og det ene barn man allerede har har og så vil man dælme sætte et barn mere i verden man ikke kan forsørge?? Synes det er uansvarligt...

Gjorde I jer ikke også overvejelser omkring økonomi og fremtid inden I satte børn i verden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

Benjamins'mor

Altså, nu fandt jeg først ud af jeg var gravid omkring abort grænsen, men jeg brugte meget tid på at snakke med kommunen om hvordan og hvorledes, er 17. Og ja, jeg ved godt jeg nok ikke har beskyttet mig godtnok, men det kan jeg love for jeg har gjort efter jeg har født, og vi skal ikke have en til før jeg er blevet 18 og der er kommet lidt mere struktur i vores økonomi, vi er også begge på kontanthjælp, men vil nu ikke sige vi ingen penge har, for det har vi. Kæresten er under uddannelse, så han har fået bevilliget kontanthjælp af sin søde sagsbehandler fordi vi har et barn, og jeg er jo som sagt under 18, så kan ikke få SU eller lign. endnu. Men er så på barsel.

Anmeld

8. december 2011

dorthemus

Jo selvfølgelig og jeg synes da også det lyder uansvarligt. Dog må jeg også sige, at selvom jeg altid har været eneforsørgeren herhjemme så var det aldrig et faktum som ville have afholdt mig fra at få et barn...forstår du? Jeg er pædagog på 30 timer hvilket betyder at jeg har det der svarer til hvad mange på kontanthjælp får udbetalt...efter hvad man hører Jeg har ikke mange midler men ønsker dog heller ikke flere børn...har så rigeligt i det ene pragteksemplar jeg har fået Det er dog ikke økonomien der afholder mig fra det

Anmeld

8. december 2011

lilledittemor

lotchen skriver:

Kender et par, der har et barn - de er begge på kontanthjælp uden den store udsigt til at det ændrer sig. De bor i en skodlejlighed og klager konstant over at de ikke har penge til noget som helst. Nu har de så fået den idé at de vil have et barn mere Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan synes at det er en god beslutning? Man kan ikke forsørge sig selv og det ene barn man allerede har har og så vil man dælme sætte et barn mere i verden man ikke kan forsørge?? Synes det er uansvarligt...

Gjorde I jer ikke også overvejelser omkring økonomi og fremtid inden I satte børn i verden??

Jeg synes at det lyder meget uansvarligt..

Inden vi besluttede os for at jeg skulle have fjernet min spiral - lagde jeg flere forskellige budget'er (alt efter hvilket indkomst jeg endte med), og det kunne sagtens løbe rundt uanset hvad.

Jeg ville ikke sætte et barn i verden, og være i tvivl om, hvorvidt jeg havde råd eller ej. Økonomi kan ødelægge alt.

Anmeld

8. december 2011

Ciss

Jeg tænker, at hvis livssituationen er vanskelig osv, så er det bedste, som er sket dem, og lyspunktet i tilværelsen muligvis barnet. Og så er der jo mange som mener, at det ikke er så heldigt med enebørn, og af den grund gerne vil have flere. Så må man jo gøre en vurdering af, hvad som er vigtigst i livet osv.

Absolut ikke enkelt med flere børn på meget lav indkomst, men livet har andre aspekter end økonomi. Det er ikke den eneste afgørende faktor for, om folk får flere børn. Jeg vil ikke fordømme folk for at ønske sig flere børn, selvom økonomien er dårlig.

Anmeld

8. december 2011

klmf

Benjamins'mor skriver:

Altså, nu fandt jeg først ud af jeg var gravid omkring abort grænsen, men jeg brugte meget tid på at snakke med kommunen om hvordan og hvorledes, er 17. Og ja, jeg ved godt jeg nok ikke har beskyttet mig godtnok, men det kan jeg love for jeg har gjort efter jeg har født, og vi skal ikke have en til før jeg er blevet 18 og der er kommet lidt mere struktur i vores økonomi, vi er også begge på kontanthjælp, men vil nu ikke sige vi ingen penge har, for det har vi. Kæresten er under uddannelse, så han har fået bevilliget kontanthjælp af sin søde sagsbehandler fordi vi har et barn, og jeg er jo som sagt under 18, så kan ikke få SU eller lign. endnu. Men er så på barsel.

Du stod jo så i en situation, hvor det ikke var ventet hvis man kan sige det sådan - det jeg opponerer imod er at man er 100% bevidst om at ens økonomi er noget møg og at man ikke kan forsørge det barn man allerede har og så vælger man at planlægge et lille menneske mere. Dét forstår jeg ikke....

Anmeld

8. december 2011

SussieThyssen

lotchen skriver:

Jo, det kan du tro.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2011

Benjamins'mor

lotchen skriver:

Du stod jo så i en situation, hvor det ikke var ventet hvis man kan sige det sådan - det jeg opponerer imod er at man er 100% bevidst om at ens økonomi er noget møg og at man ikke kan forsørge det barn man allerede har og så vælger man at planlægge et lille menneske mere. Dét forstår jeg ikke....

Det forstår jeg nu heller ikke. Men sådan er folk jo så forskellige.

Jeg ville aldrig planlægge et barn hvis jeg på forhånd vidste jeg ikke kunne forsørge det eller give det et ordentligt sted at bo.

Anmeld

8. december 2011

Frk Mig

vi havde mange overvejelser om det hele .. men da jeg blev gravid havde manden eget firma som kørte godt og gav gode penge .. Men det var desværre ikke lykken da året var omme og vi begge endte på su .. Men selv med en su så syntes jeg at vi har en ok økonimi til at vi skal have nr 2 ..

Anmeld

8. december 2011

klmf

dorthemus skriver:

Jo selvfølgelig og jeg synes da også det lyder uansvarligt. Dog må jeg også sige, at selvom jeg altid har været eneforsørgeren herhjemme så var det aldrig et faktum som ville have afholdt mig fra at få et barn...forstår du? Jeg er pædagog på 30 timer hvilket betyder at jeg har det der svarer til hvad mange på kontanthjælp får udbetalt...efter hvad man hører Jeg har ikke mange midler men ønsker dog heller ikke flere børn...har så rigeligt i det ene pragteksemplar jeg har fået Det er dog ikke økonomien der afholder mig fra det

Det er ikke størrelsen af indkomsten, der er afgørende for mig, det er helhedsvurderingen - er jeg på nuværende tidspunkt hvor jeg planlægger at få det her barn i stand til at forsørge det? Nogen er jo bedre til at få det til at løbe rundt end andre. Økonomi er ikke alt, men en dårlig økonomi kan godt nok ødelægge meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.