Ej men det kan de da ikke mene???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Henriette Aaby

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville faktisk selv have oprettet denne debat, men valgte at lade være.

Jeg er målløs, jeg synes det er tåbeligt og forargeligt. Hvorfor må de ældre pludselig ikke drikke saftevand? Fordi de skal have mindre sukker, det er jo ikke noget andre skal bestemme.

Synes det er for latterligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hvordan kan man få ind i sit hoved, at man må bestemme, hvad VOKSNE mennesker må og ikke må? Børn, ja, der bestemmer forældrene, men der er da ikke nogen, der skal komme og fortælle mig hverken nu eller om 50 år, om jeg må drikke et glas saft, ryge en smøg eller spise et stykke chokolade (eller en hel kasse, hvis jeg har lyst til det ). Jeg er rystet

Anmeld

8. december 2011

Henriette Aaby

PT skriver:

Hvordan kan man få ind i sit hoved, at man må bestemme, hvad VOKSNE mennesker må og ikke må? Børn, ja, der bestemmer forældrene, men der er da ikke nogen, der skal komme og fortælle mig hverken nu eller om 50 år, om jeg må drikke et glas saft, ryge en smøg eller spise et stykke chokolade (eller en hel kasse, hvis jeg har lyst til det ). Jeg er rystet

Anmeld

8. december 2011

delimus

Henriette Aaby skriver:

Ja det er i forhold til ældre på plejehjem

Jeg ved godt det ikke er sundt. Men jeg kan ikke se at det har en betydning for oldemor på 87, som bare nyder sit saft mere end et glas mælk. Der udover tænker jeg, at man som voksen selv har retten til at vælge hvad man vil drikke om man bor på plejehjem eller ej.

Anmeld

8. december 2011

MinNoah

Jeg er fuldstændig enig - SELVFØLGELIG må de ældre drikke saftevand hvis de har lyst til det! Så køb dog light-udgaven hvis det er SÅ forfærdeligt at der er sukker i

Meeen selve det at komme på plejehjem er altså ikke så skrækkeligt for alle ældre. Min kære morfar, som desværre er død nu, han elskede sit plejehjem, elskede det sociale liv, at der blev arrangeret forskelllige ting (fx var jeg selv oppe og synge julemusik for de ældre en gang) Han var blevet lidt ensom på sin store gård alene efter min mormor døde, så han nød sin tid på plejehjemmet 

(Men kan være han var heldig at havne på et virkelig dejligt plejehjem )

Anmeld

8. december 2011

Henriette Aaby

MinNoah skriver:

Jeg er fuldstændig enig - SELVFØLGELIG må de ældre drikke saftevand hvis de har lyst til det! Så køb dog light-udgaven hvis det er SÅ forfærdeligt at der er sukker i

Meeen selve det at komme på plejehjem er altså ikke så skrækkeligt for alle ældre. Min kære morfar, som desværre er død nu, han elskede sit plejehjem, elskede det sociale liv, at der blev arrangeret forskelllige ting (fx var jeg selv oppe og synge julemusik for de ældre en gang) Han var blevet lidt ensom på sin store gård alene efter min mormor døde, så han nød sin tid på plejehjemmet 

(Men kan være han var heldig at havne på et virkelig dejligt plejehjem )

Jeg tænker heller ikke at det er forfærdelig at bo på plejehjem. Men synes bare det er vigtigt at huske at selv om man har brug for hjælp er det ikke lig med at det er ok at blive frataget retten til selv at bestemme over eget liv.

Min datters oldemor bor på plejehjem, og det er godt for hende, men ingen skal fratage hende til selv at bestemme

Anmeld

8. december 2011

christinak

Henriette Aaby skriver:

Jeg kan mærke at jeg rammer de røde felt over den her debat: Må ældre plejehjemsbeboer drikke saftevand eller ej.

Jeg fatter simpelhen ikke at det er legalt at fra tage voksne mennesker valgt om de vil drikke saft eller ej!!!

Jeg er med på, at de kan selv købe deres saft, men de har vel retten til at få det.

Og jeg går også ind for at man stiller et valg op mælk, vand eller saft, men lad da de voksne mennesker selv træffet valget.

Nej jeg fatter ikke denne tanke gang.

Sundhed er godt, men det her er sgu for åndsvagt.

Mange hilsner

Henriette som lige havde noget damp der skulle ud

Jeg er uddannet social og sundhedsassistent, og der hvor jeg arbejdede blev de ældre tilbudt de forskellige drikkevarer til hver måltid altså morgenmad var det (mælk, juice, mælk, kaffe, saft, vand og snaps)Middagsmad var det hvad de ville have plus vin eller ølOg til aftensmad må de også selv bestemme plus vin, øl eller sodavand alt efter hvad der lige passede til madenMen nogen gange måtte vi holde på at de feks fik et glas vand til et måltid da mange ældre glemmer at drikke vand.

Anmeld

8. december 2011

Henriette Aaby

christinak skriver:

Jeg er uddannet social og sundhedsassistent, og der hvor jeg arbejdede blev de ældre tilbudt de forskellige drikkevarer til hver måltid altså morgenmad var det (mælk, juice, mælk, kaffe, saft, vand og snaps)Middagsmad var det hvad de ville have plus vin eller ølOg til aftensmad må de også selv bestemme plus vin, øl eller sodavand alt efter hvad der lige passede til madenMen nogen gange måtte vi holde på at de feks fik et glas vand til et måltid da mange ældre glemmer at drikke vand.

Og det er jo lige præcis sådan det skal være, mulighed for valg, lige som alle andre voksne

Anmeld

8. december 2011

christinak

Ja det er det nemlig

Anmeld

8. december 2011

SpunkenJo

Hvis jeg vil drikke whisky sjusser fra jeg står optik jeg går i seng når/hvis jeg ender på plejehjem så gør jeg fandme også det!!!

Og mit saftevand skal de edermame heller ikke tage!!

Det er uværdig at behandle ældre mennesker på den måde!!!! Jeg blir så vred!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.