Ej men det kan de da ikke mene???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

Zibi_84

Henriette Aaby skriver:

Jeg kan mærke at jeg rammer de røde felt over den her debat: Må ældre plejehjemsbeboer drikke saftevand eller ej.

Jeg fatter simpelhen ikke at det er legalt at fra tage voksne mennesker valgt om de vil drikke saft eller ej!!!

Jeg er med på, at de kan selv købe deres saft, men de har vel retten til at få det.

Og jeg går også ind for at man stiller et valg op mælk, vand eller saft, men lad da de voksne mennesker selv træffet valget.

Nej jeg fatter ikke denne tanke gang.

Sundhed er godt, men det her er sgu for åndsvagt.

Mange hilsner

Henriette som lige havde noget damp der skulle ud

Hvis mine forældre ender på plejehjem, skal de have lov til at drikke lige så meget rødvin de vil! Masser af chokolade, og alt hvad der høre til! De skal have det godt! Så Jeg er helt enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

jydeinden

Henriette Aaby skriver:

Jeg synes bare der er så mange lag der kan diskuteres i sådan en beslutning.

• Formynderi tænker jeg.
  • De ældres ret til at være voksne og have retten til bestemme over eget liv. Trods det at være afhængig af hjælp.
  • Mange ældre har jo netop fået saften, for det hjælper mod dihydrering, hvilket må siges at være værre end at saft er fyldt af sukker. 
  • Og så læste jeg lige at også havde med økonomi at gøre... ej men så fattige er vi altså heller ikke.

kommunen skal spare.. så da sukker er usundt ja så mente kommunen at så kunne de da lige så godt spare de penge.. øhh why?

Anmeld

8. december 2011

Henriette Aaby

jydeinden skriver:

kommunen skal spare.. så da sukker er usundt ja så mente kommunen at så kunne de da lige så godt spare de penge.. øhh why?

Man kan også spare ved at lade være med at købe det dyre saft og finde en billigere og lige så god udgave af saft.

Anmeld

8. december 2011

SussieThyssen

Henriette Aaby skriver:

Jeg synes bare der er så mange lag der kan diskuteres i sådan en beslutning.

• Formynderi tænker jeg.
  • De ældres ret til at være voksne og have retten til bestemme over eget liv. Trods det at være afhængig af hjælp.
  • Mange ældre har jo netop fået saften, for det hjælper mod dihydrering, hvilket må siges at være værre end at saft er fyldt af sukker. 
  • Og så læste jeg lige at også havde med økonomi at gøre... ej men så fattige er vi altså heller ikke.

Fuldstændig enig

Anmeld

8. december 2011

An&Jo

jydeinden skriver:

som min kære mor plejer at sige det.. den dag hun bliver så gammel at hun ikke kan særligt meget mere, der ville hun næsten hellere have at vi skubbede hende i havnen end at vi "lossede" hende ind på et plejehjem.. for som hun siger det hvis ikke man var døden nær i forvejen så bliver men det da at være sådan et sted.. der er snart flere regler for hvad man ikke må end for hvad man må.

ja det er sq ligefør jeg tænker det samme..

det er utroligt hvad man skal finde sig i som gammel..

Anmeld

8. december 2011

Henriette Aaby

Zibi_84 skriver:

Hvis mine forældre ender på plejehjem, skal de have lov til at drikke lige så meget rødvin de vil! Masser af chokolade, og alt hvad der høre til! De skal have det godt! Så Jeg er helt enig med dig

Mine forældre vil også blive forkælet hvis de endte på plejehjem

Anmeld

8. december 2011

jydeinden

An&Jo skriver:

ja det er sq ligefør jeg tænker det samme..

det er utroligt hvad man skal finde sig i som gammel..

ja der er skræmmende meget man skal finde sig i.. men jeg håber da bare at mine forældre forbliver lige så frisk som min kære oldemor, så kan de komme i en beskyttet bolig istedet for på plejehjem. så kommer der bare en udefra og hjælper dem med det de har brug for, og det er det.

ingen der bestemmer hvad de skal spise, hvad de skal drikke,om de ryge, om de må sove, hvor meget eller hvor lidt de skal røre sig eller andre åndsvage ting.

Anmeld

8. december 2011

jydeinden

Henriette Aaby skriver:

Man kan også spare ved at lade være med at købe det dyre saft og finde en billigere og lige så god udgave af saft.

eller man kan prøve at finde andre områder hvor de giver bare lidt mere mening at spare.

Anmeld

8. december 2011

Henriette Aaby

jydeinden skriver:

eller man kan prøve at finde andre områder hvor de giver bare lidt mere mening at spare.

He he he ja det har du ret i

Anmeld

8. december 2011

Benjamins'mor

Jeg ville faktisk selv have oprettet denne debat, men valgte at lade være.

Jeg er målløs, jeg synes det er tåbeligt og forargeligt. Hvorfor må de ældre pludselig ikke drikke saftevand? Fordi de skal have mindre sukker, det er jo ikke noget andre skal bestemme.

Synes det er for latterligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.