Nej jeg synes ikke han skal i retten som voksen, for det er han ikke, han er et BARN.. Der er nok en rimelig god grund til, at der er en skillelinje i forvejen i forhold til at blive tiltalt som barn/voksen.
Men han skal i den grad i en form for behandling, for jeg er ret sikker på at den dreng er ødelagt, og dét vil være farligt, når han en dag kommer på fri fod igen.. Jeg er ikke sikker på at han vil kunne begå sig i samfundet som en "god borger", uden nogen form for kriminalitet.. Og nej, han burde ikke blive straffet for sin mors manglende omsorg, og ja, det er helt og holdent hendes skyld, men det gør ham ikke mere sikker i samfundet.
Han er 12 år gammel, og har slået sin lillebror ihjel. Han får brug for massiv hjælp hvis han skal på benene igen, og det tvivler jeg stærkt på at han får. Men det gør ham kun mere farlig for sine omgivelser når han kommer på fri fod, uanset hvor grunden til mordet ligger..
Han får brug for omsorg, kærlighed og forståelse, og det tror jeg bestemt ikke han får, uanset om han kommer i et voksen eller et ungdomsfængsel 
Han er ødelagt..
Anmeld