12 årig tiltalt for mord på 2 årige lillebror...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Toshiba

Muhmi skriver:

Vi kan alle handle uden at tænke..... Men som tolvårig kender man altså til det at hvis man banker en persons hovede ind i ting, så gør det enten ondt i hovedet eller hovedet går i stykker...

det er stadigvæk et barn - man kan ikke dømme som voksen... De ser ikke de samme farer i ting som vi voksne gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

gonefishing

Muhmi skriver:

Selvfølgelig skal moderen have straf og jeg mener selvfølgelig at hun skal have en strengere straf end hend hendes barn....

Jeg synes jo ikke at denne dreng skal i voksenfængsel, men jeg mener at han hører til på en instution hvor der er kvalificeret hjælp til ham, både i personale og i form af uddannelse....

Men jeg mener ikke at denne dreng skal have lov til at omgåes andre børn/unge uden konstant opsyn.....

ja enig, et sted hvor han kan få af vide hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

Muhmi skriver:

Vi kan alle handle uden at tænke..... Men som tolvårig kender man altså til det at hvis man banker en persons hovede ind i ting, så gør det enten ondt i hovedet eller hovedet går i stykker...

Jo men det handler altså om, at man skal kunne forudsige så fatale konsekvenser af sine handlinger og det kan en tolvårig altså ikke.

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

Toshiba skriver:

det er stadigvæk et barn - man kan ikke dømme som voksen... De ser ikke de samme farer i ting som vi voksne gør..

Det ved jeg godt... Det er heller ikke fordi jeg går ind for straf i form af voksenfængsel.... Fordi, han netop stadig er et barn... Men han må da være et vredt barn siden han har gjort sin lillebror så fortræd...

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

dorthemus skriver:

Jo men det handler altså om, at man skal kunne forudsige så fatale konsekvenser af sine handlinger og det kan en tolvårig altså ikke.

Det kan du selvfølgelig have ret i....

Anmeld

7. december 2011

Toshiba

Muhmi skriver:

Det ved jeg godt... Det er heller ikke fordi jeg går ind for straf i form af voksenfængsel.... Fordi, han netop stadig er et barn... Men han må da være et vredt barn siden han har gjort sin lillebror så fortræd...

eller have en meget belastende lillebror der ikke har kendt til grænser...

OG en mor der lader dem selv klare en konflikt - der højst sandsyneligt har kørt RIMELIG højt op

Tror det er gjort i arrigskab og afmagt

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

eller have en meget belastende lillebror der ikke har kendt til grænser...

OG en mor der lader dem selv klare en konflikt - der højst sandsyneligt har kørt RIMELIG højt op

Tror det er gjort i arrigskab og afmagt

touché

Anmeld

7. december 2011

Muffinmus

Tror snarere at knægten skulle behandles som et forsømt barn og moderen skulle kastes i kachotten.

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

dorthemus skriver:

Selvfølgelig skal han ikke det! Moderen er til gengæld jo ikke helt velbevaret oppe i hovedet siden hun ventede så længe med at reagere og skal derfor straffes. Desuden kan man jo få den tanke, at den store dreng ikke har fået den rette omsorg og vejledning fra sine forældre, siden han gør sådan noget mod sin egenBror. Meget tragisk historie

Enig

Anmeld

7. december 2011

Loa

celkt skriver:

Jamen herregud.

Sådan et barn skal da ikke straffes med fægsel for det han har gjort. Jeg tror, det er rigeligt straf, at han skal leve resten af sit liv vidende at han har dræbt sin lillebror.

Et tolvårigt barn gør ikke sådan noget for at slå et andet barn ihjel. Han kan have været gal i hovedet og frustreret over et eller andet, - små søskende kan være irriterende, - og han har villet sige, nu er det nok, og så er det gået over gevindt. men jeg vil lægge hovedet på blokken på, at han ikke gjorde det får at slå ihjel.

Det kan godt være, han tilstår mord, ja, men han tilstår nok nærmere bare, atd et var ham der gjorde det, ikke at han ville gøre det bevidst. ergo burde han behandles som skyldig i manddrab om noget.

Vorherre bevares, USA er sku' altid så eksremt!!!

Arme Unge!!!

Arme unge???!!! 

Øhm syntes alle herinde det er mere synd for den 12 årige end den stakkels dreng der har mistet livet?? Er helt enig i at moderen skal straffes, men det skal den 12 årige da godt nok også. Der er da noget galt i hovedet på ham hvis han kan gøre sådan noget mod sin 2 årig lillebror........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.