12 årig tiltalt for mord på 2 årige lillebror...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.622 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. december 2011

Muhmi

USA:

En tolvårig dreng har slået sin lillebror ihjel og har også erkendt at det er ham der har gjort det, ved at slå hans lillebrors hovede meget hårdt ind i en boghylde to gange.. Retten vil behandle ham som en voksen og han risikerer dermed livstid i fængsel...

Hans mor nåede at downloade musik og tjekke netbank inden hun kørte den to årige på hospitalet, seks timer efter det var sket,, så hun havde åbenbart ikke travlt med at redde hendes drengs liv... Hun er også tiltalt for manddrab.

Hvad siger i til det her??

Skal drengen behandles som en voksen?

Og hvad sker der lige for moderen?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1670317.ece

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Toshiba

Muhmi skriver:

USA:

En tolvårig dreng har slået sin lillebror ihjel og har også erkendt at det er ham der har gjort det, ved at slå hans lillebrors hovede meget hårdt ind i en boghylde to gange.. Retten vil behandle ham som en voksen og han risikerer dermed livstid i fængsel...

Hans mor nåede at downloade musik og tjekke netbank inden hun kørte den to årige på hospitalet, så hun havde åbenbart ikke travlt med at redde hendes drengs liv... Hun er også tiltalt for manddrab.

Og hvad sker der lige for moren?

syntes det er oki han får en "form" for straf - da han er 12 år - meeen dømmes som en voksen - DET er under alt kritik

og jo selvfølgelig skal moderen også døemmes - idet hun ikke har givet korrekt omsorg og derved (måske) været skyld indirekte i det gik så galt..

Anmeld

7. december 2011

SussieThyssen

Nej bestemt ikke..den 12 årige kan ikke dømmes på lige fod med voksne...jeg har altid syntes det er hul i hovedet at behandle børn under 16 på lige fod med voksne, men drengen skal naturligvis have hjælp og under opsyn..evt.fjernes fra hjemmet.

Moderen derimod kræver virkeligt et nærmere eftersyn, hvis det forholder sig, som der siges, mht reaktionstiden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

syntes det er oki han får en "form" for straf - da han er 12 år - meeen dømmes som en voksen - DET er under alt kritik

og jo selvfølgelig skal moderen også døemmes - idet hun ikke har givet korrekt omsorg og derved (måske) været skyld indirekte i det gik så galt..

Det ved jeg ikke om det er... Han har erkendt sig skyldig... Han ved tydeligvis godt hvad han har gjort.... Og som tolvårig VED man godt hvad der sker hvis man slår lillebrors hovede hårdt ind i en boghylde... Og at man så gør det TO gange med sådan en kraft at det giver kraniebrud... Så ved man hvad man gør.... Den dreng er sur... Og han skal ikke have lov til at gøre det mod andre... Livstid er måske lige voldsomt nok... Men jeg synes bestemt en straf er meget vigtig her...

Anmeld

7. december 2011

celkt

Jamen herregud.

Sådan et barn skal da ikke straffes med fægsel for det han har gjort. Jeg tror, det er rigeligt straf, at han skal leve resten af sit liv vidende at han har dræbt sin lillebror.

Et tolvårigt barn gør ikke sådan noget for at slå et andet barn ihjel. Han kan have været gal i hovedet og frustreret over et eller andet, - små søskende kan være irriterende, - og han har villet sige, nu er det nok, og så er det gået over gevindt. men jeg vil lægge hovedet på blokken på, at han ikke gjorde det får at slå ihjel.

Det kan godt være, han tilstår mord, ja, men han tilstår nok nærmere bare, atd et var ham der gjorde det, ikke at han ville gøre det bevidst. ergo burde han behandles som skyldig i manddrab om noget.

Vorherre bevares, USA er sku' altid så eksremt!!!

Arme Unge!!!

Anmeld

7. december 2011

gonefishing

Muhmi skriver:

USA:

Hans mor nåede at downloade musik og tjekke netbank inden hun kørte den to årige på hospitalet, seks timer efter det var sket,, så hun havde åbenbart ikke travlt med at redde hendes drengs liv... Hun er også tiltalt for manddrab.

Og hvad sker der lige for moderen?

vil mene det er moderen der skal have en straff for ikke at opdrage sit barn godt nok! 

Anmeld

7. december 2011

Toshiba

Muhmi skriver:

Det ved jeg ikke om det er... Han har erkendt sig skyldig... Han ved tydeligvis godt hvad han har gjort.... Og som tolvårig VED man godt hvad der sker hvis man slår lillebrors hovede hårdt ind i en boghylde... Og at man så gør det TO gange med sådan en kraft at det giver kraniebrud... Så ved man hvad man gør.... Den dreng er sur... Og han skal ikke have lov til at gøre det mod andre... Livstid er måske lige voldsomt nok... Men jeg synes bestemt en straf er meget vigtig her...

nu har jeg selv en på 12 år - og VED de kan handle uden at tænke...

så nej syntes BESTEMT ikke han skal dømmes som en voksen - men jo der skal være straf

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

Flodkilling skriver:

vil mene det er moderen der skal have en straff for ikke at opdrage sit barn godt nok! 

Selvfølgelig skal moderen have straf og jeg mener selvfølgelig at hun skal have en strengere straf end hend hendes barn....

Jeg synes jo ikke at denne dreng skal i voksenfængsel, men jeg mener at han hører til på en instution hvor der er kvalificeret hjælp til ham, både i personale og i form af uddannelse....

Men jeg mener ikke at denne dreng skal have lov til at omgåes andre børn/unge uden konstant opsyn.....

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

Toshiba skriver:

nu har jeg selv en på 12 år - og VED de kan handle uden at tænke...

så nej syntes BESTEMT ikke han skal dømmes som en voksen - men jo der skal være straf

Vi kan alle handle uden at tænke..... Men som tolvårig kender man altså til det at hvis man banker en persons hovede ind i ting, så gør det enten ondt i hovedet eller hovedet går i stykker...

Anmeld

7. december 2011

dorthemus

Selvfølgelig skal han ikke det! Moderen er til gengæld jo ikke helt velbevaret oppe i hovedet siden hun ventede så længe med at reagere og skal derfor straffes. Desuden kan man jo få den tanke, at den store dreng ikke har fået den rette omsorg og vejledning fra sine forældre, siden han gør sådan noget mod sin egenBror. Meget tragisk historie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.