Stand-up, er der grænser for hvad der er ok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

kirsti

Maja_4000 skriver:

Jeg har set det show flere gange .. Men kan alligevel ikke huske hvem det er der laver det
Men jeg synes den "joke" er LANGT over min grænse ! Og jeg er altså normalt ikke sart .. Min kæreste synes også det var for meget .. Så ja , der ér grænser ! Men vores grænser er nok ikke det samme sted .. F.eks. vil min (meget) kristne farmor ikke synes at særlig meget af det ville være ok .. Ligemeget hvilken komiker det er

nej det har du nok ret i.

Der hvor jeg synes grænsen går er om man som din kristne farmor 'bare' bliver fornærmet/forarget (går ud fra det er det der er tilfældet) eller om det er ting der sårer andre. Det må være forfærdeligt at sidde i salen og være den der har mistet et barn og så hører på sådan en joke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Maja_4000

kirsti skriver:

nej det har du nok ret i.

Der hvor jeg synes grænsen går er om man som din kristne farmor 'bare' bliver fornærmet/forarget (går ud fra det er det der er tilfældet) eller om det er ting der sårer andre. Det må være forfærdeligt at sidde i salen og være den der har mistet et barn og så hører på sådan en joke

Det har du helt ret i ! Og jeg tror at de rammer nogle under hvert show .. Jeg har da selv følt mig ramt engang jeg var inde og se Anden .. Men det er vel lidt det der er meningen .. Ram én , men få flere 1000 andre til at grine ?

Anmeld

7. december 2011

Ansemusen

Der er klart en grænse, synes jeg! Den går ikke hvor nogle måske vil blive forargede, men hvor nogen bliver sårede. Hvor man tager noget dybt tragisk og joker på det.

Det er heldigvis sjældent det sker, synes jeg. Men indimellem går de altså langt over stregen!

Anmeld

7. december 2011

kirsti

Maja_4000 skriver:

Det har du helt ret i ! Og jeg tror at de rammer nogle under hvert show .. Jeg har da selv følt mig ramt engang jeg var inde og se Anden .. Men det er vel lidt det der er meningen .. Ram én , men få flere 1000 andre til at grine ?

ja ingen tvivl om det!

der er så bare forskel på hvordan de formidler jokesne for nogen vil altid blive ramt men man kan godt gøre det på en sober måde

Anmeld

7. december 2011

Isabella_mor

tjah, i mine øjne er det bare fis og ballade og standup er ikke altid alvorligt.. 

så jeg griner ikke hvis det er grænseoverskridende. men jeg tror sgu ikke man skal lægge alt for meget vægt i alt hvad der bliver sagt i et stand up show. det de siger er jo ikke altid lige det de mener... 

men jeg syntes da det er fint at der er nogle ting der er grænseoverskridende..

nogle mener at side 9 pigen er grænseoverskridende, hvor andre syntes at det er ligegyldigt.. så det er selvfølgelig smag og behag.. selvfølgelig er det morbid humor og der er sikkert rigtig mange der synters det samme som de fleste af jer herinde gør. men helt ærligt.. det er jo bare standup.. det er jo bare humor i det store hele og tit og ofte er der bare nogle jokes der ikke er særlig gode... 

Anmeld

7. december 2011

132319

Er det Anden du mener?

For han siger da netop at det er morbid humor..,

Anmeld

7. december 2011

Muhmi

Vil ikke sige det er at gå over grænsen... I stand-up er der ingen grænser... Hvis du ikke vil høre på den pågældende stand-upper jamen så kan man jo heldigvis slukke tv'er eller lade være med at se deres shows... Der er også nogle jokes hvor jeg sidder og bliver forarget... Men det er også en del af deres "kunst" at forarge og lave grin med ALT... Jeg elsker stand-up og jeg har ikke valgt f.eks. Anden fra selvom han nogle gange har overskredet min grænse... F.eks. at han har lyst til at tæve børn... Manden er jo far nu og det er jo kun for sjov at han har sagt det...

V skal lade være med at være så nærtagende, det er jo ikke et angreb på hverken dit eller mit barn...

Anmeld

7. december 2011

betski

Giraffen skriver:

Nej, jeg synes ikke der er grænser i stand-up og komedier generelt, for ligesom kunstnerne er de, der reflekterer kritisk over samfundet så er stand-up komikere på mange måder dagens svar på gårsdagens kritiske kunstnere.

Diskussionen for mig er mere hvad der er sjovt og hvad der er relevant - og jeg vil mene at joken du henviser til er af dårlig kvalitet og irrelevant, men jeg ser den ikke som "over grænsen"

Vi har først for nylig i DK opdaget at der er lande der opererer med andre grænser end os selv (fx i forbindelse med Muhammed krisen) og der kom der rigtig meget godt og høj-kvalitet comedy ud af det, fordi de tilgik grænsen med respekt og nysgerrighed og en ærefrygt og det synes jeg klædte det danske stand-up miljø

Og det er i grænsen at det fantastisk morsomme også ligger. Men dem der uden dybere mening vader hen over de usynlige streger ser jeg ikke som grænsebrydere, men som klodsede og ikke sjove

Så opsummerende NEJ der er ingen grænser for hvad der er ok, men der er forskel i kvaliteten på stand-up og dårlig stand up kan være forfærdeligt at se på 

Har det ligesom dig. Synes heller ikke der er grænser men der er til gengæld grænser for, hvad jeg gider at se og bruge min tid på. Rigtig meget stand-up er humorforladt set med mine øjne, men forarget det bliver jeg nu ikke.

Anmeld

7. december 2011

kirsti

132319 skriver:

Er det Anden du mener?

For han siger da netop at det er morbid humor..,

ja det er det vist.... Faktisk synes jeg næsten det er værre at han ligefrem gør opmærksom på at han måske går lidt over stregen ved at understrege at det er morbid humor.

Jeg er ikke sart og jeg kan sagtens tage at der bliver lavet pis med nogen af de problematikker jeg selv har og synes ofte også det er humor men døde børn der står jeg bare helt af

Anmeld

7. december 2011

kirsti

Muhmi skriver:

Vil ikke sige det er at gå over grænsen... I stand-up er der ingen grænser... Hvis du ikke vil høre på den pågældende stand-upper jamen så kan man jo heldigvis slukke tv'er eller lade være med at se deres shows... Der er også nogle jokes hvor jeg sidder og bliver forarget... Men det er også en del af deres "kunst" at forarge og lave grin med ALT... Jeg elsker stand-up og jeg har ikke valgt f.eks. Anden fra selvom han nogle gange har overskredet min grænse... F.eks. at han har lyst til at tæve børn... Manden er jo far nu og det er jo kun for sjov at han har sagt det...

V skal lade være med at være så nærtagende, det er jo ikke et angreb på hverken dit eller mit barn...

jeg har faktisk ikke set showet men der reklameres konstant for det og det er der jeg har set det  så det er nu ikke altid man har et valg  når det er sagt er jeg stor tilhænger af stand-up jeg er ikke sart og jeg kan sagtens tage at der bliver lavet pis med nogen af de problematikker jeg selv har og synes ofte også det er humor men døde børn der står jeg bare helt af og jeg synes der er meget langt fra at lave pis med døde børn til at lave pis med man giver ungen røvfuld -forskellen ligger i at folk ikke bliver sårede over at han laver pis med en røvfuld til ungen men har man mistet et barn så er det dælme en hård kommentar at få smidt i hovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.