Hjælp mig med at hjælpe en familie.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.066 visninger
36 svar
0 synes godt om
5. december 2011

SD21

Hej Piger.
Jeg kender en familie, som ikke har råd til at holde jul.
De har to børn og har ikke engang råd til at give ungerne gaver.
Sagen er den, at hun har mistet sit arbejde og banken ville først lave deres lån om til januar, så den 1. december havde de 86 kr. på kontoen.Jeg vil selvfølgelig også hjælpe dem, men jeg har ikke selv råd til at give det hele og så ville jeg høre om nogen af jer kunne/ville hjælpe lidt. Bare så de havde råd til at få en and og nogle gaver til børnene.
Det lyder måske lidt kliché agtigt, men jeg synes det er synd for ungerne, hvis de ikke får nogen jul.
Jeg har ikke lyst til at få nogle sure opstød, for der er ikke nogen tvang og det behøver ikke være penge i giver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

SD21

Jeg synes godt nok den forsvandt hurtigt

Anmeld

5. december 2011

HeidiØ

Det lyder godt nok barsk

Hvor gamle er børnene? Og er det tøj, legetøj osv vi kan hjælpe med?

Anmeld

5. december 2011

LilleLene

SD21 skriver:

Hej Piger.
Jeg kender en familie, som ikke har råd til at holde jul.
De har to børn og har ikke engang råd til at give ungerne gaver.
Sagen er den, at hun har mistet sit arbejde og banken ville først lave deres lån om til januar, så den 1. december havde de 86 kr. på kontoen.Jeg vil selvfølgelig også hjælpe dem, men jeg har ikke selv råd til at give det hele og så ville jeg høre om nogen af jer kunne/ville hjælpe lidt. Bare så de havde råd til at få en and og nogle gaver til børnene.
Det lyder måske lidt kliché agtigt, men jeg synes det er synd for ungerne, hvis de ikke får nogen jul.
Jeg har ikke lyst til at få nogle sure opstød, for der er ikke nogen tvang og det behøver ikke være penge i giver.

hvad med hun søger julehjælp

Anmeld

5. december 2011

SD21

LilleLene skriver:

hvad med hun søger julehjælp

Problemet er at de normalt tjener for meget til at kunne få julehjælp. Men fordi banken ikke ville lægge lånet om før i januar, står de helt uden penge i denne måned

Anmeld

5. december 2011

LilleLene

SD21 skriver:

Problemet er at de normalt tjener for meget til at kunne få julehjælp. Men fordi banken ikke ville lægge lånet om før i januar, står de helt uden penge i denne måned

så må de da holde jul i januar
Eller søge hjælp på kommunen, og få et engangs beløb

Anmeld

5. december 2011

Darling<3

LilleLene skriver:

Sikke da et sødt svar at komme med! Håber du får en rigtig god jul med en masse fede gaver og lækker mad!

TS: jeg har desværre ikke børn, så kan hverken give tøj eller legetøj - er der andet man kan hjælpe med??

Anmeld

5. december 2011

SD21

LilleLene skriver:

Ja, det har du da ret i, men børnene ved jo altså godt hvornår det er jul.

Anmeld

5. december 2011

SD21

Honey<3 skriver:

Sikke da et sødt svar at komme med! Håber du får en rigtig god jul med en masse fede gaver og lækker mad!

TS: jeg har desværre ikke børn, så kan hverken give tøj eller legetøj - er der andet man kan hjælpe med??

Hmm. Jeg ved det ikke, men jeg tænkte på at man måske kunne give et lille beløb, som måske en tyver eller hvad man synes man har lyst til og så kunne man samle ind til f.eks. en and og julegaver til børnene. Jeg kan desværre ikke finde den gruppe på facebook, hvor man kunne få hjælp til at give børnene julegaver, for ellers var det jo en mulighed.
Men ellers tænkte jeg på at "samle ind" til f.eks. en and eller et juletræ - så var der da lidt jul

Anmeld

5. december 2011

Christina.78

HeidiØ skriver:

Det lyder godt nok barsk

Hvor gamle er børnene? Og er det tøj, legetøj osv vi kan hjælpe med?

vil jeg også gerne vide..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.