nogle med erfaring inden for sygesikring danmark og tandlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2011

l.kjoeller

isabellamor skriver:

ddederaåeADSbeskrivelsbeskribeskriaåeADSafskrivebeskribeskrivafskriveafskrivehej damer, jeg har ondt... MEGA FUCKING ONDT i mit tandkød omkring min visdomstand, det er ikke selve tanden der gør ondt, men tandkødet.. jeg kan næsten ikke snakke og når jeg synker stråler smerten ned i halsen, og mit tandkød er betændt. og hævet, det er faktisk så hævet at det går ind over min visdomstand i venste undermund. og jeg har bare dulmet smerten med ipren. men nu er det sådan at jeg får det influenza agtigt pga det her og det hjælper meget lidt med smertestillende.. 

men jeg har selvfølgelig planer om at jeg skal til tandlægen med det på mandag hvis det kan lade sig gøre.. 

jeg er medlem af Danmark (sygesikring danmark) og er i gruppe 5.. og der har jeg være i nogle måneder (gudsketak og lov for det) 

men jeg kan fanme ikke finde ud af hvad de forskellige priser og det man får tilbage osv... er det ikke opdelt efter hvilken behandling.. 

og igen, er der nogle af jer der har oplevet samme form for tandkødspine og evt har nogle erfaringer med den slags.. 

jeg har ikke været ved tandlæge siden jeg var 18 år og jeg VED jeg har en masse jeg skal have lavet... puha.. 

men av for helvede hvor gør det nas..  Hilfe

Du kan få et overslag fra tandlægen der viser danmarks andel. du skal regne med ca 1000 for at få bedøvet og fjernet tanden og de dækker nok ca 300 kr af dem. Er hvertfald hvad jeg har givet ca du KAn se de tilskud de giver til hver post på regningen på hjemmesiden og i en folder hos tandlægen. God bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2011

Bettybub

du skal prøve at rense munden i noget klorexidin mundskyld, måske det kan hjælpe lidt på betændelsen

Anmeld

4. december 2011

lukasmor

isabellamor skriver:

hej damer, jeg har ondt... MEGA FUCKING ONDT i mit tandkød omkring min visdomstand, det er ikke selve tanden der gør ondt, men tandkødet.. jeg kan næsten ikke snakke og når jeg synker stråler smerten ned i halsen, og mit tandkød er betændt. og hævet, det er faktisk så hævet at det går ind over min visdomstand i venste undermund. og jeg har bare dulmet smerten med ipren. men nu er det sådan at jeg får det influenza agtigt pga det her og det hjælper meget lidt med smertestillende.. 

men jeg har selvfølgelig planer om at jeg skal til tandlægen med det på mandag hvis det kan lade sig gøre.. 

jeg er medlem af Danmark (sygesikring danmark) og er i gruppe 5.. og der har jeg være i nogle måneder (gudsketak og lov for det) 

men jeg kan fanme ikke finde ud af hvad de forskellige priser og det man får tilbage osv... er det ikke opdelt efter hvilken behandling.. 

og igen, er der nogle af jer der har oplevet samme form for tandkødspine og evt har nogle erfaringer med den slags.. 

jeg har ikke været ved tandlæge siden jeg var 18 år og jeg VED jeg har en masse jeg skal have lavet... puha.. 

men av for helvede hvor gør det nas..  Hilfe

Åh din stakkel! Har lige været igennem det samme. Det gik væk efter en uge - en meget smertefuld uge. Mærker intet til det efter min visdomstand er kommet frem.... Puha føler med dig!

Anmeld

4. december 2011

iris-mor

Føler virkelig med dig!!

Det lyder også for mig som noget madrest i tandkødet, det har jeg selv prøvet, jeg troede min tand var råden fordi det også lugtede - det var så maden der sad i klemme.

Jeg er glad for at være i Danmark gr 5, mine penge går ind på en seperat konto så jeg har dem til ferie og jul , men de bliver ikke hævet hvert år, for så mange får jeg ikke.

Tænker du måske skulle prøve tandlægehøjskolen, hvis du altså ikke er bange for tandlæger, for det er vist billigt og ok.

Rigtig rigtig god bedring og prøv med det der mundskyl og evt en panodil og en epren samtidig, det mener jeg tandlægen anbefalede mig sidst jeg havde ondt.

- Måske er der også noget med man kan tage til vagtlæge og få dem til at give noget bedøvende, og det vil i så fald være gratis.

Anmeld

5. december 2011

Isabella_mor

nu har jeg bestilt tid til i dag.. kl 14:45.. jeg har ikke været ved tandlæge siden jeg var 18  i know. jeg tror at jeg skal tale med ham om at det nok er en god ide at jeg får lavet mine huller også.. men det må vente til jeg har råd.

Anmeld

5. december 2011

Vidunderligeunger

altså det koster jo, og hvis din krop bliver syg af det, så skal du til tandlæge!! Jeg er medlem af gruppe 5 og når jeg er til alm. tjek koster det 320 inden forsikringen og 83 efter  

Anmeld

5. december 2011

Vidunderligeunger

isabellamor skriver:

nu har jeg bestilt tid til i dag.. kl 14:45.. jeg har ikke været ved tandlæge siden jeg var 18  i know. jeg tror at jeg skal tale med ham om at det nok er en god ide at jeg får lavet mine huller også.. men det må vente til jeg har råd.

du kan evt. få en afbetalingsordning. Det er kun dumt at vente og bliver kun dyrere...

Anmeld

5. december 2011

Isabella_mor

MAJ*MOR skriver:

altså det koster jo, og hvis din krop bliver syg af det, så skal du til tandlæge!! Jeg er medlem af gruppe 5 og når jeg er til alm. tjek koster det 320 inden forsikringen og 83 efter  

jeg har bestilt tid til i dag... s¨det bliver spændende at se hvad det er og hvad de kan gøre... jeg kan næsten ikke åbne munden særlig meget, så ja..! av.

Anmeld

5. december 2011

Isabella_mor

MAJ*MOR skriver:

du kan evt. få en afbetalingsordning. Det er kun dumt at vente og bliver kun dyrere...

ja det ved jeg, men det er første gang jeg er der, og der vil de gerne have 500,- kontant/dankort i første omgang, og så skal der måske ligges mere oveni... så jeg må se. jeg vil allerhelst bare gerne være smertefri.

Anmeld

5. december 2011

Isabella_mor

så var jeg afted og fik renset under tandkødet med en sprøjte, det var rigtigt som nogle af jer sagde at det var nogle bakterier (sikkert i form af madrester) der havde sneget sig ind under tandkødet. så det skulle lige skylles med en slags sprøjte så med noget der desinficerede det. det gjorde KRAFTSPARKEME ondt og jeg begyndte at tude lidt. jeg er ik særlig god til smerte.. men det skulle lægge sig og blive godt igen iløbet af de næste par dage... 

puha.. og regningen blev slet ikke særlig slem.. 275 kroner. for røngten og skyldning... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.