de forkerte emner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Gittemor09

stm2812 skriver:

Ja det er der godt nok. Holder mig også langt væk når jeg kan se at folk  virkelig bliver personlige og nedladende. Det har ikke meget med en god debat at gøre så

nej, der er jeg helt enig med dig ...!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Gittemor09

Frøken J. skriver:

Man kan da ikke bare tie ubehagelige emner ihjel.. Det synes jeg altså ikke! Den slags skal der være plads til at tale om, så længe man debatterer sobert og konstruktivt. Hvis man ved, at man er for følelsesmæssigt involveret i emnet og ikke kan holde hovedet koldt, må man undlade at deltage  

det er jo netop fordi folk bliver personlige hver eneste gang ved de to emner jeg snakker om...

det er ikke kun 1 gang jeg har set det, nej det er snart mange gange at der må en moderator ind over og få folk ned på jorden igen...

synes det er barnligt at opføre sig sådan....

Anmeld

29. november 2011

Gittemor09

Zafir skriver:

For min skyld kan vi tale om alting, så længe vi diskuterer EMNET og ikke hvorvidt hende og hende er dum, fordi hun syntes sådan og sådan

Men ja - der er emner, som alle steder, får folk op på tæerne... Sådan vil det nok altid være.

også for min skyld...

så længe man ikke går hen og bliver personlig og barnlig... som folk netop gør ved rygning og kontanthjælp....

og at der så skal en moderator indover og minde folk om kammertonen...!! det synes jeg simpelthen ikke burde være nødvendigt, når vi er voksne mennesker der burde kunne snakke pænt til hinanden..!! 

Anmeld

29. november 2011

lycly

Jeg synes det er fint at oprette de der måske lidt følsomme tråde. Problemet er dem der ikke kan finde ud af at holde en ordentlig tone, så det går hen og bliver en direkte hetz mod enkelte personer. 

Men jeg synes det er godt engang imellem med nogle meningsudvekslinger omkring de der emner, man kan altid lære noget nyt, og se tingene fra andre perspektiver

Anmeld

29. november 2011

Carina:-)

Gittemor09 skriver:

nej, det kan man ikke  folk opfatter ting forskelligt...

men de åbenlyse personlige kommentarer synes jeg bare er for meget... der skal være plads til alle uden man skal rakkes ned...

hvis du forstår hvad jeg mener....

At folk ikke er enige med en,eller går imod det man selv går ind for er jo ikke det samme som at rakke ned.

Klart KH og rygning er ømme emner,men man må altså acceptere at derer nogen der ikke deler ens livssyn.

Sådan er det jo også ude IRL

Anmeld

29. november 2011

Gittemor09

LunaLykke skriver:

Jeg synes det er fint at oprette de der måske lidt følsomme tråde. Problemet er dem der ikke kan finde ud af at holde en ordentlig tone, så det går hen og bliver en direkte hetz mod enkelte personer. 

Men jeg synes det er godt engang imellem med nogle meningsudvekslinger omkring de der emner, man kan altid lære noget nyt, og se tingene fra andre perspektiver

ja, selvfølgelig har du ret...

det er som sådan heller ikke direkte emnerne, men som du skriver er der bare nogle der ikke kender grænserne i en debat..!! 

Anmeld

29. november 2011

Gittemor09

Carina:-) skriver:

At folk ikke er enige med en,eller går imod det man selv går ind for er jo ikke det samme som at rakke ned.

Klart KH og rygning er ømme emner,men man må altså acceptere at derer nogen der ikke deler ens livssyn.

Sådan er det jo også ude IRL

nu er det heller ikke uenighed jeg ser som at rakke ned på andre, men at man går ind og bliver personlig, er at gå over grænsen.... 

der er bare nogle der har svært ved at acceptere det... og det kan irritere mig grusomt... voksne mennesker sidde og rakke ned på hinanden  over et emne.... føj

Anmeld

29. november 2011

Carina:-)

LunaLykke skriver:

Synes nu også sjældent jeg ligefrem ser MOD komme ind over.

Der ville nu også blive kedeligt herinde,hvis vi kun kunne diskutere blemærker og størrelser på tøj

Anmeld

29. november 2011

Frøken J.

Gittemor09 skriver:

det er jo netop fordi folk bliver personlige hver eneste gang ved de to emner jeg snakker om...

det er ikke kun 1 gang jeg har set det, nej det er snart mange gange at der må en moderator ind over og få folk ned på jorden igen...

synes det er barnligt at opføre sig sådan....

Ja, det er barnligt, men det betyder ikke, at emnerne ikke skal diskuteres. Det betyder bare, at folk må tage sig sammen  

Anmeld

29. november 2011

Gittemor09

Frøken J. skriver:

Ja, det er barnligt, men det betyder ikke, at emnerne ikke skal diskuteres. Det betyder bare, at folk må tage sig sammen  

jeg synes bare det er sådan lidt når man aldrig kan blive enige om det... og der sker de samme barnlige ting hver gang...!! 

men det hele skal jo heller ikke gå op i gylp og baby man skal bare finde kammertonen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.