Jeg syntes det ligger på hendes skuldre at leve som hun gør.. det kan ikke være andres problemer end hendes eget (kvinden der er brugt som eksempel mht fattige danskere)
fejlen ligger jo hos politikerene der ikke vil erkende at der er fattigdom i danmark.. (mht denne sag)
jeg tjener mindre, MEGET MINDRE end eksemplet med kvinden der, og havde det ikke været for min kæreste så havde jeg været nødsaget til at arbejde 45 timer om ugen + for at kunne have råd til at bo i denne lejlighed..
havde jeg stået alene med den løn jeg får nu, så kunne det ikke løbe rundt for mig, og så var jeg faktisk rigere på kontanthjælp...!!! det giver virkelig ingen mening..
men omvendt hvor jeg syntes skoen trykker hos rigtig mange af jer der skriver hvad hun og andre i samme situation burde gøre i stedet for.. det er jo ikke noget man selv ønsker skal ske for en selv, altså det at få at vide hvordan man skal leve sit liv og hvordan man skal prioritere..
Danmark er blevet for luxuriøs. man kan ikke leve uden tv, bil, kaffe, smøger ( nogle kan ikke siger de.!!) osv.. og mange har bare ikke råd til den slags, OG vi HAR ENDDA luxusfælden der kommer og ber folk om at ændre deres livsstil. og giver den der sidder i stuerne dårlig smag i munden. problemet er med den slags programmer, at dem der er med i programmet får en stak penge i hånden.."her er dit budget, det er noget lort, det laver vi om.." de sidder så tilbage og græder lidt, og så kommer Gustav og Line tilbage og har gjort alt arbejdet for dem.. og de har ikke rørt en finger for at finde en løsning, de skulle bare sparkes i røven og få at vide hvordan man trykker bankens telefonnummer og sige, vi har lavet noget lort, kan vi booke et møde hvor vi aftaler hvordan og hvorledes.. (nu dømmer jeg kun udfra hvad man ser i programmet, og jeg vil så snart jeg får muligheden for det tale med nogen der har været med i det som jeg kender, så kan jeg jo få modbevist min teori,) dog er dette kun en teori, men os der sidder tilbage tænker, det kommer gustav og line også og fikser for os, måske hedder de bare noget andet og der er nødvendigvis ikke at være et tvhold med i baggrunden... Det der med at selv at tage ansvar, det er danskere ikke særlig gode til. og slet ikke for deres egen økonomi..
DE MENNESKER DER IKKE KAN LÆRE AT PRIORITERE DERES PENGE ORDENLIGT FØLER JO OGSÅ PÅ EGEN KROP HVORDAN DET ER AT PRIORITERE FORKERT, fordi at de netop må undvære de ting som de mennesker der har råd, ser som alm ting i hverdagen..
danmark er blevet så amerikaniseret at man ikke kan påtage sig skylden for noget som helst selv.. også selvom det er selvforskyldt at man grundet dårlig styring af indkomst, sidder i lort til halsen.. men ALLIGEVEL får kommunen eller staten eller politikerene skylden... det forstår jeg virkelig ikke.,
Det skal lige siges at her er der altså ikke KUN tale om kontanthjælpsmodtagere, jeg er mere bred i viften og mener at selv direktørere og folk der har for mange penge også kan lave lort i sin økonomi..
håber ikke det blev for rodet, der kom lige myller...