Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

kirsti

Loa skriver:

Er disse to krav ikke også ganske rimelige??

Man får jo ikke KH for at skulle gå derhjemme og nyde friheden. Det er vel for at man så hurtigtig som muligt skal ud i samfundet igen?

Og alle dem der modtager KH har vel ligesom alle andre haft muligheden for at være med i en A kasse. At de så vælger at spare de penge og så i stedet bruger KH muligheden, ja det har jeg ikke meget tilovers for. Så derfor kan jeg bestemt ikke se hvorfor KH ydelsen ikke skulle være være så lav at man kun lige præcis kunne klare sig. Det er vel meningen at det skal være tiltalende at finde et job frem for at være på KH.

Jo det er skam rimeligt MEN man kan ik sammenligne udbetaling ved en deltids stilling og fuld tid! 

Og der er langt fra alle der bare ku få a-kasse jeg har mange borgere som HAR været på a-kasse men som ikke længere er berettiget til dagpenge, som har betalt til a-kasse men ikke har nok timer tildagpenge. Sidst men ikke mindst har jeg en andel som er lukket på sygedagpenge men stadig er syge og derfor ik kan få dagpenge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

grinny

Hold da op hvor er der mange herinde der tror det er en leg at være på KH!!!

Og hvor er der mange som slet ikke har læst artikel ordentligt igennem INDEN de dømmer hende!! Hun får 9800 UDBETALT i KH!! Er det meget? 

Jeg er ikke selv på KH jeg får SU, men kæresten havde ikke noget valg og derfor røg ha på KH for 14 dage siden.. Han er lige blevet udlært som teknisk designer og kan intet få hernede på Lolland, men pga. min uddannelse kan vi ikke flytte før efter sommer. Han sendte i gennemsnittet 10 ansøgninger ud om dagen i 2 måneder men fik nej, nej og nej..  

Fordi han er over 25 kan han få den høje sats så han får ca. 7600 udbetalt.. Jeg klager ikke, tilsammen har vi ca. 15.000.. Men med en lejlighed, 2 katte, 4 marsvin, medicin pga.  hans ADHD, medicin til mig og med (lorte)elvarme kan det til tider godt være rigtigt svært! Til februar stiger hans medicin og bare den ene slags koster 800 kr. så er der lige to udover det.. 

Det kan altså godt være hårdt!

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Hvorfor får du ikke mere i pension? Har du en mand der tjener godt så de modregner?

Jeg er på førtidspension og får da noget mere..

ja eller ex mand der tjener. Vi er ikke sammen, bor ikke sammen, er sepereret. Men kommunen vil først give mig fuld pension når vi er skilt (om et års tid). Dette på trods af at jeg INTET modtager fra ham.

Anmeld

29. november 2011

Laulund87

ja eller ex mand der tjener. Vi er ikke sammen, bor ikke sammen, er sepereret. Men kommunen vil først give mig fuld pension når vi er skilt (om et års tid). Dette på trods af at jeg INTET modtager fra ham.

Det er da godt nok surt

Anmeld

29. november 2011

louisekanayo

wamse skriver:

Det må være før skat du mener, da det der udbetales er forskelligt alt efter ens fradrag

Hmm nej, her i århus får man 10.044 kr udbetalt hver månede når man er gravid under 25 år og over 12 svangerskabs uger !

Anmeld

29. november 2011

wamse

louisekanayo skriver:

Hmm nej, her i århus får man 10.044 kr udbetalt hver månede når man er gravid under 25 år og over 12 svangerskabs uger !

Det kan man ikke bare generelt få udbetalt, for alle mennesker har forskellige fradrag  Her står det også, men det er altså før skat.

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

• hjemmeboende - 3.123 kr. (2011)
  • udeboende -  6.472 kr. (2011)
  • gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.044 kr. (2011)
  • med egne børn i hjemmet - 13.345 kr. (2011)
  • hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.193 kr.

Du kan max få 13.345 kr. (2011), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.665 kr. (Svarende til 6.472 kr. som udeboende under 25 år + 1.193 kr. - normalbidrag for et barn).

• 10.044 kr. (2011)
  • med forsørgelsespligt - 13.345 kr. (2011) 

Anmeld

29. november 2011

enrigtigfar?

Det er helt sikkert ikke en leg at være på kontanthjælp.

Men hvor står der skrevet at alle skal være lige? Hvorfor skal kontanthjælpsmodtagere få det samme - eller mere - som en der arbejder 37 timer om ugen?

Jeg er træt af at folk mener at de tror de skal ha hjælp til det ene og det andet - det er IKKE en menneskeret at ha en hund, en ps3, holde ferie, spise kød hver dag, ryge osv osv.

Det er muligt det ikke er alle der er på kontanthjælp der selv er skyld i det, men man må simpelthen lære at sætte tæring efter næring.

Vi har i alt for mange år været vant til at det offentlige hjælper os - det må være på tide folk selv tar lidt ansvar.

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

kirsti skriver:

hvis du ikke har frasagt dig kh i perioden hvor du evt rejser udenlands så kan de faktisk nægte dig udrejse i lufthavnen og pengene til ferien er spildt

sandt også derfor jeg skrev man skal ringe til kommunen hvor man får sine penge og fortælle man rejser og derfor ikke får penge de dage man er væk med mindre man har en lægelige grund og kommunen godkenden det.

Henriette

Anmeld

29. november 2011

morethanperfect

Har ikke læst alle sider for orker det ikke .

Man er altså ikke fattig når man har 5000 kr. til mad om mdr. Nu må det stoppe .. Vi kan leve for 3000 på en mdr. og er to voksne og et barn . Vi spiser sundt og varieret , og få tit noget rigtig lækkert , så der også er til dagen efter .. Tror det kommer an på hvad og hvor man køber sin mad .. Jeg er selv på KH , og jeg syns jeg får rigeligt .. KH var meningen til , at man LIGE skulle kunne få det til at løbe rundt , men jeg syns da vi har "rigeligt" med penge 

Syns sleet ik hun skal brokke sig fordi hun "kun" har 5000 til MAD !

Og så bor hun jo også midt i kbh , og der er sikkert nogle ligeså fine lejligheder lidt udenfor kbh som var lidt billigere .. Det ville jeg i hvert fald tænke lidt på hvis jeg manglede penge ..

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

sommerbarn<3 skriver:

Ja.. det er noget mærkeligt noget at straffe folk på den måde. Som om man har mindre brug for ferie og pusterum fordi man er på kontanthjælp.. Vil vove at påstå det er tværtimod, at man kan have brug for en pause fra kommune.

Tillyke med de 35..

Ja jeg syntes også det er underlig jeg kan godt se hvis man rejser i tide og utide man af man af man gør det en gang hver år eller hver 2-3-4 år det jeg syntes er meste dårlig man må ind gang tag en weekend tur med eller uden børne den forstå jeg så ikke det er weekend jo.

Jo tak.Jeg var hos lægevagten her kl:20.40 jeg har slem halsbetændelse og skal nu på pencilin i hele 10 dag vildt.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.