Read the baby, not the books.
for at få sår til at hele på brystvorten er det anbefalelsesværdigt at lade brystet få så meget luft som muligt, hvis du har brug for amme indlæg så er engangs amme indlæg ikke så gode da de ikke giver mulighed for så meget luft, uld/silke eller bomuld's indlæg vil klart være at fortrække.
En anden ting der virkelig kan hjælpe sår med at hele er at når du har ammet, så smør lidt af dit eget mælk og babys savl (ja lyder måske lidt ulækkert) rundt på vorten og lad det lufttørre, det er der ingen kemi i og det er 100% naturligt og tro mig det virker, jeg fik nemlig nogen frygtelige så på mine brystvorter i løbet af de første 3 uger jeg ammede.
blive endelig ved med danskvanden, det skulle være godt, forhåbentlig udvikler det sig ikke alt for slemt så det går hen og bliver behandlingskrævende.
kilde: ammenet
Der findes mange forskellige slags ammebrikker, og de er bestemt ikke alle lige gode. Det gælder om, at finde en ammebrik, som passer til brystets størrelse (fås til små og store bryster), og som stimulerer brystet bedst muligt. Ammebrikker med en form som en sommerfugl kan anbefales da disse giver størst mulig hudkontakt. Disse ammebrikker, er meget tynde, og formet som en sommerfugl, så barnet oplever mors duft - og stimulere brystet bedst muligt. Ammebrikker kan for eksempel kan købes på apoteket, i matas eller i den lokale babybutik.
Om ammebrkker: Ammebrikkerne idag er bedre i forhold til hvad de har været, men det bedste er, hvis det kan lade sig gøre, kun at anvende dem i en kortere periode (f.eks ved sår og revner ). Dette skyldes at baby ikke vil være i stand til at stimulere brystet lige så godt som ved amning direkte på moderens bryst og derfor heller ikke vil være i stand til at tømme brystet lige så grundigt - ammebrikker kan derfor påvirke mælkeproduktionen.
kilde: Ammenet
Vil til en hver tid anbefale dig at finde råd og vejledning om amning på ammenet, da det er meget velkvalificeret vejledning de giver derinde, baseret på den nyeste viden inden for amning. Og du kan ringe til en ammerådgiver som altid står parat med viden om amning og de problemer man kan støde på, her er en masse telefon numre hvor du kan ringe og få gratis råd og vejledning: link
Anmeld