Hjælp !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Miia90

bvk skriver:

Hvor gammel er din datter? For det tager jo lang tid inden amningen er fuldt etableret. Og tager hun på som hun skal? For så er der jo nok mælk!

For ser man på mit ammeforløb, så blev det først problemfrit da min datter var cirka 3,5 måneder. Så det kan kræve lidt tålmodighed..

Jeg havde problemer med manglende mælk pga gentagne brystbetændelser men kæmpede med min produktion - dvs min rytme var typisk 40 min amning, 20 min udmalkning, 20 min til at give MME og så sov baby en til to timer, og sørme om vi så startede forfra... 

Og i dag hvor hun er 4,5 måned der spiser hun hver 4. time og et måltid tager cirka 5 minutter - og sørme om hun sov igennem i nat...  

Jeg tror ikke jeg ville gøre det samme igen, for det var virkelig ikke sjovt. Men ammebrikkerne har hjulpet mig i perioder, hvor det virkelig gjorde nas og det er jo alligevel en succes når amningen nu kører...

Min datter er kun 3 uger idag, så helt nyt endnu. frygter bare når hun vågner. for det gør så nas når hun skal have mad. hun har taget 200g på, på en uge. så mad det er der. men synes bare hun bliver ved med at ville sutte om aften, det er sku hårdt for mine bryster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

MaleneJensen

Da jeg starede med af amme fik jeg sår på og der fik jeg noget creme på apoteket som man smøre let på og når den bette så skal spise tøre man lige af inden den bette bliver lagt til rette, det hjalp syntes jeg..! Og jeg havde meget sår Av av...

Ang maden, Jeg har selv haft nok til min datter men´ved fra min moster som har en pige der 2mdr yngre end min pige af hun også ammer det hun kan og så får hun lidt flaske for resten hvis hun ikke er ordentlig mæt..

Ved ikke om du kan bruge dette til noget ? Håber du snart kommer over den ømme periode så din amning kan blive rar

Anmeld

29. november 2011

bvk

Tror det er meget normalt de sutter om aftenen - det giver jo også lidt tryghed! Kan du evt snige en sut i munden på hende, når hun ligger og sutter om aftenen? Så kan hun ligge tæt på dig uden det gør ondt?

Min sundhedsplejerske sagde man godt kunne snige en sut i munden på de små efter ca 40 min (20 min pr. bryst) - for så var der ikke så meget mere at komme efter. 

Anmeld

29. november 2011

Miia90

bvk skriver:

Tror det er meget normalt de sutter om aftenen - det giver jo også lidt tryghed! Kan du evt snige en sut i munden på hende, når hun ligger og sutter om aftenen? Så kan hun ligge tæt på dig uden det gør ondt?

Min sundhedsplejerske sagde man godt kunne snige en sut i munden på de små efter ca 40 min (20 min pr. bryst) - for så var der ikke så meget mere at komme efter. 

Hun gad godt sutten i starten, men den dur bare ikk mere Men lister min lillefinger ind i hende mund når hun har sutte i 40 min ca, hvis jeg bare ikk kan holde smerten ud

Anmeld

29. november 2011

Miia90

MaleneJensen skriver:

Da jeg starede med af amme fik jeg sår på og der fik jeg noget creme på apoteket som man smøre let på og når den bette så skal spise tøre man lige af inden den bette bliver lagt til rette, det hjalp syntes jeg..! Og jeg havde meget sår Av av...

Ang maden, Jeg har selv haft nok til min datter men´ved fra min moster som har en pige der 2mdr yngre end min pige af hun også ammer det hun kan og så får hun lidt flaske for resten hvis hun ikke er ordentlig mæt..

Ved ikke om du kan bruge dette til noget ? Håber du snart kommer over den ømme periode så din amning kan blive rar

Jeg har slet ikk forstand på alt det mme, har slet ikk ville sætte mig ind i det, da jeg bare så gerne vil amme mit barn. Men åhh, hvor har jeg bare lyst til og give hende et enkel måtid eller to om det om aften, så mine bryster kunne få lidt hvile.

Anmeld

29. november 2011

bvk

Har du prøvet forskellige sutter? for vi fandt først en der virkede efter to måneder.. (MAM)

Og jeg ved ikke hvor meget man skal frygte at supplere op med lidt MME - Jeg havde en lang periode, hvor vi supplerede op efter hvert måltid og det er først for nyligt, vi er stoppet med natflasken. (da jeg supplerede op om dagen malkede jeg så ud, for at få gang í produktionen).

Natflasken gav mig mulighed for at få noget søvn og det er jo godt for mælkeproduktionen og det gav mig meget mere overskud til at være mor, kæreste og bare til at være mig selv. Og må indrømme det engang imellem er skønt, at kunne gå i seng kl 19 og lade min kæreste tage over.

Anmeld

29. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Miia90 skriver:

Jeg har slet ikk forstand på alt det mme, har slet ikk ville sætte mig ind i det, da jeg bare så gerne vil amme mit barn. Men åhh, hvor har jeg bare lyst til og give hende et enkel måtid eller to om det om aften, så mine bryster kunne få lidt hvile.

Kære søde du.

Du kan jo sagtens amme OG supplere med MME en gang eller to i døgnet. Det er hverken et nederlag, ualmindeligt eller dårligt for din datter. 

Anmeld

29. november 2011

MaleneJensen

Miia90 skriver:

Hmm tror næsten du skal snakke med din sundhedsdame eller læge så du kan få noget.. Og muligvis blive sat ind i med amningen hvis du gerne vil det de første 14 dage er lidt hårde, da mælken skal falde til og der muligvis kan dannes sår..

Anmeld

29. november 2011

Miia90

bvk skriver:

Har du prøvet forskellige sutter? for vi fandt først en der virkede efter to måneder.. (MAM)

Og jeg ved ikke hvor meget man skal frygte at supplere op med lidt MME - Jeg havde en lang periode, hvor vi supplerede op efter hvert måltid og det er først for nyligt, vi er stoppet med natflasken. (da jeg supplerede op om dagen malkede jeg så ud, for at få gang í produktionen).

Natflasken gav mig mulighed for at få noget søvn og det er jo godt for mælkeproduktionen og det gav mig meget mere overskud til at være mor, kæreste og bare til at være mig selv. Og må indrømme det engang imellem er skønt, at kunne gå i seng kl 19 og lade min kæreste tage over.

Vi har prøvede med forskellig sutter, har også fundet den som hun gerne vil have, men den virker ikk hvergang, mors bryst er bedst Men av av hun sutter bare så hårdt 

Jeg har slet ikk forstand på mme, men kæresten og jeg har snakkede om at han gerne ville give en mad og aften/nat så jeg kunne få sovet og hvilt mine bryster.

Men hva skal man købe og få hun mon ondt i maven ?

Anmeld

29. november 2011

bvk

jeg er meget lidt opfindsom og vi købte bare Nan 1 - jeg har ikke sat mig ind i de forskellige mærker..  Det gav lidt rumlen i maven, men ikke noget af betydning.

Og en lille detalje, i starten kunne jeg ikke give hende flaske, faktisk skulle jeg forlade rummet hvor hun fik flaske ellers ville hun hellere hænge i mit bryst...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.