Må jeg redigere jeres billeder til min blog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

AnneBJ

Cheyana skriver:

Har ingen anelse, bruger ikke Photoshop, synes det er aaaalt for avanceret. Men det jeg i bund og grund har gjort (og der er garanteret måder der er tusind gange nemmere, men på denne her måde er man i hvert fald sikker på det bliver gjort), er, først har jeg kigget på billedet: er det lyst? mørkt? kan man fornemme hvor blitzen kommer fra? kommer den bagfra eller forfra? når jeg har vurderet de ting, vælger jeg en farve; f.eks. mørkegrå, hvis blitzen kommer meget forfra og billedet generelt er mørkt (som dit), eller lys/hvid hvis solen f.eks. skinner ind bagfra (som på Majas billede jeg redigerede). Man skal passe på med at vælge en modsætning, da det så vil se helt underligt ud, og så er jeg generelt også imod sort baggrund, da det kan komme til at se meget dystert ud
Når man så har valgt sin farve, ja, så går man ellers i gang; tegn alt rundt om skitsen væk med musen, zoom ind (i det program jeg bruger kan man zoome 800% ind) og tegn, så du ikke rammer ind ved siden af. Det er meget, meget svært med billeder hvor der forekommer hår, og jeg har i de fleste tilfælde været nød til at tegne håret op igen bagefter (som på dit billede). Men zoom så meget ind så du kan se de forskelle pixels, og vurder hvor "linjen" går, og så tegn derindtil. Ofte er der en ekstra linje med lys fra baggrunden, og så kan man jo selv vurdere om den skal beholdes ellers slettes. Så ja, sådan nogen ting tager tid, men det ser jo i sidste ende ud som om de har været hos skolefotografen

Så kender jeg godt funktionen i Photoshop Det tager bare så laaaang tid! Altså at sidde og tegne rundt om, og tegne håret igen .. Men tak for forklaringen - de er virkelig fede alle de billeder du har redigeret! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

Maja_4000

Cheyana skriver:

Så fik jeg lidt skæg med det, hehe.

Anmeld

2. december 2011

bybaby

Cheyana skriver:

Er der noget specielt du godt kunne tænke dig jeg gjorde ved billederne?

kunne godt tænke mig dobbel billede ellers må du lege med dem som du har lyst til

Anmeld

2. december 2011

TbCp

Hvilket program bruger du?

Anmeld

2. december 2011

Pianisten

TbCp skriver:

Hvilket program bruger du?

Jeg bruger Gimp

Anmeld

2. december 2011

TbCp

Cheyana skriver:

Jeg bruger Gimp

Det bruger jeg også selv

Anmeld

2. december 2011

LISBETH:-)

Jeg glæder mig helt vildt til at se mine fotos

Anmeld

7. december 2011

lille-trold

Hej,

Jeg skal lige høre kan man fjerne en skygge vi har på vores bryllupsbilled har bare slet ikke forstand på det men det kunne da være fedt at den kunne komme væk :-)

Anmeld

7. december 2011

Pianisten

lille-trold skriver:

Hej,

Jeg skal lige høre kan man fjerne en skygge vi har på vores bryllupsbilled har bare slet ikke forstand på det men det kunne da være fedt at den kunne komme væk :-)

Det kommer an på, hvad skyggen dækker over? Det kan være svært, hvis den går hen over små bitte detaljer. Du er velkommen til at sende billedet i en privat besked hvis du gerne vil have jeg skal kigge på det

Anmeld

7. december 2011

Pianisten

Jeg vil også lige undskylde over for alle jer andre som har bidraget med billeder til mit projekt - men har simpelthen ikke tid eller overskud til at redigere lige nu. Er lige gået fra min kæreste, og min 1 års eksamen ligger lige rundt hjørnet, så er rimelig presset pt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.