Må jeg redigere jeres billeder til min blog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

AnneBJ

Cheyana skriver:

Hej

Så fik jeg lige lavet lidt billedredigering med dine billeder... Droppede dog dobbeltbilledprojektet Synes det her blev bedre.

Øj! Især det første kan jeg rigtig godt lide! Mange tak!

Hvad har du gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

Pianisten

AnneBJ skriver:

Øj! Især det første kan jeg rigtig godt lide! Mange tak!

Hvad har du gjort?

Har såmænd bare fjernet baggrunden og gjort billedet sort/hvidt... Ændret en smule på kontrasten så det passede til baggrunden. That's it

Anmeld

1. december 2011

Pianisten

Maja_4000 skriver:

Du må meget gerne lege med min datter

Så fik jeg lidt skæg med det, hehe.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. december 2011

AnneBJ

Cheyana skriver:

Har såmænd bare fjernet baggrunden og gjort billedet sort/hvidt... Ændret en smule på kontrasten så det passede til baggrunden. That's it

Ved du hvordan man fjerner baggrunden i photoshop? Det kunne jeg godt tænke mig at lære

Anmeld

2. december 2011

Polkaprik

Ihh jeg kunne SÅ godt tænke mig at lave sort baggrund på billeder da jeg er sikker på at mine kager ville tage sig meget bedre ud uden en forstyrrende baggrund! Ved du hvordan man gør det?

Anmeld

2. december 2011

Pianisten

AnneBJ skriver:

Ved du hvordan man fjerner baggrunden i photoshop? Det kunne jeg godt tænke mig at lære

Har ingen anelse, bruger ikke Photoshop, synes det er aaaalt for avanceret. Men det jeg i bund og grund har gjort (og der er garanteret måder der er tusind gange nemmere, men på denne her måde er man i hvert fald sikker på det bliver gjort), er, først har jeg kigget på billedet: er det lyst? mørkt? kan man fornemme hvor blitzen kommer fra? kommer den bagfra eller forfra? når jeg har vurderet de ting, vælger jeg en farve; f.eks. mørkegrå, hvis blitzen kommer meget forfra og billedet generelt er mørkt (som dit), eller lys/hvid hvis solen f.eks. skinner ind bagfra (som på Majas billede jeg redigerede). Man skal passe på med at vælge en modsætning, da det så vil se helt underligt ud, og så er jeg generelt også imod sort baggrund, da det kan komme til at se meget dystert ud
Når man så har valgt sin farve, ja, så går man ellers i gang; tegn alt rundt om skitsen væk med musen, zoom ind (i det program jeg bruger kan man zoome 800% ind) og tegn, så du ikke rammer ind ved siden af. Det er meget, meget svært med billeder hvor der forekommer hår, og jeg har i de fleste tilfælde været nød til at tegne håret op igen bagefter (som på dit billede). Men zoom så meget ind så du kan se de forskelle pixels, og vurder hvor "linjen" går, og så tegn derindtil. Ofte er der en ekstra linje med lys fra baggrunden, og så kan man jo selv vurdere om den skal beholdes ellers slettes. Så ja, sådan nogen ting tager tid, men det ser jo i sidste ende ud som om de har været hos skolefotografen

Anmeld

2. december 2011

ledermus

Cheyana skriver:

Hej med jer

Jeg er p.t. ved at arbejde på min blog, edited-memories.blogspot.com, som jeg primært bruger til at dele mine redigerede billeder med andre. I den forbindelse ville jeg høre, om jeg må lege med nogen af jeres billeder og som jeg må bruge til bloggen? I skal tænke på, at alle kan komme til at se billederne, ligesom de kan på baby.dk, så I skal selvfølgelig tænke over hvilke billeder I uploader.

Hvis jeg ikke må bruge billederne til min blog, ville jeg høre om I ville dele nogen jeg kunne lege med alligevel - bare for øvelsens skyld. Er nemlig selv ved at løbe tør for billeder, og jeg synes det er 1000 gange federe at redigere andres billeder, end mine egne.

Jeg har især stor interesse for kategorien "dobbelt op på mennesker", som er ét billede med den samme person 2 gange, bare i 2 forskellige stillinger (se evt. min blog). I denne forbindelse leder jeg især efter billeder af den samme person, men som er forskellige, MEN som er fra den samme billedserie

Men I behøver selvfølgelig ikke dele billeder af jer selv eller jeres børn hvis I ikke har lyst, jeg redigerer også gerne natur og lignende.

Jeg poster gerne billederne herinde før jeg lægger dem på min blog.

Tak på forhånd!

P.s. - Jeg tager også gerne imod bestillinger, så hvis I finder noget interessant på min blog som I godt kunne tænke jer blev gjort ved jeres egne billeder, gør jeg det gerne

hvis du mangler flere billeder at lege med må du også gerne lege med et par stykker af min søn

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. december 2011

Pianisten

Ihh jeg kunne SÅ godt tænke mig at lave sort baggrund på billeder da jeg er sikker på at mine kager ville tage sig meget bedre ud uden en forstyrrende baggrund! Ved du hvordan man gør det?

Læs venligst mit indlæg jeg har postet lidt højere oppe

Anmeld

2. december 2011

Pianisten

ledermus skriver:

hvis du mangler flere billeder at lege med må du også gerne lege med et par stykker af min søn

Tusind tak! Altid rart med flere billeder

Anmeld

2. december 2011

Polkaprik

Cheyana skriver:

Læs venligst mit indlæg jeg har postet lidt højere oppe

Takker, men har nok brug for en trin for trin guide med hvad man skal klikke på for at komme dertil hvor man markere og tegner. Men det kommer jo også an på hvilket pogram man bruger. Jeg har paintshop Pro samt GIMP. Jeg kan godt finde ud af hvordan man laver en enkelt ting farvet og resten sort/hvis, men det andet har jeg endnu ikke kunne hitte ud af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.