AnneBJ skriver:
Fedt svar! Tusind tak!
Jeg har behov for en "maskine" som fungerer som telefon, både opkald og sms, behov for internet, men ikke vild surfing - bare facebook, baby.dk,mail og sådan.
Den skal tage apps, være sekundært kamera og kunne afspille musik lgiesom mp3 afspiller - og gerne radio.
Jeg ved jeg ville blive træt af det med sms'erne fx, hvis tlf ikke kan følge med.... Men måske kunne jeg så købe en iphone som ikke er det nyeste nye... jeg ved der er en 4s, jeg kunne måske så nøjes med 4'eren...?
Altså jeg tror da fint at en HTC ville kunne gå til dit formål. Men du skal lige vide en ting, nu du nævner mp3-afspiller, for det er altså en slåskamp jeg har med min iPod!
Jeg er selv gammel mp3-bruger, du ved, har et usb-stik, plugger det ind, bam, så er mp3afspilleren som mappe og man kan tilføje og fjerne musik præcis som man vil. Sådan er det OVERHOVEDET ikke på en iPhone. Du SKAL have iTunes, og alt hvad du vil fjerne/tilføje til din iPhone SKAL foregå gennem iTunes. Det gamle, gode trick med bare at proppe den i en usb og man så ser mappen virker altså ikke. Det er sådan noget med, at når du køber en iPhone og du putter den i din pc første gang, så "bindes" den til din pc, og den lægger automatisk aaaaalt dit musik fra din computer over på. Det er også fint nok, men temmelig problematisk hvis du har mere musik, end du har plads! For så skal du nemlig (som mig) hen og lave nye mapper, hen og synkronisere i iTunes, lægge ind, fjerne osv., og det er et kæmpe, kæmpe bøvl, hvis man ikke er vant til det... Hvis du vælger iPhone vil jeg dog gerne hjælpe dig med det, men synes bare lige du skulle være klar over, at en iPhone ikke fungerer ligesom en alm mp3afspiller når det kommer til musik/billeder og overførsler generelt.
Mht. om du skal vælge 4eren eller 4S'eren, så er den markante forskel på de to, at S'eren er 7 gange hurtigere end 4eren og kameraet i S'eren er 8 megapixel hvor det i 4eren er 5 megapixel. Men altså igen, du ved jo ikke hvor meget hastighed du egentlig går glip af, hvis du ikke har prøvet andet. Så jeg ville nok bare vælge 4eren hvis jeg var dig - folk går alligevel også bare ude i byen og siger, at de ikke kan mærke den store forskel 
Mht. om du skal vælge 8gb, 16gb, 32gb eller 64gb, så vurder følgende: Kommer du til at høre musik på den? I så fald, hvor meget? Kommer du til at tage en milliard billeder? Kommer du til at filme en hel masse? Skal du have en masse spil, eller bare de basale apps? Etc.
Man siger, at 8 gb kun henvender sig til dem, som ikke vil høre musik eller tage billeder, men bare skal bruge en telefon til at smse, ringe og gå på facebook fra. 16gb er en udemærket størrelse, og nok også den jeg selv ville vælge, hvor 32gb og 64gb selvfølgelig er til dem der bare ikke kan få nok musik, billeder og film..