Bliver sgu lidt ramt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2011

Anonym trådstarter

3rollinger skriver:

Jeg tror at vejen frem er at melde sig til noget. Dvs. laes tysk paa aftenskole, boernegymnastik med dit barn eller babymassage hvis det er mindre. Naar der er nogen arrangementer og man mangler frivillige saa meld dig der, saasom en byfest eller lignende.

Det ER svaert at skabe nye venskaber naar man naar en vis alder. Isaer naar man lige staar og mangler det. Jeg har selv boet 12 aar et "nyt" sted, og jeg har ikke alle de venskaber jg kunne oenske mig. 

Du har ret. Humlen er bare at jeg tit er alene med børnene og det begrænser hvor meget jeg kommer ud. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

når det bare skal være så svært at få et netværk som tilflytter 

Har virkelig forsøgt at finde en veninde, eller evt et vennepar, der også selv har børn, man kunne mødes med, men det er som alle har nok i deres eget

Savner helt vildt en veninde, mener faktisk det burde være en menneskeret, med gode venskaber 

Er så ked af det bare ser helt håbløst ud 

Det ville jo være lidt lettere at åbne døre hvis du fx ikke var anonym herinde.
Folk har mere lyst til at lære en at kende, hvis man er lidt mere åben omkring sig selv.
Du behøver naturligvis ikke råbe navn og adresse ud, men et profilnavn og et hyggeligt billede ville hjælpe en hel del på nysgerrigheden..og så lidt om hvor i landet du bor.

1000 fra en gammel rotte ud i kunsten at kabe venskaber.
Sussie

Anmeld

24. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det ville jo være lidt lettere at åbne døre hvis du fx ikke var anonym herinde.
Folk har mere lyst til at lære en at kende, hvis man er lidt mere åben omkring sig selv.
Du behøver naturligvis ikke råbe navn og adresse ud, men et profilnavn og et hyggeligt billede ville hjælpe en hel del på nysgerrigheden..og så lidt om hvor i landet du bor.

1000 fra en gammel rotte ud i kunsten at kabe venskaber.
Sussie

Tak for dit svar men jeg har oprettet en del tråde herinde hvor jeg efterlyser veninder og IKKE er anonym Det her er mere for at skabe reflektion omkring HVOR SVÆRT det virkelig er, at være "ny" pige i klassen 

Anmeld

24. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for dit svar men jeg har oprettet en del tråde herinde hvor jeg efterlyser veninder og IKKE er anonym Det her er mere for at skabe reflektion omkring HVOR SVÆRT det virkelig er, at være "ny" pige i klassen 

Det er det jo altid..men så må man jo bare ud af kassen og igang.
Selv her om vinteren, er der da masser af muligheder...arangementer på biblioteket, ture i svømmehallen, melde sig på noget aftenkursus, holde øje med forskellige tilbud og temaaftener i lokalavisen..der er masser af ting man kan kaste sig ud i
og så er det ellers igang med at mingle.

Anmeld

24. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er det jo altid..men så må man jo bare ud af kassen og igang.
Selv her om vinteren, er der da masser af muligheder...arangementer på biblioteket, ture i svømmehallen, melde sig på noget aftenkursus, holde øje med forskellige tilbud og temaaftener i lokalavisen..der er masser af ting man kan kaste sig ud i
og så er det ellers igang med at mingle.

Ja der er mange arrangementer rundt omkring men som "alene" mor små børn, er det ski ikke nemt 

Anmeld

24. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja der er mange arrangementer rundt omkring men som "alene" mor små børn, er det ski ikke nemt 

Nej det er rigtigt, men så må du prøve om ikke du kan få bare en friaften om ugen, og så ellers deltage i ting i dagtimerne, hvor du kan tage troldungerne med

Anmeld

24. november 2011

mortilnoahogmelina

Årh jeg føler sååå meget med dig ..

vi er selv tilflytter , og ja jeg kender sku ikk rigtig nogen heller , selvom vi flyttet her op fordi min kæreste er her fra og derfor kender en del , men det er som om vi bare ikk matcher mig og nogen af hans veninder ..

Så ja ..

hvor er du fra ??

Anmeld

24. november 2011

Muffinmus

Så bor du enten det forkerte ste eller også prøver du de forkerte steder:-)

Jeg eeesker nye bekendtskaber og lader sjædent chancen gå fra mig hvis jeg svinger en smue med folk....

Jeg synes selv jeg er godt til at kontakte nye og prøve at forlså ting man kan lave sammen så man lærer hinanden af kende:-)jeg er sikker på nogle synes det er pinligt bare at snakke med nye folk, eller invitere tilflyttere til nem middag, men det gør jeg da alligevel:-)

Om det er i legeland, i børnehaven, eller andre forældre fra dagplejen eller lign....jeg prøver mig lidt frem og tit lykkes det og nogle gange lykkes det ikke, men så har jeg jo prøvet.

Anmeld

25. november 2011

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Årh jeg føler sååå meget med dig ..

vi er selv tilflytter , og ja jeg kender sku ikk rigtig nogen heller , selvom vi flyttet her op fordi min kæreste er her fra og derfor kender en del , men det er som om vi bare ikk matcher mig og nogen af hans veninder ..

Så ja ..

hvor er du fra ??

Tak Ja kender godt følelsen 

Vi er fra midtsjælland 

Anmeld

25. november 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Tak Ja kender godt følelsen 

Vi er fra midtsjælland 

Argh okay .. Ja det er lidt fra hvor jeg bor -. men det gør det da ikk mindre svært for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.