Tøser - jeg har meget brug for solstråle historier :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2011

Leonora

Rockertand skriver:

Det er bestemt ikke en sjov situation at stå i.

Jeg undrer mig....du er sygeplejerske, men efterlyser solstrålehistorier? Vil det ikke være mere relevant, at du bliver informeret om hendes helbredelsesprocent, forventet sygdomsforløb, behandlingsmuligheder osv.?

Jeg har også haft et sygt familiemedlem, og jeg blev af lægerne tilbudt at læse patientens journal (arbejder selv med patienter) for at have noget konkret at forholde mig til - det er angsten og det uvisse, der gør dig bange, hvis du ved, hvad du skal forholde dig til, så er det nemmere at komme igennem den pågående krise og processen omkring sygdomsforløbet. 

Hvis din mor ønsker det, kan du jo sagtens deltage i alle patientsamtaler omkring behandlingsforløb, og så støtter du din mor, og I er 2 til at huske alle informationerne.

Selv sygeplejersker kan have brug for at lægge al viden væk og kun hære om de historier der er endt godt. Det giver håb og det har jeg meget brug for..

Jeg har en masse viden om beh osv. Og har desværre også en masse viden om de tilfælde der ikke ender godt.

Tak for dit kram.

Go week

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2011

Leonora

3rollinger skriver:

Puha, hvor er det synd. Jeg kan godt forstaa at du faar angstanfald ved tanken om at miste. I min verden er det noget af det vaerste der kan ske.

Naar det er sagt, saa fik min mor for ca 5 aar siden at vide at hun havde kraeft i den ene nyre. Hun tissede blod og havde vaeret til laegen flere gange og blev sendt hjem med at det nok ikke var noget. Men det var det altsaa. Heldigvis var kraeften indkapslet og var kun i nyren, og siden hen viste det sig i blaeren. Hun er idag en nyre fattigere, men uden kraeft.

Halvandet aar senere gik det hverken vaerre eller  bedre end at min mand ogsaa fik opdaget kraeft i en nyre. Han er ligeledes en nyre fattigere men uden kraeft.

Jeg staar ikke saa godt i forhold til nyredonorer , men jeg har min mand og min mor hos mig stadig, og det betyder alt.

Du faar en stort  med paa vejen.

Hvor er det dejligt at både din mand og din mor er ok idag....det må have været hårdt for jer alle. Du kender sikker til min angst

Jeg håber min mor er lige så heldig som din mor og mand

Go week

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.