Rockertand skriver:
Det er bestemt ikke en sjov situation at stå i.
Jeg undrer mig....du er sygeplejerske, men efterlyser solstrålehistorier? Vil det ikke være mere relevant, at du bliver informeret om hendes helbredelsesprocent, forventet sygdomsforløb, behandlingsmuligheder osv.?
Jeg har også haft et sygt familiemedlem, og jeg blev af lægerne tilbudt at læse patientens journal (arbejder selv med patienter) for at have noget konkret at forholde mig til - det er angsten og det uvisse, der gør dig bange, hvis du ved, hvad du skal forholde dig til, så er det nemmere at komme igennem den pågående krise og processen omkring sygdomsforløbet.
Hvis din mor ønsker det, kan du jo sagtens deltage i alle patientsamtaler omkring behandlingsforløb, og så støtter du din mor, og I er 2 til at huske alle informationerne.
Selv sygeplejersker kan have brug for at lægge al viden væk og kun hære om de historier der er endt godt. Det giver håb og det har jeg meget brug for..
Jeg har en masse viden om beh osv. Og har desværre også en masse viden om de tilfælde der ikke ender godt.
Tak for dit kram.
Go week
Anmeld