Tøser - jeg har meget brug for solstråle historier :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.820 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. november 2011

Leonora

Åhhhhhh sagen er den at min mor er i udredning for æggestok canser.

Det hele startede med at hun for ca 3 uger siden får øget udfløj. Tænker ik nærmere over det...får så langsomt mavesmerter i underlivet og de blir værre og værre. Kontakter vagt læge som uden at undersøge mener det er blære bet. Og hun får noget medicin som ikke hjælper.

Jeg presser hende til at kontakte vagtlæge i week da jeg er sikker på at hun ikke har blære bet men nok mere underlivsbetændelse bet. Hun har dog ikke ret meget feber men mange smerter....også smerter når hun skal have aff. Det gør vildt ondt i underlivet når hun presser maven ud.
Ny vagtlæge ord. igen noget nyt medicin blære bet uden at tilse hende.

Jeg presser hende til at tage til gynækolog i tirsdags.
Han finder med det samme en stor tumor på den ene æggestok. Han siger at han er meget bekymret og henviser hende med det samme til Rigshospitalet. Hun har nu tid til udredning på tirsdag.

Hun indrømmer nu at hun nok har haft ondt længere tid end hun har fortalt.

Jeg er dybt bekymret og får angst anfald ved tanken om at miste.
Jeg er nok også skadet af min viden som sygeplejerske. Det gør det ik bedre....

Håber på at I kan opmuntre mig lidt og hvis det err canser at det kan helbredes.

Go aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2011

lailamik

Ville ikke forlade tråden uden at give dig et 

Anmeld

24. november 2011

Sukkerblomst

24. november 2011

baby012

Åh gud nej ville ikke forlade tråden uden at give dig et stort kram 

ved ikke om det hjælper, men kan måske fremkalde et lille smil ? 

http://www.youtube.com/watch?v=DER6G6qXGGk

Anmeld

24. november 2011

minimig

Min mor var igennem et lignende forløb for et års tid siden. Hun var til lægen flere gange indtil de til sidst opdagede nogle ret store cyster i hendes underliv, der blev fjernet. Det viste sig heldigvis at det ikke var ondartet! Senere fik hun igen smerter og har nu fået fjernet hele sit underliv. Der var dog stadig intet ondartet.

Vi var alle meget bange og bekymrede mens det stod på men idag har hun det fint, og det viste sig jo heldigvis at det ikke var kræft. Jeg håber det samme bliver tilfældet for din mor.

Anmeld

24. november 2011

SussieThyssen

Leonora skriver:

Det hele startede med at hun for ca 3 uger siden får øget udfløj. Tænker ik nærmere over det...får så langsomt mavesmerter i underlivet og de blir værre og værre. Kontakter vagt læge som uden at undersøge mener det er blære bet. Og hun får noget medicin som ikke hjælper.

Jeg presser hende til at kontakte vagtlæge i week da jeg er sikker på at hun ikke har blære bet men nok mere underlivsbetændelse bet. Hun har dog ikke ret meget feber men mange smerter....også smerter når hun skal have aff. Det gør vildt ondt i underlivet når hun presser maven ud.

Han finder med det samme en stor tumor på den ene æggestok. Han siger at han er meget bekymret og henviser hende med det samme til Rigshospitalet. Hun har nu tid til udredning på tirsdag.

Håber på at I kan opmuntre mig lidt og hvis det err canser at det kan helbredes.

Go aften

Åhh stakkels din mor, og stakkels lille du.

Jeg tænder et lys for jer begge, og sender masser af lys og kærlighed.
Jeg håber virkeligt at det er isoleret så meget, at man hurtigt kan gøre noget, og at hun kommer sig.

1000 kærlige tanker
Sussie

Anmeld

24. november 2011

lukasmor

Leonora skriver:

Go aften

Det gør mig utrolig ondt at din mor skal igennem den frygtelige sygdom! Jeg har mistet 6 mennesker til det l**t men det er mange år siden. I dag er det heldigvis ikke usandsynligt at man bliver helbredt: Min farmor er lige blevet erklæret rask. Det samme er min venindes mor. Der er flere og flere der bliver kureret end der var engang.. + jeg har kendt 2 som fik at vide de havde kræft og lægerne senere fandt ud af at det ikke var tilfældet.
Håber at i alle holder modet oppe

Anmeld

24. november 2011

klmf

Det kan sgu nogen gange være en forbandelse at være sygeplejerske med den 'ekstra' viden eller frygt

Fordelen ved ovariecancer må være, at det er relativt nemt at fjerne årsagen (hvis det er cancer) og så bare håbe det ikke har nået at sprede sig. det kan jo også bare være en cyste!

Håber det bedste

Anmeld

24. november 2011

*Toffee*

Allerførst skal det du have et stort

Dernæst kan jeg sige at Rigshospitalet er fantastisk dygtige og super søde, både læger og sygeplejersker. Jeg har lige været det igennem med min egen mor, som blev udskrevet 4. november.

Min mor har fået fjernet en tumor på godt 9 kg + hele underlivet og nogle lymfeknuder. Det viste sig at det var en ondsindet kræftknude, der heldigvis var så indkapslet at der ikke umiddelbart skal gøres mere.

Dog skal hun til kontrol hver 4. måned i en periode for at få taget og tjekket blodprøver. Tallene i de prøver skulle gerne blive ved med at falde, hvilket indikere at alt kræften er væk.

Lige nu er det en solstråle historie og jeg håber jeres bliver det samme

Selv er både min mor og jeg ved at komme ovenpå igen. Det rammer hårdt sådan noget.

Anmeld

24. november 2011

Rockertand

Det er bestemt ikke en sjov situation at stå i.

Jeg undrer mig....du er sygeplejerske, men efterlyser solstrålehistorier? Vil det ikke være mere relevant, at du bliver informeret om hendes helbredelsesprocent, forventet sygdomsforløb, behandlingsmuligheder osv.?

Jeg har også haft et sygt familiemedlem, og jeg blev af lægerne tilbudt at læse patientens journal (arbejder selv med patienter) for at have noget konkret at forholde mig til - det er angsten og det uvisse, der gør dig bange, hvis du ved, hvad du skal forholde dig til, så er det nemmere at komme igennem den pågående krise og processen omkring sygdomsforløbet. 

Hvis din mor ønsker det, kan du jo sagtens deltage i alle patientsamtaler omkring behandlingsforløb, og så støtter du din mor, og I er 2 til at huske alle informationerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.