Det svier og brænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Dansker I Holland

Miia90 skriver:

Når jeg ammer Philippa også når hun er færdig :/ Det er da slet ikk til og holde ud. frygter når hun vågner og vil ha mad

Nogen der kan give mig et svar, på hva det kan være ?

Mia

Hey det lyder præcist som da jeg ammede Nikita. Jeg havde osse brystbetændelse Så det er det højst sansynligt osse det du har  

Til lægen med dig søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

Miia90

AnneBJ skriver:

Udfra egen erfaring! Både læge og SP sagde til mig at han ikke havde svamp... Så det troede jeg på. Da de så alligevel blev enige med sig selv (og mig) om at det havde han nok, skulle jeg bare bruge danskvand. Og det gjorde jeg jo så.

Det resulterede i 4 gange underlivssvamp til mig, delvist ødelagt amning, samt svamp i hele lillemandens system. 
Det er jo ikke penicilin man får, men fx brentacortcreme, som er så "ufarlig" at den også kan bruges til fx rød numse hos blebørn.

Men smag og behag er heldigvis forskellig! For mig er danskvandstricket ikke noget at anbefale, så for TS er det jo heldigt at andre anbefaler det. 

Så fik jeg købt til cream. men tænker skal baby ikk i behandling ? :/

Anmeld

23. november 2011

AnneBJ

Miia90 skriver:

Så fik jeg købt til cream. men tænker skal baby ikk i behandling ? :/

Jo det vil jeg mene. Afhængig af hvad de har fortalt dig på apoteket.. Du skal være helt sikker på Philippa kan tale cremen. Vi fik noget som skulle på Felix' sut inden amning... 

Ellers kan du, som en anden foreslog, putte danskvand på en vatpind og stille "skrabe" hendes tunge og mundhule med det, det kan godt tage det hvis det ikke er for voldsomt!

Anmeld

24. november 2011

Miia90

AnneBJ skriver:

Jo det vil jeg mene. Afhængig af hvad de har fortalt dig på apoteket.. Du skal være helt sikker på Philippa kan tale cremen. Vi fik noget som skulle på Felix' sut inden amning... 

Ellers kan du, som en anden foreslog, putte danskvand på en vatpind og stille "skrabe" hendes tunge og mundhule med det, det kan godt tage det hvis det ikke er for voldsomt!

Skulle vaske creamen af når hun skulle ammes. :/ Må prøve med noget danskvand

Anmeld

24. november 2011

Tulle28

http://www.ammenet.dk/wiki/svampHåber snart I får det bedre:-)

Anmeld

24. november 2011

Miia90

Tulle28 skriver:

http://www.ammenet.dk/wiki/svampHåber snart I får det bedre:-)

tak

Anmeld

24. november 2011

Balinus

An&Jo skriver:

hvorfor ikke anbefale at hun starter med noget danskvand i et par dage istedet for at få læge ordinerede præperater med det samme??

Det er slet ikke for at lyde sur eller sippet, men tænker at det er bedre for både mor og barn hvis man kan undgå penicillin eller andet udskrevet fra lægen..

Begynd med danskvand... på både brystvorte og i baby´s mund!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.