Det svier og brænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2011

Miia90

AnneBJ skriver:

Jep, det er svamp, hos babyer kaldet trøske! Ring til lægen, du kan sikkert få en recept uden du behøver møde op.

Og det er altså ikke farligt! Det er bare ubehageligt, især hvis det spreder sig i kroppen!

klør svamp ikk ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2011

JacobsMoar

Miia90 skriver:

Har lige snakkede med min læge, han siger det ikk er betændelse eller svamp.

men jeg kunne købe noget på håndkøb der hedder bental. Min læge er meget svær at forstå over telefon   Så fattede altså ikk lige hva han kalde det.

Men tænker apoktet kan hjælpe mig

Jeg tror faktisk også det hed bental det vi fik.. Det virkede

Husk at lufte brysterne når du har ammet og smør dem hver gang.. Det skal nok gå over

Anmeld

23. november 2011

Miia90

KarinaB. skriver:

Jeg tror faktisk også det hed bental det vi fik.. Det virkede

Husk at lufte brysterne når du har ammet og smør dem hver gang.. Det skal nok gå over

Fantastisk.  Gik det hurtig med at det virkede ?

Anmeld

23. november 2011

AnneBJ

An&Jo skriver:

hvorfor ikke anbefale at hun starter med noget danskvand i et par dage istedet for at få læge ordinerede præperater med det samme??

Det er slet ikke for at lyde sur eller sippet, men tænker at det er bedre for både mor og barn hvis man kan undgå penicillin eller andet udskrevet fra lægen..

Udfra egen erfaring! Både læge og SP sagde til mig at han ikke havde svamp... Så det troede jeg på. Da de så alligevel blev enige med sig selv (og mig) om at det havde han nok, skulle jeg bare bruge danskvand. Og det gjorde jeg jo så.

Det resulterede i 4 gange underlivssvamp til mig, delvist ødelagt amning, samt svamp i hele lillemandens system. 
Det er jo ikke penicilin man får, men fx brentacortcreme, som er så "ufarlig" at den også kan bruges til fx rød numse hos blebørn.

Men smag og behag er heldigvis forskellig! For mig er danskvandstricket ikke noget at anbefale, så for TS er det jo heldigt at andre anbefaler det. 

Anmeld

23. november 2011

AnneBJ

Miia90 skriver:

klør svamp ikk ?

Det har det aldrig gjort hos mig. Heller ikke de 4 gange jeg nåede at have underlivssvamp efterfølgende.. 

Anmeld

23. november 2011

Heidimed lea

Miia90 skriver:

Hun er lidt hvid på sin tunge ?

kan være svamp det svier

Anmeld

23. november 2011

AnneBJ

An&Jo skriver:

hvorfor ikke anbefale at hun starter med noget danskvand i et par dage istedet for at få læge ordinerede præperater med det samme??

Det er slet ikke for at lyde sur eller sippet, men tænker at det er bedre for både mor og barn hvis man kan undgå penicillin eller andet udskrevet fra lægen..

Hov! Mit svar var altså heller ikke for at lyde sur - har lige læst det igennem og ville bare sikre mig du ikke misforstår! Hvis danskvand dur er det selvfølgelig fint, det gjorde det bare langt fra her.

Anmeld

23. november 2011

JacobsMoar

Miia90 skriver:

Fantastisk.  Gik det hurtig med at det virkede ?

Det forsvandt stille og roligt, de første par dage gjorde det stadig ondt, men så forsvandt det stille og roligt..

Husk at du skal smøre ca. 14 dage efter symptomer er forsvundet for at være sikker på at det er forsvundet..

Hvis det altså er svamp

Anmeld

23. november 2011

132319

Min datter og jeg led rigtig meget af svamp og trøske den første tid.

Her var Brentan det eneste der virkede.

Anmeld

23. november 2011

Carslund

min dreng fik det også... Jeg gik på apoteket og bad om trøsesaft. Det er en meget lille flaske som man får i håndkøb.

Vedr dig, så er jeg med på massere af luft. Smør dig med noget god fed salve efter amning. Hvis du gør det senere kommer saven ind i babys mund... Ad! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.