Hjemmelavede julegaver: fra voksen til børn og voksne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.791 visninger
27 svar
0 synes godt om
22. november 2011

mariamiss6

Laver i hjemmelavede gaver?

Hvis ja, vil i så ikke linke til DIY's eller bare lægge et billede op af det i laver?

Jeg har ikke så mange penge, men jeg har en del stof hjemme, og kunne godt bruge lidt inspiration til hvad jeg kan lave til drenge og piger mellem 1 og 6 år.
Og til voksne af begge køn.

Ind til videre regner jeg med at de voksne piger får hæklede rondeller, i hver deres farve, måske en pakke af 5. ALtså til ansigtsrens, i stedet for vatrondeller.

Jeg havde også overvejet nogle clutches, som jeg lige så igår på en side. Til hver af de store piger, igen, hver deres stof selvfølgelig.

Så noget med tasker til børnene måske? Gymnastiktasker, penalhuse, børnehavetasker.

Bamser? Nogle gode søde nogle......

Min far kunne måske få sådan en pose man kan varme i microovnen, til hans ryg, da han ofte lider af smerter i ryggen. Måske kunne andre nyde godt af sådan een også?

Det bliver svært med tøj, da jeg jo så ville skulle tage mål og så er det jo svært at skjule sit agenda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

AnneBJ

Jeg hækler et tørklæde til min mor og har syet et forklæde til adventsgave.

Et vennepar (/deres baby) får et hæklet barnevognstæppe plus rangle(r), suttekæde eller lignede også hæklet

Mine yngste søskende får et minialbum om deres konfirmation i foråret og efterfølgende tur til USA

Felix' bedste- og oldeforældre får et gipsaftryk af hans hånd, samt en juletræskugle med håndaftryk på.

Jeg synes det er nogle gode ideer med pennalhus, gymnastiktaske osv!

Anmeld

22. november 2011

Maria-s

Jeg tænker at sy en fiskevest til manden min Ved ikke om nogen af de voksne du skal gi gaver, har nogle hobbyer hvor du kunne sy noget til?

Anmeld

22. november 2011

132319

Vi skal lave perlelysestager

Jeg lavede en tester i dag og den blev sååå fin at den nu pryder min vindueskarm

Anmeld

23. november 2011

Hasselnødden

AnneBJ skriver:

Jeg hækler et tørklæde til min mor og har syet et forklæde til adventsgave.

Et vennepar (/deres baby) får et hæklet barnevognstæppe plus rangle(r), suttekæde eller lignede også hæklet

Mine yngste søskende får et minialbum om deres konfirmation i foråret og efterfølgende tur til USA

Felix' bedste- og oldeforældre får et gipsaftryk af hans hånd, samt en juletræskugle med håndaftryk på.

Har forsøgt at lave en juletræskugle med håndaftryk herhjemme men det gik slet ikke... hvad gør man for at få et godt resultat? Elias er snart 2 år og kan uden problemer holde fast i kuglen uden at knuse den...  Hvad brugte du som maling? Har røde og grønne juletræskugler uden pynt.

Anmeld

23. november 2011

mariamiss6

132319 skriver:

Vi skal lave perlelysestager

Jeg lavede en tester i dag og den blev sååå fin at den nu pryder min vindueskarm

Billeder, or it did'nt happen

Anmeld

23. november 2011

mariamiss6

Maria-s skriver:

Jeg tænker at sy en fiskevest til manden min Ved ikke om nogen af de voksne du skal gi gaver, har nogle hobbyer hvor du kunne sy noget til?

Nææææh, det er sådan set kun mig der har hobbyer hehe, og det er jo så - tadaaaaaaaaa - at lave kreative ting til dagligdagen, og så kagerne

Anmeld

23. november 2011

mariamiss6

AnneBJ skriver:

samt en juletræskugle med håndaftryk på.

Vil gerne have en forklaring på julekuglen :D

Hvad for noget maling bruger du? Er det nogle bestemte kugler man skal have fat i, eller bare een der passer i størrelse til hånden?

Gad vide om der findes glaskugler, til juletræet, som ville kunne tåle en tur i ovnen..... Hmmmm, for så kunne ungerne tegne deres håndaftryk på kuglen, med glasmaling, på en klar glaskugle...

Men jeg er bange for at den ville springe, fordi en kugle jo er helt lukket, og sikkert vil samle varmen inden i sig.... Hmmmm?

Og tak i øvrigt Nu må vi se om jeg overhovedet når så langt :S

Anmeld

23. november 2011

132319

mariamiss6 skriver:

Billeder, or it did'nt happen

Kan smide nogle billeder ind senere i dag

Anmeld

23. november 2011

kirsti

på hjemmesiden pinterest kan man have en online samling af de hjemmesider man bruger ofte. Når man gemmer sider der kan de gemmes i kategorier, det betyder at der er en hel kategori med DYI sider som andre har gemt som man kan samle inspiration i.

http://pinterest.com/all/?category=diy_crafts

Fra børnene kan i lave julepynt i trylledej og male det bagefter. Noah og jeg har lige lavet trylledej og som et forsøg puttede jeg frugtfarve i noget af det og det blev ret godt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.