Anonym skriver:
fik lavet en abort for ca 5 uger siden, og har det ret skidt med det, tænkte på om der andre herinde der har prøvet det og hvordan kom i videre og lærte og leve med jeres beslutning??
håber på nogle svar!!
Først skal du have et

Det kunne være mig der havde skrevet det indlæg for nogle år tilbage... Jeg fik en abort for 6 år siden og det var virkelig nogle hårde år efter. Jeg ændrede mit syn på babyer og synes ikke længere at de var søde, så intet pænt i gravide maver og alle barnevogne var grimme. Det lyder mærkeligt men jeg var knust og valgte nok selv at se på tingene som jeg gjorde. Jeg gik ned med dep da jeg ikke var god til at søge hjælp. Da jeg endelig en dag brød ud i gråd foran hele min familie til en 30 års fødselsdag, fik jeg åbnet mig. Jeg fik en psykolog henvisning og begyndte at snakke med flere mennesker omkring mig, om det.. til sidst var jeg ude at brække mig over at snakke om det og Heldigvis kom jeg ovenpå igen og fik mit sunde syn på babyer, store maver osv tilbage igen. Har i dag en fantastisk dreng og uanset hvor meget hvor langt ned jeg sank psykisk efter aborten, fortryder jeg den aldrig nogensinde!!
Og som min psykolog sagde: du sidder her oppe hos mig fordi du har fået en abort men der sidder mindst 10 andre oppe hos mig som valgte barnet!
Den beslutning du traf har været den rigtige, ellers havde du valgt anderledes!
Husk at snakke om det med nogle du stoler på, det er så meget vigtigere end man tror! Og de vil muligvis ikke komme til dig før du selv beder dem om det fordi de er bange for at træde forkert..
Anmeld