abort!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

fik lavet en abort for ca 5 uger siden, og har det ret skidt med det, tænkte på om der andre herinde der har prøvet det og hvordan kom i videre og lærte og leve med jeres beslutning??

håber på nogle svar!!

Ligesom med andre former for tab/sorg over ting/valg man har gjort eller er blevet nødt til at gøre, så tager det tid, men der gror græs over med tiden.

Jeg har fået to PA'er for mange år siden, havde ikke andet valg, men jeg har aldrig helt tilgivet mig selv.
Men man lærer at leve med det, fordi man inderst inde ved, at det var det eneste rigtige at gøre.
Her må man lade fornuften råde, og så putte sorgen langt ned i hjertets afkroge og gemme det.

Jeg håber at du med tiden får tilgivet dig selv, og kan se tilbage på det med vemod, men accept af at det ikke kunne være anderledes.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Mit råd er at du får snakket om dine tanker og følelser, snak med alle dem, der vil lægge ører til det 

synes bare stadig der mange blandende meninger omkring det, plus det jo egenlig os er et ømt punkt for mange, så synes nemt man kommer til og føle sig alene, mange af mine venner mener ikke jeg har grund til og være ked af det når jeg selv valgte jo:/

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ligesom med andre former for tab/sorg over ting/valg man har gjort eller er blevet nødt til at gøre, så tager det tid, men der gror græs over med tiden.

Jeg har fået to PA'er for mange år siden, havde ikke andet valg, men jeg har aldrig helt tilgivet mig selv.
Men man lærer at leve med det, fordi man inderst inde ved, at det var det eneste rigtige at gøre.
Her må man lade fornuften råde, og så putte sorgen langt ned i hjertets afkroge og gemme det.

Jeg håber at du med tiden får tilgivet dig selv, og kan se tilbage på det med vemod, men accept af at det ikke kunne være anderledes.

Kærligst
Sussie

tak for dit svar, det er bestemt ikke et nemt valg og tage, men du har ret i at man ind imellem ikke har andre muligheder, og det havde vi ikke, ville rigtig gerne ha haft behodt det både mig og kæresten men pt var det ikke en mulighed:/

jeg håber os det hele blir nemmere med tiden

Anmeld

21. november 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

tak for dit svar

jah det er virkelig så, skal godt nok aldrig igennem det igen, har fået en støtte samtale efter, så ser lige tiden an

synes bare mange af mine venner mener jeg ikke burde ha det skidt når jeg jo selv valgte som jeg gjorde, synes der meget blandende meninger fra omverden omkring abort:/

Dejligt for dig at du har fået en stætte samtale , så husk endnelig at få det hele ud til den samtale ..

Jaaa der er mange blandet meninger , men der kan os være mange grunde til at man får en abort og det glemmer folk nogen gange ..

Nogen gange er det ikk helt ens eget ønske , men man prøver blot at opfylde mandens ønske , det gør ikk at det så er mindre svært for dig ..

Forstår du min mening ??

Jeg ved udemærket hvor svært det er os ønsker ikk at gå i detaljer med det her i offentlig cyberspace ..

Anmeld

21. november 2011

Kloster

Til dig....

Jeg er også ked af at høre, du har det svært med den beslutning, du har taget.

Jeg fik en abort for 7 år siden. Kan stadig huske dagen og datoen, men jeg fortryder det ikke. Det var et valg, manden og jeg tog og det var en nødvendighed for os. Jeg var helt afklaret med det, for sådan var det jo bare. Det hele kunne ikke have været anderledes. Men jeg gør MIT til det ikke sker igen. Må også sige at hvis jeg blev gravid nu, er jeg ikke sikker på, jeg fik barnet - så jeg gør det gerne igen.

Jeg stiller mig undrende over for, at så mange kvinder kan sætte sig selv i så kraftig bås, når I siger, I er imod abort. At være imod abort er sørme ikke nemt, for der findes jo virkelig meget svære valg omkring det og under drastiske forhold, man ufrivillig kan blive gravid. Vær dog for valget af aborten og tag realistiske beslutninger udfra den situation, man er kommet i.

Det er aldrig rart at få en abort, men man har taget et valg. Og heldigvis for at vi har et valg om vi vil ell ikke vil.

Hvis du har det virkelig dårligt med det, bør du tage kontakt til din egen læge. Men prøv at fokusere på livet efter aborten og forebyg at det sker igen.

til dig...

Anmeld

21. november 2011

wamse

Anonym skriver:

synes bare stadig der mange blandende meninger omkring det, plus det jo egenlig os er et ømt punkt for mange, så synes nemt man kommer til og føle sig alene, mange af mine venner mener ikke jeg har grund til og være ked af det når jeg selv valgte jo:/

Vælg at snakke med dem, der kun vil dig det bedste

En ven burde kunne lade sine egne holdninger blive hjemme, og så bare lytte til dig. Følelser giver sjældent mening for andre, men det gør dem ikke mindre reelle, for den som har dem. 

Det burde være uden betydning for dine venner, at du selv har taget valget om en abort, men de burde lytte til dig nu, hvor du altså har det svært med det.

Måske du skulle fortælle dem, at du har brug for deres støtte, og ikke deres fordømmelse

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Dejligt for dig at du har fået en stætte samtale , så husk endnelig at få det hele ud til den samtale ..

Jaaa der er mange blandet meninger , men der kan os være mange grunde til at man får en abort og det glemmer folk nogen gange ..

Nogen gange er det ikk helt ens eget ønske , men man prøver blot at opfylde mandens ønske , det gør ikk at det så er mindre svært for dig ..

Forstår du min mening ??

Jeg ved udemærket hvor svært det er os ønsker ikk at gå i detaljer med det her i offentlig cyberspace ..

lige præcis, ind imellem har man bare ikke andre muligheder, og ville gerne have beholdt det det samme ville min kæreste, men folk er hurtige til og dømme ofte synes jeg, og en abort er vist det sværeste valg man kan kom ud for for ligemeget hvad er det jo ens barn!!

det er jo egenlig rart med sådan nogle sider her hvor man både har muligheden for og være anonym plus og evt tale med andre i samme situation

Anmeld

21. november 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Vælg at snakke med dem, der kun vil dig det bedste

En ven burde kunne lade sine egne holdninger blive hjemme, og så bare lytte til dig. Følelser giver sjældent mening for andre, men det gør dem ikke mindre reelle, for den som har dem. 

Det burde være uden betydning for dine venner, at du selv har taget valget om en abort, men de burde lytte til dig nu, hvor du altså har det svært med det.

Måske du skulle fortælle dem, at du har brug for deres støtte, og ikke deres fordømmelse

præcis det samme sagde de til mig på sygehuset at man sku vælge dem der virkelig ville være der for en lige nu, ligemeget hvordan man vender den er det jo stadigvæk et svært valg, men tror først man kan sætte sig ind i hvor svært når man selv oplever det, det er så nemt og dømme andre jo

Anmeld

21. november 2011

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

lige præcis, ind imellem har man bare ikke andre muligheder, og ville gerne have beholdt det det samme ville min kæreste, men folk er hurtige til og dømme ofte synes jeg, og en abort er vist det sværeste valg man kan kom ud for for ligemeget hvad er det jo ens barn!!

det er jo egenlig rart med sådan nogle sider her hvor man både har muligheden for og være anonym plus og evt tale med andre i samme situation

Ja det er de desværre ..

Jeg fik selv en dreng i en alder af 21 og jeg har os hørt en del ting blandt andet jeg aldrig ville få en udd ..
Men ja jeg er glad for jeg beholdte ham , og jeg fortalte det ikk til nogen før efter 12 uge.

Men ja man elsker sku de små lige så snart de er i maven ..

JAa jeg har os lavede mange anoyme indlæg og jeg er meget glad for det er en mulighed ..

Og har man mulighed for at svare anonym gør jeg os det hvis det er noget ejg ik ønsker folk skal kunne google mig på ..

Anmeld

21. november 2011

wamse

Anonym skriver:

præcis det samme sagde de til mig på sygehuset at man sku vælge dem der virkelig ville være der for en lige nu, ligemeget hvordan man vender den er det jo stadigvæk et svært valg, men tror først man kan sætte sig ind i hvor svært når man selv oplever det, det er så nemt og dømme andre jo

Der er faktisk ikke noget der er lettere, end at være fordømmende over andres valg

Hvis du har lyst til, eller brug for det, så send en pb til mig, vi kan sagtens skrive sammen om dine følelser og tanker, nogengange er det lettere overfor en fremmed end det er overfor dem man kender.

Bare et tilbud og det er helt op til dig, om du skulle gøre brug af det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.