132319 skriver:
Selvfølgelig. Jeg kan også sagtens klare mig men synes stadig et er absurd at jeg rent faktisk kunne have fået mere udbetalt til samme vilkår, hvis jeg var ligeglad og ikke havde meldt mig ind i en a-kasse 
...Jeg skælder ikke ud, jeg gør blot opmærksom på at din tone er en smule bedrevidende 
Sådan var det ikke ment. 
Der er jo sjældent ting, der er retfærdige uanset hvordan man vender og drejer det..men tro mig..det kan godt være at tallene på bundlinjen måske ser bedre ud for en KH...lige nu og her..men det er de ikke.
Hvad ville du fx sige til, hvis du havde en scooter til 14 000 og du så må sælge den og leve for pengene til de er nede under 10 000.
Eller du har en børneopsparing, som du skal leve af før du kan få KH, penge, som skulle have været brugt til et kørekort eller til en lejlighed.
Jeg kan give dig et eksempel.
En pige blev færdig med sin HF og skulle først påbegynde studium til feb.
Hun bliver nødt til at søge kontanthjælp, men får at vide at det kan hun ikke få før hun har solgt sin nye knallert, samt brugt resten af den børneopsparing hun har, som skulle have været brugt til studiet.
Helst ville hu, bøger og den slags, samt som buffer til uforudsete udgifter. Hun ville jo gerne have et job nu og her, men du ved sikkert at det med at få et job som ung, ikke er det letteste i verden.
Nå hun løste sit problem ved at tage indgangen til et andet studium og fik så SU i den periode, men for pokker da.
Så nej..der er ingen grund til at misunde at man gør hvad man kan for at bryde med KH og få folk videre ud af det.
Anmeld