132319 skriver:
Det er sandt men jeg synes stadig ikke det er ok at man modtager kurser der koster op til 6 x 3500 kr, når man ikke bidrager med en del af sin KH til det. Altså, så synes jeg at de skulle trækkes det der svarer til et dagpengekontingent.
Som nyuddannet under 30 år, kan jeg fortælle dig at jeg får mindre udbetalt end en anden forsørger på KH og jeg har præcis samme vilkår 
ja, jeg er godt klar over(sagt i en pænt toneleje) at KH'ere i DK har det meget godt, jeg har selv været modtager i et år og skal være det 7 mdr fra august igenm desværre. :/ selvom det er "godt" betalt så er det stadig ikke meget for f.eks enlige, men det er DP selvfølgelig heller ikke..
Mht kurser, så ja kunne man på KH godt betale noget, men det tror jeg ville få mange til at vælge det fra og dermed får de ikke blod på tanden til at læse videre evt.
Noget andet, jeg forstår godt at nogen "vælger" KH frem for videre uddannelse.. SU'en er jo en katastrofe ved siden af KH.. Jeg mener, skal man op på nogenlunde samme beløb (som forsøger) skal man jo tage yderligere 4200 i lån pr. md. Det er alligevel en del efter ex. 4 1/2 år på SU.. Jeg ville virkelig ønske jeg var skulle på DP i stedet for KH, men hvis man, som jeg, læser grundskole-niveau ( HF-enkeltfag) skal man have 25 timers arbejde ved siden af for at kunne få en ordentlig DP sats hvis man så bliver arbejdsløs eller skal på barsel.. det er ikke muligt for særlig mange med 30 timers skole og 25 timers arbejde sammen med e eller to børn.
en længer smøre hehe,
Anmeld