Dinna88 skriver:
Er du vimmer, man... Kan du ikke skrive ALLE udgifter ned (helt ned til din mascara og din mands barberskum) og så inddele det hele.
Jeg synes det er kanon overskueligt hvis dine penge er på din konto, og din mands på hans.
- Så kan I hver overføre halvdelen af hvad I bruger på mad til en madkonto.
- Så kan I lave en konto til jeres datter (og en til det kommende barn)
- Og så har I vel en budgetkonto, hvor I samler jeres faste udgifter/regninger. (Hvordan I betaler dem ved jeg jo så ikke, men hvis I f.eks. deler alt, så kan I jo overføre halvdelen hver, ligesom til madkontoen)
Hvis I har en opsparing, kan I lave en konto til den.
Og så er det smart hvis I hver især betaler jeres egne ting. Han betaler sit barberskum, du betaler din mascara - fra jeres egen lønkonto.
Og så til sidst en konto hvor I smider alt andet ind: rengøringsmidler, gaver, ferier osv. For os er det nødvendigt senere hen, at få en konto kun til opsparing til ferie. I kan jo se på, om der er noget specifikt I skal have en konto til, ligesom I f.eks. kan lave til jeres datter 
Vi har 100% fælles økonomi, men jeg tror da helt sikkert jeg skal have lavet nogle flere kontier - det havde jeg egentlig tidligere i form at plastikomslag i en mappe, men da vi købte huso g skulle lave budget i banken, ja, så gloede hun vildt dumt på mig, ad jeg snakkede om en 10-15 konti
Sidenhen er den bankdame flyttet og jeg kan se man på netbank kan oprette konti selv, hvilket jeg har gjort nogle gange. Så ville bare lige hører jer andre