Mussen2 skriver:
Ja, det lyder måske af meget. Men det ender næsten altid, med at jeg er nød til at overfører flere penge til kontoen sidst på måneden, da den simpelthen er for uoverskuelig.
Jeg betaler alt fra den konto. både tøj til os selv, make-up, legetøj osv. Så i denne måned er der alene til min datters garderobe brugt 800 kr
og købt en del til kalendergaver osv.
Så mangler simpelthen et overblik.
Er du vimmer, man... Kan du ikke skrive ALLE udgifter ned (helt ned til din mascara og din mands barberskum) og så inddele det hele.
Jeg synes det er kanon overskueligt hvis dine penge er på din konto, og din mands på hans.
- Så kan I hver overføre halvdelen af hvad I bruger på mad til en madkonto.
- Så kan I lave en konto til jeres datter (og en til det kommende barn)
- Og så har I vel en budgetkonto, hvor I samler jeres faste udgifter/regninger. (Hvordan I betaler dem ved jeg jo så ikke, men hvis I f.eks. deler alt, så kan I jo overføre halvdelen hver, ligesom til madkontoen)
Hvis I har en opsparing, kan I lave en konto til den.
Og så er det smart hvis I hver især betaler jeres egne ting. Han betaler sit barberskum, du betaler din mascara - fra jeres egen lønkonto.
Og så til sidst en konto hvor I smider alt andet ind: rengøringsmidler, gaver, ferier osv. For os er det nødvendigt senere hen, at få en konto kun til opsparing til ferie. I kan jo se på, om der er noget specifikt I skal have en konto til, ligesom I f.eks. kan lave til jeres datter