Budget - gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.741 visninger
26 svar
0 synes godt om
20. november 2011

Mussen2

Hvordan har i opdelt jeres konti/budget. jeg tænker på hvor specificeret er jeres konti. Har i en til gaver, bilmad, osv? Eller bruger i en mappe, som lægger hjemme i soveværelset?

Inspiration modtages, da vores "madkonto" er levet til en konto vi betaler alt fra. Det er derfor svært at holde styr på finanserne. Vi mangler ikke nogen, men derfor er det jo alligevel rart og sundt at have overblikket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

lycly

Mussen2 skriver:

Hvordan har i opdelt jeres konti/budget. jeg tænker på hvor specificeret er jeres konti. Har i en til gaver, bilmad, osv? Eller bruger i en mappe, som lægger hjemme i soveværelset?

Inspiration modtages, da vores "madkonto" er levet til en konto vi betaler alt fra. Det er derfor svært at holde styr på finanserne. Vi mangler ikke nogen, men derfor er det jo alligevel rart og sundt at have overblikket

Vi har "kun" 2 konti. En lønkonto og en budgetkonto. Lønkontoen bruger vi sådan at vi fra den overfører det beløb vores budget fortæller at vi har i udgifter (har lavet budget i netbank) over til budgetkontoen, hvorfra samtlige regninger trækkes fra. Fordi så ved vi, at det beløb der står tilbage på lønkontoen er til mad og fornøjelser. 

Vi overfører faktisk altid lidt ekstra til budgetkontoen, til uforudsete udgifter, eller udgifter der ikke betales hver måned

Anmeld

20. november 2011

Bassemor<3

Her kører det sådan at vi har fælles budgerkonto hvor alle vores udgifter kører på både, hus, biler forsikringer, jamen alt. den bliver der så betalt til fra min kærestes løn hver 14 dag, så står der ca. 500 tilbage hver 14 dag. og de penge der så går ind på min konto den første er til resten. altså til at leve for, og så til benzin også ) så har vi hele vores rådighedsbeløb på én konto det er lettere at hitte ud af 

Anmeld

20. november 2011

Mussen2

LunaLykke skriver:

Vi har "kun" 2 konti. En lønkonto og en budgetkonto. Lønkontoen bruger vi sådan at vi fra den overfører det beløb vores budget fortæller at vi har i udgifter (har lavet budget i netbank) over til budgetkontoen, hvorfra samtlige regninger trækkes fra. Fordi så ved vi, at det beløb der står tilbage på lønkontoen er til mad og fornøjelser. 

Vi overfører faktisk altid lidt ekstra til budgetkontoen, til uforudsete udgifter, eller udgifter der ikke betales hver måned

Jeg har også lagt budget via banken, men sådanne poster som brænde, bilrep., vedligehold, gaver er jo ikke regninger, som trækkes, derfor synes jeg let det bliver let uoverskueligt om de fastsatte beløb er tilpas

Anmeld

20. november 2011

Mussen2

babyboy2012 skriver:

Her kører det sådan at vi har fælles budgerkonto hvor alle vores udgifter kører på både, hus, biler forsikringer, jamen alt. den bliver der så betalt til fra min kærestes løn hver 14 dag, så står der ca. 500 tilbage hver 14 dag. og de penge der så går ind på min konto den første er til resten. altså til at leve for, og så til benzin også ) så har vi hele vores rådighedsbeløb på én konto det er lettere at hitte ud af 

Hvad med gaver, bilrep. vedligehold, brænde osv. sætter i ind til det, eller tages det af den daglige drift?

Anmeld

20. november 2011

Bassemor<3

Det er der taget hensyn til på bugetkontoen 

Der bliver flyttet ekstra over så vi har til uforudsete udgifter, rep af bil, hus osv. de penge jeg får udbetalt den 1 er KUN til benzin, mad, generel husholdning, tøj, sjov osv 

Anmeld

20. november 2011

helle85

Mussen2 skriver:

vi har 4 kontor vi har en budget konto og der gå lønnen ind på også overfører vi 4000 til vores hæve kono som er til bus og mad og alt det vi bruger penge på også har vi en gevinst konto hvor der bliver overført til tøj også har vi en opsparings konto

Anmeld

20. november 2011

AnneH

Puha.. vi har mange konti, og på et tidspunkt kommenterede en bankmand at han synes det var lidt for mange, men det fungere rigtig godt for os og giver os et overblik.

Vi har en fælles lønkonto, herfra flyttes så penge over til en budgetkonto, en madkonto, en gavekonto og til hver vores forbrugs konto.

Vi har overvejet at skulle lave en bilkonto til benzin, men har valgt at overfører pengene når vi har tanket.

Hos os fungere det rigtig godt og vi er glade for systemet.

Anmeld

20. november 2011

Dinna88

Her kommer der fire konti:

Tjek-konto (alm), budget, mad og så diverse.

Diverse kommer også til er fungere som opsparing til fælles ting, såsom ting til hunden vi får, rejser osv. Men ellers er den primært til f.eks. rengøringsmidler, nye gardiner eller hvis der skal købes en ny stegepande -  bare lige for eksempler  

Og så er madkontoen også opsparing til at spise ude, gå i biografen, holde fødselsdage og at have gæster på besøg. 

Budgetten er så til forsikringer, husleje, mobil, tv, internet osv.  

Giver det mening?

Og så har jeg min egen opsparingskonto

Anmeld

20. november 2011

Mussen2

AnneH skriver:

Puha.. vi har mange konti, og på et tidspunkt kommenterede en bankmand at han synes det var lidt for mange, men det fungere rigtig godt for os og giver os et overblik.

Vi har en fælles lønkonto, herfra flyttes så penge over til en budgetkonto, en madkonto, en gavekonto og til hver vores forbrugs konto.

Vi har overvejet at skulle lave en bilkonto til benzin, men har valgt at overfører pengene når vi har tanket.

Hos os fungere det rigtig godt og vi er glade for systemet.

Ja, nemlig, det erlidt sådan jeg godt kunne tænke mig det Hvor mange dankort render i så rundt med?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.