Begyndersko - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

Georgia

Babymor2010 skriver:

Haha jeg er helt på bar bund her i mærker  Problemet er at vi skal være opmærksomme på hendes hypermobilitet 

Her er skoene.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Isabella_mor

Babymor2010 skriver:

Jeg har hørt en fugl synge om, at begyndersko først er til når de har taget de første skridt, men vuggestuen er allerede begyndt at snakke om dem nu. 

Isabella står fint, men går ikke endnu - til gengæld er hun blevet mere modig, så de satser på hun går inden jul...

Men men men, skal jeg ud og kigge på begyndersko nu - eller skal jeg vente til hun er begyndt at tage de første skridt?

Jeg kan lige oplyse om, at hun er hypermobil 

de kloge siger jo at baby lærer bedst at gå på bare tæer/strømpesokker..

Villads har kravlesko. men han bruger dem faktisk ikke rigtigt... han har fløjelsfutter fra melton og dem bruger han meget mere.. 

Anmeld

21. november 2011

Clisolka

isabellamor skriver:

de kloge siger jo at baby lærer bedst at gå på bare tæer/strømpesokker..

Villads har kravlesko. men han bruger dem faktisk ikke rigtigt... han har fløjelsfutter fra melton og dem bruger han meget mere.. 

Ja, det er sjovt du nævner det, for det har jeg også hørt med de bare tæer - det er bare lidt koldt nu med bare tæer  Vi bruger også de sutter fra Melton 

Anmeld

21. november 2011

Isabella_mor

Babymor2010 skriver:

Ja, det er sjovt du nævner det, for det har jeg også hørt med de bare tæer - det er bare lidt koldt nu med bare tæer  Vi bruger også de sutter fra Melton 

ja men du kan jo give din datter sokker og futter på.. der er ikke sål i de der futter og derfor er følelsen af at gå på bare tæer bedre end at smide sko på hende med sål i... 

Anmeld

21. november 2011

Clisolka

Georgia skriver:

Vil lige tilføje at jeg har de sædeste og bedste gåsko til salg, helt nye og ubrugte stadig med pris og mærke. Sælges for 150 kr.
Og det ER BILLIGT.

Knus

Det er ellers et godt tilbud, men jeg springer over  Jeg vil gerne ud og have de rigtige til hende, hvor de mærker efter str. osv. 

Anmeld

21. november 2011

Clisolka

isabellamor skriver:

ja men du kan jo give din datter sokker og futter på.. der er ikke sål i de der futter og derfor er følelsen af at gå på bare tæer bedre end at smide sko på hende med sål i... 

Det kan du have ret i  

Hun har meltonfutterne på i vuggestuen, og strømper på herhjemme, det var blot vuggestuen der er begyndt at snakke om begyndersko 

Anmeld

21. november 2011

Isabella_mor

Babymor2010 skriver:

Det kan du have ret i  

Hun har meltonfutterne på i vuggestuen, og strømper på herhjemme, det var blot vuggestuen der er begyndt at snakke om begyndersko 

du kan give hende begyndersko når hun har lært at gå selv og når hun har fundet balancen. ellers kan det, selvom hun er hypermobil, sænke hende i at komme til at gå.. altså at der kan gå for længe.. fordi hendes balance kun er i skoene.. 

hvis hun kun går i begyndersko og lærer at gå i dem først, så kan hun måske ikke engang gå uden dem.. og det er jo helst omvendt det skal gå til

selvfølgelig er det kun gæt og reel logisk tankegang jeg sidder her og snakker om. jeg er ikke proffessionel i det emne, men jeg tror virkelig at vuggestuen er helt gale på den mht de sko der.. 

men hvis det er i går til noget fysioterapi med hende pga hypermobiliteten eller i har en læge eller sundhedsplejersken indeover, så giv et kald til en af dem, for de kan altså give et proffessionelt bud på hvad hendes små fødder har bedst af at gå med. en pædagog har kun studeret pædagogik og ikke kroppens opbygning og sådan nogle ting.. det er mere over i sygepleje/børnepleje man har den slags erfaring.. så sundhedsplejersken eller fyssen vil være mit bedste bud og det koster ikke noget at rige og stille et spørgsmål.. 

Anmeld

21. november 2011

Isabella_mor

eller en ortopæd eller hvad det hedder. sådan en der har forstand på fødder... 

Anmeld

21. november 2011

Clisolka

isabellamor skriver:

du kan give hende begyndersko når hun har lært at gå selv og når hun har fundet balancen. ellers kan det, selvom hun er hypermobil, sænke hende i at komme til at gå.. altså at der kan gå for længe.. fordi hendes balance kun er i skoene.. 

hvis hun kun går i begyndersko og lærer at gå i dem først, så kan hun måske ikke engang gå uden dem.. og det er jo helst omvendt det skal gå til

selvfølgelig er det kun gæt og reel logisk tankegang jeg sidder her og snakker om. jeg er ikke proffessionel i det emne, men jeg tror virkelig at vuggestuen er helt gale på den mht de sko der.. 

men hvis det er i går til noget fysioterapi med hende pga hypermobiliteten eller i har en læge eller sundhedsplejersken indeover, så giv et kald til en af dem, for de kan altså give et proffessionelt bud på hvad hendes små fødder har bedst af at gå med. en pædagog har kun studeret pædagogik og ikke kroppens opbygning og sådan nogle ting.. det er mere over i sygepleje/børnepleje man har den slags erfaring.. så sundhedsplejersken eller fyssen vil være mit bedste bud og det koster ikke noget at rige og stille et spørgsmål.. 

Jeg er helt med på det  Jeg syntes også det var lidt tidligt de begyndte at spørge efter skoene  Vi går ikke til fysioterapi med hende, da det er helt nyt (vi fik det at vide i onsdags), så jeg ved ikke lige pt. hvad næste skridt er. Hun står perfekt på fødderne, der er intet der, men jeg må have fat i min SP, hun må da vide lidt om det 

Anmeld

21. november 2011

Isabella_mor

Babymor2010 skriver:

Jeg er helt med på det  Jeg syntes også det var lidt tidligt de begyndte at spørge efter skoene  Vi går ikke til fysioterapi med hende, da det er helt nyt (vi fik det at vide i onsdags), så jeg ved ikke lige pt. hvad næste skridt er. Hun står perfekt på fødderne, der er intet der, men jeg må have fat i min SP, hun må da vide lidt om det 

ja det er nok en god idé..  

vi herinde kan være nok så kloge og behjælpelige.. og vi gør det i vores gode vilje, men stadig er der nogle ting som man ikke kan være sikker på, så derfor er det en rigtig god idé at spørge din sp'er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.