LunaLykke skriver:
Okay, jeg har bare fået at vide, at hvis man først starter når de er 6 mdr, så har man lidt "travlt", fordi de efter de 6 måneder ikke kun kan klare sig med flaske. Så man skal "skynde" sig at vænne dem til at få ordentlig mad. Og det har jeg ikke lyst til. Jeg håber på at den dag hun bliver 6 mdr, der er hun blevet introduceret for grød, og er så småt blevet god til det 
det er ikke korekt... at man har travlt.. man kan nemlig ikke gennemtvinge en naturlig udvikling hurtigere end den sker..
barnet er på overgansk kost fra det er 6-9 mdr.. dvs at i det tidsrum er det tilrådeligt at hovdeparten af ernæringen kommer fra mm/mme da barnet ikke rent energimessigt kan klare sig med fast føde. dvs det kan ikke spise nok til og få nok kaloriere.. mm og mme er langt mere kalorie og nærings tæt end grød og mos.
tamsystemet er først klar ved ca 6 mdr..
hvis de sover dårligt ved 3-4 mdr kan det ligeså godt være et apetisprig og ikke behov for fast føde, men de sover jo godt, og at hun kikker på jer når i spiser.. er jo ligesom når hun kikker på jer når i laver andre daglige gøre mål.. og i overvejer vel ikke og sidde hende til og hænge tøj op, eller skære grønsager til maden.. bare forde hun ser intrasset til? i er spænde i er forældre...
så hvis jeg var dig ville jeg vente og tage det i mit barns tempo.. efter det var fyldt 6 mdr.. så jeg ungik og smadre maven
Anmeld