Rød hals på min lille pige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Balinus

Her hjemme vasker vi daglig foldenmed rent vand på vat – og hvis den begynder at blive lidt rød, tørre vi den med føntørre (på god afstand) mens hun ligger på maven. Derefter bruger vi cremen traumeel – da den er 120% naturlig, men også lidt bedøvende og får det røde væk inden for super kort tid – helt uden giftstoffer og andre ting der ikke gør noget godt for min lille pige….

(Traumeel er vidunder creme, der kan bruget til ATL på både store og små )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

livhemdrup

BigBabyWish skriver:

Hej piger ...

Har nogle af jer nogle gode råd til hvordan vi slipper af med den røde hals som vores datter har fået sig?

Hun har rigtig fået sig en dobbelthage så det er enormt svært at komme til og rengøre og hun er bestemt ikke glad for at mor skal vaske der.

Men nu er hun desværre blevet en anelse rød på halsen, kan jeg smøre det med zinksalve for at lindre?

jeg var indlagt med in datter på sygehus grundet det der. Der brugte vi helo creme og koldt kogt vands klude. Det virkede super godt.

Anmeld

19. november 2011

Maja88

jeg har brugt bephantol fra matas når lillepigen her var helt gået i åbenhud på grund af det og det virker.. efter en lur var det betydeligt bedre

Anmeld

19. november 2011

Zeus

BigBabyWish skriver:

Nej, hvor sjovt!

Så du brugte zinksalve?

Her har vi nemlig også prøvet med zinksalve og vi synes det har hjulpet lidt allerede nu.

Hvor ofte vaskede I halsen og smurte med zinksalve?

Det bliver dejligt når dobbelthagen er væk og den lille selv kan holde hovedet.

Cajsa gylpede ikke særligt meget, og hun hadede så absolut at være i bad, så hun kom kun i ordentligt bad én gang om ugen.. Men vi vaskede hende grundigt hver morgen, hvor hun fik zinksalve på hver anden dag, nogen gange hver dag..

Nøj jeg følte mig som den dårligste mor i verden da jeg opdagede det under hagen. Det var helt tilfældigt jeg opdagede det Men vi brugte i hvert fald zinksalven flittigt efter det, for hun var ret rød da jeg så det..

Og husk når du bruger zinksalve, så skal du tørre efter så man stort set ikke kan se noget.. Et lille mini tyndt lag er nok

Anmeld

19. november 2011

Tona

BigBabyWish skriver:

Hej piger ...

Har nogle af jer nogle gode råd til hvordan vi slipper af med den røde hals som vores datter har fået sig?

Hun har rigtig fået sig en dobbelthage så det er enormt svært at komme til og rengøre og hun er bestemt ikke glad for at mor skal vaske der.

Men nu er hun desværre blevet en anelse rød på halsen, kan jeg smøre det med zinksalve for at lindre?

Du kan vaske området dagligt med vand. Det kan somme tider være lettere at komme til hvis man lægger barnet om på maven. Så vil det måske løfte hovedet for at se op. Ellers må man komme til så godt man kan.

Efter vask kan man komme godt med ganske almindelig babypudder på. Bare rigeligt. Det plejer at redde det i løbet af nogle få dage. Bedring allerede samme dag.

Anmeld

22. november 2011

hanoda

Min datter havde det også jeg fik købt inotyol fra apoteket og den virker meget godt på hende.

Anmeld

22. november 2011

Clisolka

Uh ja, det havde Isabella også da hun var mindre... Vi sørgede for at vaske hende godt med kun vand. SP sagde vi ikke måtte bruge cremer, da det ville gøre det hele værre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.