Rød hals på min lille pige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.806 visninger
26 svar
0 synes godt om
19. november 2011

Filippa & Liva

Hej piger ...

Har nogle af jer nogle gode råd til hvordan vi slipper af med den røde hals som vores datter har fået sig?

Hun har rigtig fået sig en dobbelthage så det er enormt svært at komme til og rengøre og hun er bestemt ikke glad for at mor skal vaske der.

Men nu er hun desværre blevet en anelse rød på halsen, kan jeg smøre det med zinksalve for at lindre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Caroline86

forsøg at "lufte ud" så godt som muligt og gerne mange mange gange om dagen så hun hele tiden er så tør som mulig :

hvis hun bare er rød vil jeg ikke mene I skal gøre noget ved det, men hvis hun begynder at sprække på halsen, få fisurer o.lign. så vil jeg vaske det, sørge for at duppe det tørt og så lufttørre det sidste (så må hun blive utilfreds hvis hun ikke har tålmodigheden til det) og så bruge den salve der hedder Lansinoh (fåes på apoteket).. jeg ville IKKE bruge zinksalven da det kan få rødmen det at blusse op osv...

Anmeld

19. november 2011

Filippa & Liva

Caroline86 skriver:

forsøg at "lufte ud" så godt som muligt og gerne mange mange gange om dagen så hun hele tiden er så tør som mulig :

hvis hun bare er rød vil jeg ikke mene I skal gøre noget ved det, men hvis hun begynder at sprække på halsen, få fisurer o.lign. så vil jeg vaske det, sørge for at duppe det tørt og så lufttørre det sidste (så må hun blive utilfreds hvis hun ikke har tålmodigheden til det) og så bruge den salve der hedder Lansinoh (fåes på apoteket).. jeg ville IKKE bruge zinksalven da det kan få rødmen det at blusse op osv...

Jeg vasker det også hver dag og sørger for at få tørret godt inde i alle "folderne."

Kan zinksalve forværre rødmen?

Jeg troede zinksalve netop hjalp mod rødme og ømme områder?

Anmeld

19. november 2011

Trine89

Caia Har haft det sammen.. Og vi brugte den salve Caroline snakker om et par gange og ellers fik jeg afvide af min SP at man skulle lige tøre med en vatrondel (da de ikke er så hårde ved huden) og ellers skulle hun have luft der til og det fik hun bedst ved at ligge på maven..  

Og efter en uges tid var det væk

Anmeld

19. november 2011

Filippa & Liva

Trine89 skriver:

Caia Har haft det sammen.. Og vi brugte den salve Caroline snakker om et par gange og ellers fik jeg afvide af min SP at man skulle lige tøre med en vatrondel (da de ikke er så hårde ved huden) og ellers skulle hun have luft der til og det fik hun bedst ved at ligge på maven..  

Og efter en uges tid var det væk

Okay, tak for svar søde.

Er det en salve vi kan få fat i, i Matas?

Anmeld

19. november 2011

Caroline86

BigBabyWish skriver:

Jeg vasker det også hver dag og sørger for at få tørret godt inde i alle "folderne."

Kan zinksalve forværre rødmen?

Jeg troede zinksalve netop hjalp mod rødme og ømme områder?

zinksalve bliver ofte brugt forkert, faktisk Men ja, det kan få hudområdet til at blusse/koge op og forværre rødme og knopper! Jeg bruger ALDRIG zinksalve andre steder en rumpetten på trolden og det gør vi endda meget sjældent...

er det sådan at hun får lidt smårifter på halsen fordi huden er så generet at den sprækker?

Jeg kan godt selv huske den der "dobbelthage fugtighed" og vi brugte altså det her Lansinoh (det er en mirakel salve!!!)... Pas på med at vaske det FOR meget! det bliver bedre så snart hun ligger mere på maven og løfter hovedet højt så halsen bliver strukket lidt ud...

Anmeld

19. november 2011

Trine89

BigBabyWish skriver:

Okay, tak for svar søde.

Er det en salve vi kan få fat i, i Matas?

Ved ikke om den også fået i matas. men på apoteket kan man hvertfald.. så måske i skal en tur på døgnapoteket?? 

Anmeld

19. november 2011

Filippa & Liva

Caroline86 skriver:

zinksalve bliver ofte brugt forkert, faktisk Men ja, det kan få hudområdet til at blusse/koge op og forværre rødme og knopper! Jeg bruger ALDRIG zinksalve andre steder en rumpetten på trolden og det gør vi endda meget sjældent...

er det sådan at hun får lidt smårifter på halsen fordi huden er så generet at den sprækker?

Jeg kan godt selv huske den der "dobbelthage fugtighed" og vi brugte altså det her Lansinoh (det er en mirakel salve!!!)... Pas på med at vaske det FOR meget! det bliver bedre så snart hun ligger mere på maven og løfter hovedet højt så halsen bliver strukket lidt ud...

Nå for søren da, jamen så vil vi da ikke bruge zinksalve der mere.

hun har heldigvis ingen rifter på halsen eller lign. hun er bare rød og det ser meget ømt ud synes jeg.

er det OK at jeg vasker det hver morgen og så ellers sørger for at tørre rigtig godt efter med vatrondeller?

Jeg må ned og have fat på den salve.

Anmeld

19. november 2011

Filippa & Liva

Trine89 skriver:

Ved ikke om den også fået i matas. men på apoteket kan man hvertfald.. så måske i skal en tur på døgnapoteket?? 

Ja, det må vi prøve og så håbe det kan hjælpe på hendes røde hals.

Anmeld

19. november 2011

Caroline86

BigBabyWish skriver:

Nå for søren da, jamen så vil vi da ikke bruge zinksalve der mere.

hun har heldigvis ingen rifter på halsen eller lign. hun er bare rød og det ser meget ømt ud synes jeg.

er det OK at jeg vasker det hver morgen og så ellers sørger for at tørre rigtig godt efter med vatrondeller?

Jeg må ned og have fat på den salve.

jeg ville faktisk hellere bruge en stofble og duppe forsigtigt, for vat kan trevle og sætte sig i irritationen osv

Jeg synes du skal vaske det som du synes, men prøv at forsøge lidt med forskellige intervaller så du kan se hvad hendes hud reagerer på måske er det bedre at det kun er hver 2. dag, måske bedre med 2 gange om dagen.. det kommer helt an på hendes hud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.