Føler mig som verdens dårligste mor, tante og moster :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

ledermus

Har ikke læst kommentarer men der er en gruppe på facebook der hedder glæd børnene hvor man kan søge om julegaver til sine børn hvis man ikke selv har råd til at købe

Hvis du går ind på denne gruppe kan du se hvordan man søger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Laver skam madplan, er jo faktisk tvunget, men alligevel kniber det

Det er godt nok noget øv... 

Anmeld

18. november 2011

MissBee

Hasselnødden skriver:

Sødeste skat, det er der råd for! Gå straks på facebook og søg på gruppen: " Glæd børnene" ! Den er en kanon succes, der er gaver til rigtig mange familier der ikke har råd til at give julegaver. Læs om den og ansøg hvis det er noget for dig!

Og ellers så kan man finde mange sjove ting i Tiger-butikkerne og det koster ikke alverden, 10-20kr. - og Søstrene Grene kan man lave collager og meget andet for få penge... male klippe klistre, dekorere - hjemmelavet - og ja ellers vær ærlig først og fremmest. Dem der ikke kan forstå det, kan du ikke gøre noget ved.

Og minder børn har allerkærest er den tid de har tilbragt med at grine, hoppe, danse med den de har kær og elsker! Så nej du er hverken en dårlig moster, tante eller mor.

Man bliver nødt til at indrette sig efter virkeligheden.

Jeg kan ikke finde denne gruppe... Jeg ville gerne hjælpe lidt hvis jeg kunne så kan du ikke linke til den?

Anmeld

18. november 2011

JJH

Kommer lige med et eksempel fra mit liv. i 2006 havde jeg ikke råd til gaver, pga uventede regninger og manglende løn.

Mine forældre fik gavekort på bilvask og forårsrengøring af huset.

Min bror fik klippekort til hentning fra byen når han var ude at fulde sig.

Mine fætre fik hver især et oplevelses gavekort. den bette (5 år) fik en safaritur. (lavede hele hytten om til en jungle med grene hentet ind fra skoven/haven og satte små legetøjsdyr overalt, hvorefter vi gik på opdagelse i "junglen" med kameraet og fotograferede de farlige og sjove dyr. om aftenen spiste vi jungle mad i junglen og sov i soveposer.) de 2 store fik hver deres opdagelses tur i skoven hvor vi hang hængekøjer op og sov ude midt i skoven under åben himmel og lavede mad over bålet. (der skal søges tilladelse for man må gøre det) alle 3 uger sagde det var deres bedste julegave de nogensinde havde fået.

Vær kreativ og du kommer langt.

Anmeld

18. november 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej!

Ja, som overskriften lyder føler jeg mig som dårligste mor, tante og moster Det er julegavetid, men jeg har simpelthen ikke råd til og give gaver :/

Kæresten og jeg fik at vide af kommunen at vi var for meget sammen, så han flyttede ind, hvilket går over al forventning Men!! Jeg har mistet den ekstra børnetilskud, fri dagplejeplads og boligsikring - ca. 5.000 kr. pr. mdr.!? Så alt i alt med kærestens penge, har vi 4.000 kr til rådighed hver mdr. Ingen 'lommepenge' Det kører lige akurat rundt med mad, bleer og et enkelt ugeblad. 

Jeg har 4 nevøer, 2 niecer, 2 'pap-nevøer/niecer' og 2 døtre. I min familie giver vi kun gave til dem under 18 år, heldigvis, men ikke engang det er der råd til i år Jeg har søgt julehjælp som jeg forhåbentlig får, så vi i det mindste kan få noget godt og spise. 

Jeg plejer og bruge mit overskud på budgettet til julemad og gaver - sidste år var overskuddet på 7.000 kr Men i år, fordi vi måtte flytte sammen, gik overskuddet til regninger resten af året, ellers ku' det ikke løbe rundt. 

Der er bare ikke råd!! Ikke engang en lille ting til mine døtre - er så ulykkelig  

Skal man være ærlige over for folk? Sige, de må vente? Forventer selvfølgelig ikke noget retur til mine børn, når jeg heller ikke giver til deres fætre og kusiner. 

Skal jeg bare sige 'desværre må i vente ?' Der kommer lidt ekstra penge i Januar som jeg ville ha' brugt på lidt ekstra godt til ungerne pga. manglende penge i december, men de må så gå på nevøer og niecer... 

det er jo bare TING...!! 

altså. så laver i den aftale at dine børn ikke får gaver af dem heller så er der ikke nogen der "skylder" nogen noget... 

det er lidt røv den måde julen er blevet. (hvis du gir må jeg også gi, at man giver for selv at få) det problem ville man undgå hvis julen ikke var så fokuseret på de skide gaver..

du kan nøjes med at give dine børn en lille ting hver.. hvor gamle er de.. 

hvis du får julehjælp plejer der at være en lille gave med til børnene.. det fik min søster hvertfald sidste år.. 

Anmeld

18. november 2011

Hasselnødden

MissBee skriver:

Jeg kan ikke finde denne gruppe... Jeg ville gerne hjælpe lidt hvis jeg kunne så kan du ikke linke til den?

Jamen selvfølgelig vil jeg det

Her er linket:

http://da-dk.facebook.com/#!/groups/248547078521185/

Anmeld

18. november 2011

Hasselnødden

JJH skriver:

Kommer lige med et eksempel fra mit liv. i 2006 havde jeg ikke råd til gaver, pga uventede regninger og manglende løn.

Mine forældre fik gavekort på bilvask og forårsrengøring af huset.

Min bror fik klippekort til hentning fra byen når han var ude at fulde sig.

Mine fætre fik hver især et oplevelses gavekort. den bette (5 år) fik en safaritur. (lavede hele hytten om til en jungle med grene hentet ind fra skoven/haven og satte små legetøjsdyr overalt, hvorefter vi gik på opdagelse i "junglen" med kameraet og fotograferede de farlige og sjove dyr. om aftenen spiste vi jungle mad i junglen og sov i soveposer.) de 2 store fik hver deres opdagelses tur i skoven hvor vi hang hængekøjer op og sov ude midt i skoven under åben himmel og lavede mad over bålet. (der skal søges tilladelse for man må gøre det) alle 3 uger sagde det var deres bedste julegave de nogensinde havde fået.

Vær kreativ og du kommer langt.

Du ER en inspiration!

Anmeld

18. november 2011

JJH

Hasselnødden skriver:

Du ER en inspiration!

dejligt. håber i får en dejlig jul uden bekymringer om penge.

Anmeld

18. november 2011

Sakris

Mumto3 skriver:

Nu sidder den gode mor, moster eller tante jo ikke i pengepungen, men i hjertet! Så du bliver ikke til et dårlig menneske af at du er flyttet sammen med kæresten og det går godt, men at det tilgengæld betyder at du har færre penge end du plejer.Du er stadig søde dejlige dig, det er der ikke lavet om på!Personligt ville jeg ikke give gaver i januar. Så hellere bare sige, i år er der ikke gaver.

Anmeld

18. november 2011

Sakris

Der er også denne gruppe:

http://www.facebook.com/pages/Julehj%C3%A6lp/135564456496998

Der kan du få lagt dine børns ønskeseddel ind, også kan folk byde ind, hvis de har de ting liggende. Hvor gamle er dine pige?

Giver Isabellamor ret. Det er virkelig træls at det er blevet sådan et gavehurlumhej, og jeg tager jo selv del i det. Hopper i med begge ben. Dog får vores datter ikke julegave af os i år! Hun er et år, så hun er skide ligeglad. Det beløb jeg ville have givet, er jeg ved at lave en gavekurv igennem julehjælpen for istedet.

Dog forstår jeg ikke det med at hvis ens eget barn får noget skal de andres også have! Så kunne man lige så godt bytte penge! Tosset! Håber din familie forstår det. Det er ikke sjovt ikke at have nogen penge!

Er du kreativ og kan lave nogle små ting til dine børn? Hækle, sy, gå en genbrugsbutikker?

Synes også oplevelser er en fantastisk idé. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.