Føler mig som verdens dårligste mor, tante og moster :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.208 visninger
41 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Ja, som overskriften lyder føler jeg mig som dårligste mor, tante og moster Det er julegavetid, men jeg har simpelthen ikke råd til og give gaver :/

Kæresten og jeg fik at vide af kommunen at vi var for meget sammen, så han flyttede ind, hvilket går over al forventning Men!! Jeg har mistet den ekstra børnetilskud, fri dagplejeplads og boligsikring - ca. 5.000 kr. pr. mdr.!? Så alt i alt med kærestens penge, har vi 4.000 kr til rådighed hver mdr. Ingen 'lommepenge' Det kører lige akurat rundt med mad, bleer og et enkelt ugeblad. 

Jeg har 4 nevøer, 2 niecer, 2 'pap-nevøer/niecer' og 2 døtre. I min familie giver vi kun gave til dem under 18 år, heldigvis, men ikke engang det er der råd til i år Jeg har søgt julehjælp som jeg forhåbentlig får, så vi i det mindste kan få noget godt og spise. 

Jeg plejer og bruge mit overskud på budgettet til julemad og gaver - sidste år var overskuddet på 7.000 kr Men i år, fordi vi måtte flytte sammen, gik overskuddet til regninger resten af året, ellers ku' det ikke løbe rundt. 

Der er bare ikke råd!! Ikke engang en lille ting til mine døtre - er så ulykkelig  

Skal man være ærlige over for folk? Sige, de må vente? Forventer selvfølgelig ikke noget retur til mine børn, når jeg heller ikke giver til deres fætre og kusiner. 

Skal jeg bare sige 'desværre må i vente ?' Der kommer lidt ekstra penge i Januar som jeg ville ha' brugt på lidt ekstra godt til ungerne pga. manglende penge i december, men de må så gå på nevøer og niecer... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Stumpen

Hvad med at give dem gavekort på ting de kan lave sammen med dig??

F.eks en tur i biffen med pop corn og cola.. En overnatning? En tur i skoven?? En tur på McD?? osv...

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

F.eks en tur i biffen med pop corn og cola.. En overnatning? En tur i skoven?? En tur på McD?? osv...

Måske? Ku' godt være.

Anmeld

17. november 2011

Stumpen

Anonym skriver:

Måske? Ku' godt være.

Jeg synes det kunne være en rigtig god ide -husk på at børnene får så mange gaver at de alligeve ikke kan kapere det og så er sådan en tur på et senere tidspunkt da kanon... 

Anmeld

17. november 2011

anja89

Stumpen skriver:

det var da super godt tænkt

Ville jeg da syntes var en rigtig dejlig gave

Anmeld

17. november 2011

Kris89

lyder som en rigtig god ide med oplevelsesgaver... behøver jo ikke være nogle der koster noget, eller noget særligt... en tur i zoo til sommer, cirkus eller lign. så har du også tid til at spare op

nu kender jeg ikke alderen, men en naturlegeplads må der være et sted i nærheden... en eftermiddag hvor i tager i skoven, stranden eller andet med madpakke

du kan jo sige det til forældrene som det er. pengene er små... er HELT sikker på børnene er ligeglade, som en anden har skrevet får de jo gaver nok til jul og de vil da helt sikkert også hellere have kvalitetstid med deres DEJLIGE moster, tante og mor

Anmeld

17. november 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Hej!

Ja, som overskriften lyder føler jeg mig som dårligste mor, tante og moster Det er julegavetid, men jeg har simpelthen ikke råd til og give gaver :/

Kæresten og jeg fik at vide af kommunen at vi var for meget sammen, så han flyttede ind, hvilket går over al forventning Men!! Jeg har mistet den ekstra børnetilskud, fri dagplejeplads og boligsikring - ca. 5.000 kr. pr. mdr.!? Så alt i alt med kærestens penge, har vi 4.000 kr til rådighed hver mdr. Ingen 'lommepenge' Det kører lige akurat rundt med mad, bleer og et enkelt ugeblad. 

Jeg har 4 nevøer, 2 niecer, 2 'pap-nevøer/niecer' og 2 døtre. I min familie giver vi kun gave til dem under 18 år, heldigvis, men ikke engang det er der råd til i år Jeg har søgt julehjælp som jeg forhåbentlig får, så vi i det mindste kan få noget godt og spise. 

Jeg plejer og bruge mit overskud på budgettet til julemad og gaver - sidste år var overskuddet på 7.000 kr Men i år, fordi vi måtte flytte sammen, gik overskuddet til regninger resten af året, ellers ku' det ikke løbe rundt. 

Der er bare ikke råd!! Ikke engang en lille ting til mine døtre - er så ulykkelig  

Skal man være ærlige over for folk? Sige, de må vente? Forventer selvfølgelig ikke noget retur til mine børn, når jeg heller ikke giver til deres fætre og kusiner. 

Skal jeg bare sige 'desværre må i vente ?' Der kommer lidt ekstra penge i Januar som jeg ville ha' brugt på lidt ekstra godt til ungerne pga. manglende penge i december, men de må så gå på nevøer og niecer... 

Sødeste skat, det er der råd for! Gå straks på facebook og søg på gruppen: " Glæd børnene" ! Den er en kanon succes, der er gaver til rigtig mange familier der ikke har råd til at give julegaver. Læs om den og ansøg hvis det er noget for dig!

Og ellers så kan man finde mange sjove ting i Tiger-butikkerne og det koster ikke alverden, 10-20kr. - og Søstrene Grene kan man lave collager og meget andet for få penge... male klippe klistre, dekorere - hjemmelavet - og ja ellers vær ærlig først og fremmest. Dem der ikke kan forstå det, kan du ikke gøre noget ved.

Og minder børn har allerkærest er den tid de har tilbragt med at grine, hoppe, danse med den de har kær og elsker! Så nej du er hverken en dårlig moster, tante eller mor.

Man bliver nødt til at indrette sig efter virkeligheden.

Anmeld

17. november 2011

Mumto3

Nu sidder den gode mor, moster eller tante jo ikke i pengepungen, men i hjertet! Så du bliver ikke til et dårlig menneske af at du er flyttet sammen med kæresten og det går godt, men at det tilgengæld betyder at du har færre penge end du plejer.Du er stadig søde dejlige dig, det er der ikke lavet om på!Personligt ville jeg ikke give gaver i januar. Så hellere bare sige, i år er der ikke gaver.

Anmeld

17. november 2011

dpb

Stumpen skriver:

Syntes også det er en super ide

Og med en pc og printer kan man jo gøre meget, så børnene bedre kan få en fornemmelse af hvad det er de får... selvfølgelig også afhængigt af alder hvor meget der skal til men bare en tanke...

Herhjemme ville vi syntes det var en skøn gave, for de ture vil jo som jeg opfatter det være med indbygget pasning så forældrene måske kan få lidt mere tid sammen, eller lidt prioritetstid/alenetid med det andet barn hvis der er flere børn og de kommer afsted på forskellige tidspunkter

og ja med ærlighed kommer man længst... Syntes at man høre at julen for mange handler mere om hvor store og dyre gaver de kan give og får Syntes det er tanken der tæller i dette tilfældeog hvis din familie ikke kan forstå det er det dem der har problemet ikke jer!

Qnuz

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Syntes også det er en super ide

Og med en pc og printer kan man jo gøre meget, så børnene bedre kan få en fornemmelse af hvad det er de får... selvfølgelig også afhængigt af alder hvor meget der skal til men bare en tanke...

Herhjemme ville vi syntes det var en skøn gave, for de ture vil jo som jeg opfatter det være med indbygget pasning så forældrene måske kan få lidt mere tid sammen, eller lidt prioritetstid/alenetid med det andet barn hvis der er flere børn og de kommer afsted på forskellige tidspunkter

og ja med ærlighed kommer man længst... Syntes at man høre at julen for mange handler mere om hvor store og dyre gaver de kan give og får Syntes det er tanken der tæller i dette tilfældeog hvis din familie ikke kan forstå det er det dem der har problemet ikke jer!

Qnuz

Det er netop derfor jeg kun giver børnene gave, for til sidst handlede det for meget om hvor dyr gaven var :/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.