uddannelse, Hvad kan jeg blive!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Louisesam

Hej med dig!
Ej, hvor er det dejligt at høre, at
der er andre ligesom mig!!! Selvfølgelig ikke for dig! Men jeg har næsten nøjagtigt det samme problem som dig, bortset fra, at jeg ikke har en uddannelse eller et job at vende tilbage til efter min barsel samt ekstra år hjemme pga pasning af eget barn! Jeg har dog en hf, men aner bare ikke hvad jeg vil/skal! Og det er simpelthen noget af det sværeste i livet - Hvad vil man og hvad vil man, når man har fået barn?! Gud fader i skuret, hvor har jeg brugt mange timer af mit liv på at lede... Nærmer mig, men bruger tid på det faktisk så godt som hver dag!
Altså, jeg vil anbefale ug.dk, som en anden også skrev. Den side er en kæmpe stor hjælp til at få overblik over uddannelserne og netop dine muligheder.
Så mit bedste råd er at gå derind og tag dig god tid til at sætte dig ind i, hvad der findes af muligheder for netop dig! Rigtig meget held & lykke med det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Anonym trådstarter

Louisesam skriver:

Hej med dig!
Ej, hvor er det dejligt at høre, at
der er andre ligesom mig!!! Selvfølgelig ikke for dig! Men jeg har næsten nøjagtigt det samme problem som dig, bortset fra, at jeg ikke har en uddannelse eller et job at vende tilbage til efter min barsel samt ekstra år hjemme pga pasning af eget barn! Jeg har dog en hf, men aner bare ikke hvad jeg vil/skal! Og det er simpelthen noget af det sværeste i livet - Hvad vil man og hvad vil man, når man har fået barn?! Gud fader i skuret, hvor har jeg brugt mange timer af mit liv på at lede... Nærmer mig, men bruger tid på det faktisk så godt som hver dag!
Altså, jeg vil anbefale ug.dk, som en anden også skrev. Den side er en kæmpe stor hjælp til at få overblik over uddannelserne og netop dine muligheder.
Så mit bedste råd er at gå derind og tag dig god tid til at sætte dig ind i, hvad der findes af muligheder for netop dig! Rigtig meget held & lykke med det!!!

Ja det er virkelig noget af det sværeste jeg har prøvet.
Men nogle gange passer drømmejobbet/frømmeverden bare ikke ind i det "rigtige" liv. Jeg havde jo ikke forestillet mig at jeg ikke skulle være frisør resten af mit liv, for det var min store drøm, men nu er min frøm at have en dejlig familie og selvfølgelig tjene nogle penge, så vi også kan få hus osv på et tidspunkt i livet.

De sidste to dage har jeg brugt på ug.dk, og har da fundet nogle gode ideer, synes bare ikke min mand er så støttende, når jeg snakker om en udd på 4 år, synes også selv at det er mange år, og så er jeg 31 når jeg er færdig, vil jo også godt have en barn mere om nogle år. Men vil ikke være gravid under udd, i hvert fald ikke med de udd jeg har kigget på. ( synes ikke det passer ind i det private arbejdsliv)

Det er dejligt at man ikke er den eneste der har krise.

Også masser af held og lykke til dig

Anmeld

20. november 2011

TaAsJu

Her er drømmefaget også frisør og var lykkelig da jeg var udlært. Og nu har man børn det 3 på vej også passer arb. Tiderne bare ikke mere!! Jeg er ved og tage fag på VUC som giver adgangs krav til pæd.udd.. Men er ikke engang sikker på deter det jeg vil!!!!

Anmeld

20. november 2011

chael

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er begyndt at have lidt krise i mit liv, for ved ikke hvad jeg skal efter mijn barsel.
Håber at nogle af jer kan hjælpe mig med en lille skub vidre.

Jeg er udd frisør. Men jeg føler bare ikke at jeg har lyst til at være hjemme kl 18 og 19 hver dag, efter at man har fået barn.
Ellers har jeg kun min 9. klasse.
Er stadig ansat som frisør.

Jeg ønsker ikke at tage en gymnasial udd, for at kunne tage en anden udd.

Jeg er åben for alle ider jeg kan blive, er frisk på at prøve noget nyt.

Så piger hvad kan jeg blive uden en hue bag mig? HJÆLP

Hilsen en meget forvirret pige.

Hvad med at tage en 1 årig Hg, så kan du blive kontorelev.

Der har man gode tider, hvis man finder en god arbejdsplads. Sådan et 8-16 job

Det er jeg ihvertfald igang med, skal igang med at finde elevplads her til januar. Håber på lægesekretær eller advokatsekretær

*Camilla

Anmeld

20. november 2011

lycly

Anonym skriver:

Det lyder også meget sjovt Men jeg gider bare ikke at stå i butik

Man skal heller ikke stå i butik som event assistent

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

Mor til 2, snart 3 skriver:

ogsåogsåHer er drømmefaget også frisør og var lykkelig da jeg var udlært. Og nu har man børn det 3 på vej også passer arb. Tiderne bare ikke mere!! Jeg er ved og tage fag på VUC som giver adgangs krav til pæd.udd.. Men er ikke engang sikker på deter det jeg vil!!!!

Det er også et skønt fag .har elsket de næsten 10 år jeg har haft. Men tiderne og lønnen er noget møg synes jeg. Bare ærgeligt at man ikke kan det hele i livet. Altså have et godt familie liv og have drømme jobbet og en fin løn . Man kan desværre bare ikke få det hele_

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Hvad med at tage en 1 årig Hg, så kan du blive kontorelev.

Der har man gode tider, hvis man finder en god arbejdsplads. Sådan et 8-16 job

Det er jeg ihvertfald igang med, skal igang med at finde elevplads her til januar. Håber på lægesekretær eller advokatsekretær

*Camilla

Tager det kun et år? Og så to år i praktik ik? Har overvejet det,problemet er bare at jeg er utrolig dårlig til sprog

Anmeld

20. november 2011

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Man skal heller ikke stå i butik som event assistent

Kom til at blande det sammen med det du skrev, med salgs assistent så tænkte bare at du skulle have det først men altså event assistent, troede jeg slet ikke at man kunne tage en udd som,,troede bare det var noget nogle bare gjorde,fordi de var gode til at finde på

Anmeld

20. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Tager det kun et år? Og så to år i praktik ik? Har overvejet det,problemet er bare at jeg er utrolig dårlig til sprog

Ja, det er den samme HG jeg nævnte for dig.  Den tager 1 år, og er fuldt adgangsgivende som en 2 årig. Du tager den så bare på et år. Jeg har selv taget den... Så kan du jo komme ud som elev, evt. som voksenelev. Så er lønnen en hel del bedre. Held og lykke.

Anmeld

20. november 2011

serinasmor

på de forskellige erhvervsakademiers (univercity college hedder det nogle steder i landet) hjemmesider skriver de flere steder at afhængig af baggrund og hvilken uddannelse du gerne vil ind på - og om disse passer sammen- kan det tænkes de gerne vil tage imod dem der ikke har en gym bag sig men måske er tømrer ell lign .. der står man skal ringe til deres studievejleder ... se om nogle af de uddannelser måske kunne passe til dine interesser ..

vil så lige for en god ordens skyld nævne at livet som studerende med små børn ikke er en dans på roser ... man har ALDRIG fri .. og lektiemængden er jo den samme om du har barn, studiejob eller ingen af delene ... barnet kan du dog ikke melde dig syg fra hvis du er presset..

men synes du, du gerne vil have en anden uddannelse så held og lykke og god vind ..

du kunne jo også se om du ikke ku blive frisør et andet sted med nogle andre åbningstider, hvis det var det eneste der ikke tiltalte dig ved jobbet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.