uddannelse, Hvad kan jeg blive!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.843 visninger
30 svar
0 synes godt om
17. november 2011

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er begyndt at have lidt krise i mit liv, for ved ikke hvad jeg skal efter mijn barsel.
Håber at nogle af jer kan hjælpe mig med en lille skub vidre.

Jeg er udd frisør. Men jeg føler bare ikke at jeg har lyst til at være hjemme kl 18 og 19 hver dag, efter at man har fået barn.
Ellers har jeg kun min 9. klasse.
Er stadig ansat som frisør.

Jeg ønsker ikke at tage en gymnasial udd, for at kunne tage en anden udd.

Jeg er åben for alle ider jeg kan blive, er frisk på at prøve noget nyt.

Så piger hvad kan jeg blive uden en hue bag mig? HJÆLP

Hilsen en meget forvirret pige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

kirsti

der er flere uddannelser hvor du kan tage en 1-årig pakke på vuc der forbereder dig til en uddannelse.

Jeg er uddannet socialrådgiver og gik i klasse med en der tidligere var frisør og hun kom ind på den 1-årige socialrådgiver pakke. Der er også en pædagog pakke udover det ved jeg ikke hvilke udd. man kan komme ind på af den vej

Anmeld

17. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Du kunne evt. tage en HGV. Det tager 1 år og kan også - nogle steder - tages over nettet. Det giver adgang til et væld af erhversuddannelser. F.eks. kontor, sekretær, osv.  hvor du jo kun arbejder i hverdagene. Hvis du er over 25 og kommer på kontor i det offentlige kan du endda få voksenelevløn.

Anmeld

17. november 2011

Zeus

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er begyndt at have lidt krise i mit liv, for ved ikke hvad jeg skal efter mijn barsel.

Jeg er udd frisør. Men jeg føler bare ikke at jeg har lyst til at være hjemme kl 18 og 19 hver dag, efter at man har fået barn.

Jeg havde det lidt som dig, da jeg skulle overveje hvad jeg ville efter barslen. Jeg gad heller ikke tage en uddannelse, for at tage en uddannelse bagefter, det ville simpelthen tage for lang tid På den anden side, havde jeg ingen anelse om hvad jeg så gerne ville være..

Så jeg er gået i gang med HF (enkeltfag) alligevel, og det er bare den bedste beslutning jeg nogensinde har taget! Jeg var bange for at jeg ikke ville kunne følge med, da det er 10 år siden jeg sidst har gået i skole, og dengang lå jeg ikke ligefrem i den øverste halvdel, men det kan jeg! Og jeg ér faktisk en af de gode! 

Nu overvejer jeg at skifte over på socialrådgiverpakken næste år, men det er jo ikke noget jeg skal beslutte endnu

Anmeld

17. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Der er jo studievalg.dk der kan du også få et møde med en studievejleder.

Så er der ug.dk der er en hamrende informativ side når du ikke lige ved hvad du skal

Der begynder at dukke flere og flere muligheder op for allerede uddannede, måske dit lokale jobcenter kan hjælpe dig?

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

der er flere uddannelser hvor du kan tage en 1-årig pakke på vuc der forbereder dig til en uddannelse.

Jeg er uddannet socialrådgiver og gik i klasse med en der tidligere var frisør og hun kom ind på den 1-årige socialrådgiver pakke. Der er også en pædagog pakke udover det ved jeg ikke hvilke udd. man kan komme ind på af den vej

Mange 1000 tak Det er dejligt at få hjælp til hvordan ma kommer vidre

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Du kunne evt. tage en HGV. Det tager 1 år og kan også - nogle steder - tages over nettet. Det giver adgang til et væld af erhversuddannelser. F.eks. kontor, sekretær, osv.  hvor du jo kun arbejder i hverdagene. Hvis du er over 25 og kommer på kontor i det offentlige kan du endda få voksenelevløn.

Er over 25, og har kigget lidt på kontor, troede bare at jeg skulle have en hg eller hhx bag mig. Synes bare at 2 år på su er trist

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Jeg havde det lidt som dig, da jeg skulle overveje hvad jeg ville efter barslen. Jeg gad heller ikke tage en uddannelse, for at tage en uddannelse bagefter, det ville simpelthen tage for lang tid På den anden side, havde jeg ingen anelse om hvad jeg så gerne ville være..

Så jeg er gået i gang med HF (enkeltfag) alligevel, og det er bare den bedste beslutning jeg nogensinde har taget! Jeg var bange for at jeg ikke ville kunne følge med, da det er 10 år siden jeg sidst har gået i skole, og dengang lå jeg ikke ligefrem i den øverste halvdel, men det kan jeg! Og jeg ér faktisk en af de gode! 

Nu overvejer jeg at skifte over på socialrådgiverpakken næste år, men det er jo ikke noget jeg skal beslutte endnu

Ej hvor dejligt at høre. Det er faktisk frygteligt ikke at vide hvad man skal synes jeg.
Jeg var bestem heller ikke denbedste i skolen, og engelsk er jeg virkelig dårlig til. Man skal have engelst med de fag du har taget ikke?

Anmeld

17. november 2011

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Der er jo studievalg.dk der kan du også få et møde med en studievejleder.

Så er der ug.dk der er en hamrende informativ side når du ikke lige ved hvad du skal

Der begynder at dukke flere og flere muligheder op for allerede uddannede, måske dit lokale jobcenter kan hjælpe dig?

Det kan da være de kan hjælpe mig. Er det igennem kommunen at man kan snakke med en studie vejleder?

Anmeld

17. november 2011

Jonatansmor

Anonym skriver:

Det kan da være de kan hjælpe mig. Er det igennem kommunen at man kan snakke med en studie vejleder?

Nejnej, på studievalg.dk kan du bare lave en aftale, i min by er de der hver torsdag.

Men jobcentret kan du da vist få fat i via din kommune

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.