hvornår ? sut slut??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

Mumto3

Lad det være sagt med det samme: Mine børn har brugt sut, og lagde den omkring 3års alderen. -bare lige så det er på det rene inden jeg giver mit svar.

Nu er sut jo en narresut, som man giver det lille spædbarn så det kan få opfyldt sit suttebehov. Mange mødre ønsker ikke at lægge bryster til, og lade barnet sutte det det gerne vil, og derfor giver man dem sut i stedet for. Derfor burde man også holde op med at give sit barn sut, når man holder op med at amme (give flaske). Så man kan jo spørge sig som om: Har jeg lyst til at amme mit 16 mdr gamle barn. Hvis svaret er ja, så er det også tid til sut, hvis svaret er nej, så bør man jo i PRINCIPPET heller ikke længer give barnet sut.

Når barnet er nået ud over ammefasen, så har det ikke længere BEHOV for en sut, men  hvis man bliver ved med at give sut, så bliver det til en vane for barnet. Det lærer at 'sutte sig selv søvn', det lærer at trøste sig selv, ved at sikke noget ind i munden og sutte på det (og nogle mener at det også er derfor der er så mange der trøstespiser. De har lært fra de var små af at trøst er lige med noget ind i munden).

Så der er masser af argementer for at et barn på 16 mdr ikke bør bruge sut.

(-og til jer der har glemt min indledning, så gentager jeg lige: Alle mine børn har brugt sut indtil de var omkring 3 år gamle. Fordi det var nemt og bekvemt og fordi det er sådan 'man' gør i vores kultur, selvom der faktisk slet ikke er noget der taler for at det skal være sådan)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

Mor-til-asta-09

Herhjemme får julemanden sutterne iår. Og asta er fra august 09

Anmeld

16. november 2011

chael

MilleMus1988 skriver:

min mand mener at drengen skal af med sin sut nu! men jeg syntes godt at han kan vente endnu, han er 16 måneder gammel

han bruger IKKE sut i dagtimerne, alså når han er vågen og leger og sådan, han får den KUN hvis han er ked af det eller når han skal sove . .

hva syntes i ???

Hvis I har en fornemmelse af at han er klar?!

Men 16 mdr er ikke meget. Ville sige ved 2 1/2 år senest 3 år.

*Camilla

Anmeld

16. november 2011

lukasmor

Synes i skal vente! Der kommer en tid hvor han gerne vil være selvstændig og at smide sutten er en rigtig god måde for ham at vise at Han kan være en stor og selvstændig dreng.

Anmeld

16. november 2011

132319

Min datter er 14 måneder og jeg kunne slet ikke forestille mig at hun skulle smide sutten om 2 måneder. Hun bruger den ikke ret meget men hun er glad for den som trøst og når hun skal sove.

Min søn afleverede stolt sutten til julemanden ugen efter at han var blevet 3 år. Han var MEGET glad for sin sut og brugte den meget, også i dagtimerne men det gik bare super let fordi han selv var klar over hvorfor han ikke længere havde den

Anmeld

17. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Da min datter blev to, begyndte hun kun at få sutten, når hun sov. Og her to mdr efter, ved hun godt, at den hører til i sengen. Når hun er klar (inden for ca 6 mdr, regner jeg med), tager vænner jeg hende helt af med den. Men 16 mdr er meget tidligt at skulle af med den, vil jeg mene.

Anmeld

17. november 2011

Leneur

Mor-til-asta-09 skriver:

Herhjemme får julemanden sutterne iår. Og asta er fra august 09

Er det noget hun kan forstå allerede nu? For Silje er også fra aug. 09 men regner da med at det først bliver marts- april at babyerne skal have dem.... Hun ville da ikke kunne forstå det nu.

Anmeld

17. november 2011

Joan ( Smallie )

Anne er fra feb 09 og vi regner også med julemanden skal have hendes sut her i år. Men jeg ved ikke om det går for hun har lige smidt hendes ble helt så kan være der sker for mange ting for hende.

Men hun siger selv at julemanden skal have den så prøves det skal det da. Hun bruger den også KUN når hun sover. Hvis hun er ked trøster vi på anden måde.

Anmeld

17. november 2011

Mor-til-asta-09

Leneur skriver:

Er det noget hun kan forstå allerede nu? For Silje er også fra aug. 09 men regner da med at det først bliver marts- april at babyerne skal have dem.... Hun ville da ikke kunne forstå det nu.

Altså hun forstår det så meget, at når vi spørger hende hvem der skal have sutterne, så siger hun julemanden.

Anmeld

17. november 2011

Leneur

Mor-til-asta-09 skriver:

Altså hun forstår det så meget, at når vi spørger hende hvem der skal have sutterne, så siger hun julemanden.

så er det da vist også om at gøre det. Silje forstår også meget men halter bagefter med sproget, så vi venter men ingen hemmelighed, glæder mig til ikke at skulle op om natten og give sut flere gange...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.