Jer der har flaskebørn.... hjæælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

Zeus

Mira0911 skriver:

Jeg sætter den op til 100 ml... 

Det skal så også lige siges, at da vi så kom hjem igen, så gik hun tilbage på omkring de 100 ml igen.. Hun var sg ikke til at blive klog på altid 

Tror faktisk hun var omkring samme alder på det tidspunkt hvis det var i julen, for der var hun 1 måned og 3 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

Kofoed.

Mira0911 skriver:

Jeg bruger NAN... Vejede hende i sidste uge til 4300g 

Hun skal slet ikke spise så meget... 

Så er det 4300/6= 716 ml og så fx 5 gange om dagen, det er 140 af gangen eller 8 gange, så er det knap 90 ml af gangen

Anmeld

16. november 2011

Mira0911

Kofoed. skriver:

Så er det 4300/6= 716 ml og så fx 5 gange om dagen, det er 140 af gangen eller 8 gange, så er det knap 90 ml af gangen

Så det er rent faktisk fint nok? Sætter det dog op til 100 ml... Og ser hvordan det går... 

Anmeld

16. november 2011

Kofoed.

Mira0911 skriver:

Så det er rent faktisk fint nok? Sætter det dog op til 100 ml... Og ser hvordan det går... 

Tror det er bedre med de ca 100, 6-7 gange dagligt, måske kan hun få behov for en dessert (som min sp kalder det) en gang om dagen, på 60 ml.

Vi har oplevet, at jo større protioner, jo længere tid sover hun og hun har meget få vågen timer. Der er Lina nok bare modsat.

Anmeld

16. november 2011

Trine89

Caia hun får 170 ml 6 gange i døgnet, og det har hun fået i 1½ mdr.. til at starte med var det faktisk mere en det hun burde i forhold til vægt.. men det var det det hun ville have før hun var mæt og så er de hun får.. hehe..  

Men tror snart jeg sætter hende lidt op i nogle af portionerne. fordi nogen gange virker det som om hun godt kunne spise mere end det. 

Anmeld

17. november 2011

JacobsMoar

Hej.

Jeg synes du skal sætte hende op, så du kaver MME af 90 ml. vand og 3 skeer pulver.. Der skal altid være en lille sjat til overs, ellers ved du jo ikke om hun egentlig kunne spise mere..

Vi gik ikke så meget op i hvad tabellerne sagde, bare han var glad og tilfreds..

Gør som du føler for, du er hende mor, du ved bedst

Anmeld

17. november 2011

Chris86

Mira0911 skriver:

Lige her er jeg et stort spørgsmålstegn.... 

Efter aftale med sp'en er det Lina der bestemmer hvor meget hun kan spise... 

Siden hun var 14 dage gammel har hun fået 80ml at spise 6-8 gange i døgnet... 

I sidste uge satte jeg det op, da jeg synes hun ikke virkede mæt.. Så satte det op til 125ml 

Når hun får 125ml spiser hun kun 4 flasker i døgnet, når hun blive tilbudt hver 4 time, virker hun faktisk ikke sulten... Så måske hun slet ikke er klar til at spise 125ml? 

Så jeg er hoppet tilbage til 80ml hvor hun spiser 6-8 flasker i døgnet... 

Ser det helt forkert ud af mængden hun får i forhold til hendes alder? hun bliver 2 mdr på Søndag... 

Her fik pigen nutramigen og vi har fulgt doseringen sådan nogenlunde som der står, så vil skyde på vores datter fik ca 150-170ml færdigblandet ca 5 gange..

Anmeld

17. november 2011

SaNiNa

Nu er Naia ikke flaske barn men hun fik mme på syghuset og den første uge her hjemme og hun spiste 80 ml efter hun hvade spist hos mig så syntes 80 ml lyder af meget lidt af hun er 2 måneder.

Hvad hvis du giver hende 100 ml i stedet for 125 ml?

og så vil jeg også holde på hun skal spise 6-8 gange om dagen man siger de skal spise minumun 6 gange på et døgn

Anmeld

17. november 2011

Mira0911

SaNiNa skriver:

Nu er Naia ikke flaske barn men hun fik mme på syghuset og den første uge her hjemme og hun spiste 80 ml efter hun hvade spist hos mig så syntes 80 ml lyder af meget lidt af hun er 2 måneder.

Hvad hvis du giver hende 100 ml i stedet for 125 ml?

og så vil jeg også holde på hun skal spise 6-8 gange om dagen man siger de skal spise minumun 6 gange på et døgn

Ligeså snart jeg sætter det op, så spiser hun mindre og faktisk slet ikke sulten når jeg kommer med en flaske hver 3. - 4. time... 

Anmeld

17. november 2011

SaNiNa

Mira0911 skriver:

Ligeså snart jeg sætter det op, så spiser hun mindre og faktisk slet ikke sulten når jeg kommer med en flaske hver 3. - 4. time... 

Hvad vi du kun giver hende 100 ml? så hun bliver mæt og ikke overmæt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.