Jer der har flaskebørn.... hjæælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

Zeus

Mira0911 skriver:

Lige her er jeg et stort spørgsmålstegn.... 

Efter aftale med sp'en er det Lina der bestemmer hvor meget hun kan spise... 

Siden hun var 14 dage gammel har hun fået 80ml at spise 6-8 gange i døgnet... 

I sidste uge satte jeg det op, da jeg synes hun ikke virkede mæt.. Så satte det op til 125ml 

Når hun får 125ml spiser hun kun 4 flasker i døgnet, når hun blive tilbudt hver 4 time, virker hun faktisk ikke sulten... Så måske hun slet ikke er klar til at spise 125ml? 

Så jeg er hoppet tilbage til 80ml hvor hun spiser 6-8 flasker i døgnet... 

Ser det helt forkert ud af mængden hun får i forhold til hendes alder? hun bliver 2 mdr på Søndag... 

Du skal give hende, så der stadig er en 10-20 ml tilbage i flasken når hun er færdig.. Når hun tømmer flasken helt, så er det fordi hun stadig er sulten.

Cajsa har aldrig drukket særligt meget af gangen, hun ville hellere spise oftere, så det fik hun lov til.

Så længe hun ikke vejer for lidt/for meget, så lad hende styre det selv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

Mira0911

BigBabyWish skriver:

Okay, jamen så længe hun spiser og virker tilfreds og mæt samt vokser som hun skal, mon ikke så mængden du giver hende er helt fin?

Jeg synes jo at hun bliver mæt af det hun får nu, tit falder hun i søvn under måltidet... Og hun virker meget tilfreds osv osv... 

Anmeld

16. november 2011

Kofoed.

Hvor meget vejer hun? For det lyder som alt for lidt. Hvilket MME bruger i?

Ana får 165 af Allomin syrnet 6 gange om dagen, spiser ikke alt hver gang, det passer perfekt til hendes vægt.

5000/6 = 833ml om dagen/6 gange = 140 af gangen.

Anmeld

16. november 2011

lycly

Vi regnede ud hvad Julia skulle have af mme udfra hendes vægt. Men hun har aldrig kunne spise så meget af gangen. Så hun får lidt mindre, men flere gange om dagen. Så tror det er helt fint at Lina ikke spiser mere af gangen, men til gengæld spiser 6-8 gange. Og hvis hun trives med det, så er det jo helt fint

Anmeld

16. november 2011

Mira0911

Zeus skriver:

Du skal give hende, så der stadig er en 10-20 ml tilbage i flasken når hun er færdig.. Når hun tømmer flasken helt, så er det fordi hun stadig er sulten.

Cajsa har aldrig drukket særligt meget af gangen, hun ville hellere spise oftere, så det fik hun lov til.

Så længe hun ikke vejer for lidt/for meget, så lad hende styre det selv..

Med 80ml i flaskerne efterlader hun dagligt 2-3 flasker med en sjat i... 

Så det er vel okey? 

Hun får selv lov til at styre det... 

Anmeld

16. november 2011

Mira0911

Kofoed. skriver:

Hvor meget vejer hun? For det lyder som alt for lidt. Hvilket MME bruger i?

Ana får 165 af Allomin syrnet 6 gange om dagen, spiser ikke alt hver gang, det passer perfekt til hendes vægt.

5000/6 = 833ml om dagen/6 gange = 140 af gangen.

Jeg bruger NAN... Vejede hende i sidste uge til 4300g 

Hun skal slet ikke spise så meget... 

Anmeld

16. november 2011

Sara.

Mira0911 skriver:

Jeg synes jo at hun bliver mæt af det hun får nu, tit falder hun i søvn under måltidet... Og hun virker meget tilfreds osv osv... 

Hvad vejer hun?

Men Nor spiste heller ikke lige så meget som han skulle i følge tabellen på Nan pakken....

Men fik også afvide af min sundhedsplejerske at jeg hellere skulle lave for meget, for så ville han spise til han var mæt... Og så længe han virkede tilpas, ikke ondt i maven osv. så er det rigtig fint..

Hun forklarede også rigtig fint for mig, at da jeg ammede Lærke vidste jeg jo heller ikke hvor meget hun fik, men mærkede efter hvordan hun havde det... Det samme skulle jeg prøve på med min søn, altså ikke se på alle tallene

Anmeld

16. november 2011

Filippa & Liva

Mira0911 skriver:

Jamen så er jeg da sikker på at alt er helt ok, også hvis din sp mener at det er helt fint og lillepigen vokser som hun skal.

Anmeld

16. november 2011

Clisolka

Mira0911 skriver:

Jeg bruger også NAN.... 

Lina kan bare slet ikke spise så meget... 

Der gik en lang periode til vi kom op på 125 ml... Det højeste hun har været oppe på, er 180 mens hun fik flaske 

Anmeld

16. november 2011

Sara.

Så lige hvad hun vejede længere oppe...

4300 / 6 / 6 = 120 ml (hvis hun altså f.eks. spiser 6 gange i døgnet)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.