Om sutter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

bøgelund

AnneBJ skriver:

Iihhh mand! Hvem fik den smarte ide at give MIN søn en sut da han var 4 dage gammel...???! ( det gjorde jeg selv altså..... )

Og hvem er det, der render hver time fra 19-07 og stikker sutten i munden på ham igen?? Også mig... 

Han kan sagtens selv putte sutten i munden om dagen, men jeg har læst mig til, at det er en god ide at forlange af ham, at han selv putter den i munden om dagen - altså det er ikke nok at han kan, jeg skal lade det være hans opgave. Og om natten hjælpe hans hånd til at finde sutten og hjælpe den ind i munden og på den måde skulle han så lære at gøre det selv... 

Selvfølgelig skal han have sin sut og han skal ikke ligge og være ked af det, men når han har sovet igennem fra han var 8 uger, og nu pludselig vågner alt mellem 10 og 20 gange om natten, så bliver man faktisk lidt træt at den beslutning om sutten... 

Skulle bare lige brokke lidt 

det er sikkert forsøgt, men nu prøver jeg.. har du prøvet enten at give ham en sut i hver hånd når i putter, eller ligge et par stykker oppe ved hovedet? så der ikke kun er en enkelt for ham, at lede efter.. vi har nemlig ingen sut problemer om natten, og har heller ikke haft det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

AnneBJ

bøgelund skriver:

det er sikkert forsøgt, men nu prøver jeg.. har du prøvet enten at give ham en sut i hver hånd når i putter, eller ligge et par stykker oppe ved hovedet? så der ikke kun er en enkelt for ham, at lede efter.. vi har nemlig ingen sut problemer om natten, og har heller ikke haft det.. 

Jeg har ikke prøvet at give ham dem i hænderne og jeg har kun haft én ekstra liggende. Jeg vil lige tilføje de to ting imorgen, for det er da til at have med at gøre. Han ligner ikke en der leder efter dem, han ligger bare og venter på mig, men det er nemmere at lære ham at lede, hvis der er mange sutter jo 

Tak! 

Anmeld

15. november 2011

bøgelund

AnneBJ skriver:

Jeg har ikke prøvet at give ham dem i hænderne og jeg har kun haft én ekstra liggende. Jeg vil lige tilføje de to ting imorgen, for det er da til at have med at gøre. Han ligner ikke en der leder efter dem, han ligger bare og venter på mig, men det er nemmere at lære ham at lede, hvis der er mange sutter jo 

Tak! 

det er jo det.. Anna har en i hver hånd, og dem tager hun i munden hvis det bliver nødvendigt.. tror hurtigt de lærer at lede efter dem.. 

håber snart han lærer, at det er nemmere selv at lede..  

Anmeld

16. november 2011

Rødhætte

Åhh kære Anne er du nu også løbet ind i det problem!! Det har stået på LLÆÆÆNNGGE her hjemme og det er mega træls. Jeg har stort set prøvet alt, men intet virker. Nu fortalte en veninde at jeg skulle prøve at sy et par sutter fast i hans elskede sutteklud, så det skal også have et forsøg  Hvis du finder et trick må du meget gerne skrive til mig

Anmeld

16. november 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Åhh kære Anne er du nu også løbet ind i det problem!! Det har stået på LLÆÆÆNNGGE her hjemme og det er mega træls. Jeg har stort set prøvet alt, men intet virker. Nu fortalte en veninde at jeg skulle prøve at sy et par sutter fast i hans elskede sutteklud, så det skal også have et forsøg  Hvis du finder et trick må du meget gerne skrive til mig

Hehe dejligt ikke at være den eneste... 

Igår forsøgte jeg simpelthen at give ham mad til sidst.... hvilken ro det resulterede i! Ej, det var jo ikke kun fordi jeg ikke gad give sutter, men han har sovet så uroligt, og let de sidste uger, og jeg tror det er derfor han så ofte registrerer sutten mangler.
Så jeg tænkte igår, at nu måtte jeg prøve noget, for han har jo også brug for søvn! Han ÅD 200 ml rimelig hurtigt, og puttede sig ganske tilfreds ind til mig, gryntede lidt, slog en bøvs og var så bare langt væk i drømmeland! I 5 timer!!!

Så nu er kl. 23 flasken genindført (hvis altså han vil have den) med mindre SP fraråder det, når nu hun kommer d. 1. december...

Håber fast-syningen virker!

Anmeld

16. november 2011

Lilje82

Her bliver Noah puttet med en i munden og en i hver hånd, og det sker måske kun et par gange i måneden at jeg skal ind efter at have puttet ham... Han har altid en 3-4 stk. i sengen og lidt lys i værelset!

Anmeld

16. november 2011

Clisolka

AnneBJ skriver:

Iihhh mand! Hvem fik den smarte ide at give MIN søn en sut da han var 4 dage gammel...???! ( det gjorde jeg selv altså..... )

Og hvem er det, der render hver time fra 19-07 og stikker sutten i munden på ham igen?? Også mig... 

Han kan sagtens selv putte sutten i munden om dagen, men jeg har læst mig til, at det er en god ide at forlange af ham, at han selv putter den i munden om dagen - altså det er ikke nok at han kan, jeg skal lade det være hans opgave. Og om natten hjælpe hans hånd til at finde sutten og hjælpe den ind i munden og på den måde skulle han så lære at gøre det selv... 

Selvfølgelig skal han have sin sut og han skal ikke ligge og være ked af det, men når han har sovet igennem fra han var 8 uger, og nu pludselig vågner alt mellem 10 og 20 gange om natten, så bliver man faktisk lidt træt at den beslutning om sutten... 

Skulle bare lige brokke lidt 

Årrrh ja, de dumme sutter om natten  Ej, Isabella har ikke været så slem, så det vil jeg ikke brokke mig over  Vi lod hende lege med sin sut i dagene, og lige pludselig kunne hun tage den om natten, når hun vågnede. Jeg tror hun har været omkring 5-6 mrd. gammel, da hun kunne det om natten. 

Anmeld

16. november 2011

AnneBJ

Lilje82 skriver:

Her bliver Noah puttet med en i munden og en i hver hånd, og det sker måske kun et par gange i måneden at jeg skal ind efter at have puttet ham... Han har altid en 3-4 stk. i sengen og lidt lys i værelset!

Felix sover ikke med lys. Der er faktisk RET mørkt. Jeg læste engang noget om, at lys kunne gøre at kroppen ikke kunne bearbejde.... øh, noget som på sigt kan medvirke til at få kræft. Men som du kan høre kan jeg kun halvdelen af historien... Jeg har så sent som igår overvejet om lys var en mulighed, bare en lille vågelampe! 

Han vil IKKE have dem i hånden når vi putter ham, jeg har forsøgt, både igår og idag! Dejligt at du ikke ret tit skal rende suttestafet!

Anmeld

16. november 2011

AnneBJ

Babymor2010 skriver:

Årrrh ja, de dumme sutter om natten  Ej, Isabella har ikke været så slem, så det vil jeg ikke brokke mig over  Vi lod hende lege med sin sut i dagene, og lige pludselig kunne hun tage den om natten, når hun vågnede. Jeg tror hun har været omkring 5-6 mrd. gammel, da hun kunne det om natten. 

Felix leger også med den om dagen (men vil ikke rigtig have den i munden) han kan selv putte den i munden uden problem!

Anmeld

16. november 2011

Clisolka

AnneBJ skriver:

Felix leger også med den om dagen (men vil ikke rigtig have den i munden) han kan selv putte den i munden uden problem!

Hun brugte den heller ikke om dagen medmindre hun var ked eller træt  Men det er lidt sjovt at se når de selv begynder at tage den  i munden. Haha ja, jeg får "kogte sutter" til morgenmad nu af Isabella fra hendes legekøkken 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.