Om sutter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
23 svar
0 synes godt om
15. november 2011

AnneBJ

Iihhh mand! Hvem fik den smarte ide at give MIN søn en sut da han var 4 dage gammel...???! ( det gjorde jeg selv altså..... )

Og hvem er det, der render hver time fra 19-07 og stikker sutten i munden på ham igen?? Også mig... 

Han kan sagtens selv putte sutten i munden om dagen, men jeg har læst mig til, at det er en god ide at forlange af ham, at han selv putter den i munden om dagen - altså det er ikke nok at han kan, jeg skal lade det være hans opgave. Og om natten hjælpe hans hånd til at finde sutten og hjælpe den ind i munden og på den måde skulle han så lære at gøre det selv... 

Selvfølgelig skal han have sin sut og han skal ikke ligge og være ked af det, men når han har sovet igennem fra han var 8 uger, og nu pludselig vågner alt mellem 10 og 20 gange om natten, så bliver man faktisk lidt træt at den beslutning om sutten... 

Skulle bare lige brokke lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Janni.

Åh kender det alt for godt. Silas fester hver nat for tiden 

Det er faktisk hårdt, han har ellers også sovet igennem siden han var 2 mdr. Og intet tyder på at det er tænder. 

Anmeld

15. november 2011

sne190810

Det lyder også trættende!

Nu har min datter aldrig brugt sut (noget hun selv har valgt.......) så jeg er slet ikke inde i den der sutteverden. Men hvorfor er det de vågner? Er det lige så snart sutten falder ud af munden på dem? Eller er det fordi den falder ud lige når de er faldet i søvn, og når de så har sovet nogle timer så "vågner" de lidt og tænker "hvor er min sut?"?

Hehe, undskyld hvis det er off topic men har bare undret mig en del gange! For man høre tit om folk der er oppe for at give sutten

Anmeld

15. november 2011

AnneBJ

sne190810 skriver:

Det lyder også trættende!

Nu har min datter aldrig brugt sut (noget hun selv har valgt.......) så jeg er slet ikke inde i den der sutteverden. Men hvorfor er det de vågner? Er det lige så snart sutten falder ud af munden på dem? Eller er det fordi den falder ud lige når de er faldet i søvn, og når de så har sovet nogle timer så "vågner" de lidt og tænker "hvor er min sut?"?

Hehe, undskyld hvis det er off topic men har bare undret mig en del gange! For man høre tit om folk der er oppe for at give sutten

Her er det oftets når han går igennem de forskellige søvnfaser (tror jeg!) I dyb søvn tror jeg ikke han opdager at den er væk/falder ud, men når han så sover let, og opdager den mangler/taber den, så bliver han SÅ ked af det... 

Ingen undskyldninger her 

Anmeld

15. november 2011

AnneBJ

Janni. skriver:

Åh kender det alt for godt. Silas fester hver nat for tiden 

Det er faktisk hårdt, han har ellers også sovet igennem siden han var 2 mdr. Og intet tyder på at det er tænder. 

Det er simpelthen som at få et spædbarn igen.. 

Her er det heller ikke tænder - så vidt jeg kan se/mærke, og han græder ikke som om han har ondt. Det stopper så snart jeg putter proppen i igen.. 

Anmeld

15. november 2011

sne190810

AnneBJ skriver:

Her er det oftets når han går igennem de forskellige søvnfaser (tror jeg!) I dyb søvn tror jeg ikke han opdager at den er væk/falder ud, men når han så sover let, og opdager den mangler/taber den, så bliver han SÅ ked af det... 

Ingen undskyldninger her 

Okay, ja det er også det jeg er kommet lidt frem til. Altså når jeg har gået og tænkt over det  Ville bare lige være sikker, og hører det fra en 'kender'

Anmeld

15. november 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

Det er simpelthen som at få et spædbarn igen.. 

Her er det heller ikke tænder - så vidt jeg kan se/mærke, og han græder ikke som om han har ondt. Det stopper så snart jeg putter proppen i igen.. 

Her stopper det når knægten finder ud af at han faktisk er træt. Der går alt imellem 30 min og 1 ½ time 

Er så glad for at min kæreste er hjemmegående, ellers havde jeg fået grå hår for længst. 

Anmeld

15. november 2011

Laulund87

Det gjorde Maria også en lang periode

Men pludselig vågnede hun ikke når den smuttede ud af munden.. Nu får hun den når hun skal sove og hun har den aldrig om morgenen. Så der er håb forude

Anmeld

15. november 2011

AnneBJ

Janni. skriver:

Her stopper det når knægten finder ud af at han faktisk er træt. Der går alt imellem 30 min og 1 ½ time 

Er så glad for at min kæreste er hjemmegående, ellers havde jeg fået grå hår for længst. 

Mit hår er ikke gråt - det sidder bare enormt dårligt,, for jeg er simpelthen så træt...! Felix' far møder på arbejde kl. 5.00, så han går jo i seng omkring 21.30... Så jeg er ret alene om nætterne (og det er jo også mig der har barslen altså, men lidt aflastning ville være helt ok..)

Anmeld

15. november 2011

AnneBJ

Laulund87 skriver:

Det gjorde Maria også en lang periode

Men pludselig vågnede hun ikke når den smuttede ud af munden.. Nu får hun den når hun skal sove og hun har den aldrig om morgenen. Så der er håb forude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.